Gå til innhold

Skjorte, slips og ball.


Gjest Slettet+23asd4f

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+23asd4f

Er noe ball og arrangementer som kommer rundt hjørnet nå. Men for å være helt ærlig så har ikke jeg så mye peiling når det kommer til dress, skjorte og slips. Jeg har jo sans for passende farger kan man si, men kan ikke så mye mer enn det.

 

Jeg funderte litt over disse to alternativene

- Svart skjorte og vanilla/hvit/sølvaktig "tykk/bred" slips. Med tykk og bred mener jeg ikke et sånt tynt.

- Standardtypen, hvit skjorte og svart slips.

 

Ellers er det verdt å merke seg at jeg har svart klokke "av/med" skinn, svarte sko og svart dress.

 

Og at jeg er 178cm og ganske smal i kroppsfasongen, hvis det spiller noen rolle i slipsvalget. Jeg vil helst ha slips.

 

Ellers er jeg åpne for andre forslag. Personlig liker jeg svart skjorte og "hvitt" slips.

 

Som sagt, i ballsammenheng!

 

 

Takker for svar.

PS! Jeg har tatt ei lita titt i de forskjellige trådene før jeg lagde denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+23asd4f

Haha, takker for tips folkens. Er det noe regler på om beltet må matche et eller annet? For det har jeg ikke handlet inn ennå. Fint å vite litt før man står i butikken og glor på 20 belter og bare 2 av dem funker..

 

Jeg likte denne! Men jeg har ikke stripete dress, og den ser litt blå ut..

Funker vel med svart dress uten striper og? :) Hva syns dere

post-63-1102247184_thumb.jpg

 

Likte mye av det han her viste

http://www.klikk.no/mote/formenn/article375947.ece

Spesielt de slipsa med striper/skrå ruter.

 

Men kroppsfasongen min er som sagt 178cm og ganske tynn. Så det slipset avbildet ovenfor blir vel litt stort?

Endret av Slettet+23asd4f
Lenke til kommentar

Synes du har funnet to flotte kombinasjoner her. I tillegg til det thrice sier skal beltet matche klokkereimen i farge og spennen klokken og evt mansjettknapper.

 

Som et alternativ til slipset på det første bildet du fant, tenkte jeg at jeg kunne legge ut et bilde av en kombinasjon jeg liker. Beklager at ikke kvaliteten er verdens beste, men du får ihvertfall en følelse av hvordan fargene går sammen.

 

post-39078-1262042991_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f

Dressen min fra, ja huff dressmann har ikke sånn lomme der hvor tørklet sitter. Lommen er sydd igjen, vet ikke om det går hull rett gjennom eller ei :p

 

Men sånt tørkle, hvor får man det ifra?

 

Geil: Fargen på slipset falt desverre ikke i smak hos meg :p jeg tror pappa har noe lignende. Får meg til å tenke på eldre mennesker. Noe jeg ikke er og vil være på denne tiden, hehe.

Endret av Slettet+23asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f

Herlig! Tar en titt på lommene imorgen.

 

 

Men lommetørkle som matcher slips er klasse syns jeg, får man tak i det på dressmann?

Hvis ikke, hvor da? Og hva er prisen på noe sånt. Trenger ikke noe egyptisk bomull, kinesisk silke greier :p

 

Og sko! Spisse eller brede? :|

Endret av Slettet+23asd4f
Lenke til kommentar
Herlig! Tar en titt på lommene imorgen.

 

 

Men lommetørkle som matcher slips er klasse syns jeg, får man tak i det på dressmann?

Hvis ikke, hvor da? Og hva er prisen på noe sånt. Trenger ikke noe egyptisk bomull, kinesisk silke greier :p

 

Og sko! Spisse eller brede? :|

 

Du får kjøpt "esker" på Dressmann med skjorte, tørkle og mansjettknapper til ca 300,-

 

Sko - Oxfoards med rundt tå er win.

Lenke til kommentar
KongKake, jeg holder en knapp på grått fremfor rødt. Ser ingen grunn til at det ikke skal se bra ut. Hvor mørk grå skjorte er det snakk om?

Ganske så lys gråfarge egentlig, vanskelig å si hvor lys, men det er et bilde i bildetråden der jeg bruker den skjorta.

 

Kongkake: Hva med og bare prøve seg litt frem? Syntes selv det er lettest og se hva som er pent eller ei når man får noe visuelt over det.

 

Joda. kan jo alltids det også. Er kanskje lettere å bedømme da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...