Gå til innhold

hjeeelp!:( 2 av 4 hoyttalere spiller lavere enn de 2 andre!


Anbefalte innlegg

trenger hjelp fort!

har et stort problem med hoyttalerne mine.

2 av 4 hoyttalere spiller mye hoyere enn de 2 andre!

Skjedde etter at jeg nettopp hadde koblet til 2 nye hoyttalere.

Hvis jeg skrur opp volumet(til ca. 20-30% av max)stopper forsterkeren og det blinker "Protect" paa displayet. maa deretter skru av og paa forsterkeren for aa heletatt faa lyd.

Det er de som er koblet til paa venstre side som spiller lavt. Har ikke provd aa bytte til en annen forsterker, saa aner ikke om det er hoytterne eller forsterkeren.

er ogsa litt rar lyd paa de som spiller lavt, men det kommer lyd fra alle elementer.

NB! Cerwin vegaene kjorer uten sikringer, bruker binders. vet at det ikke er lurt..

 

Takker for all hjelp!:)

 

Info om anlegget:

hoyttalere: Cerwin vega ve-12f og B&W DM 220. Skjedde da jeg koblet til DM 220'ene.

Forsterker: Sony STR GX215(110W)

Lydkilde: iPod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg rett i at du har koblet to ledninger ut fra hver utgang på forsterkeren? Altså en plussledning til CV-ene og en til B&W-ene? Det kalles paralellkobling og halverer høyttalernes impedanse (4 ohm og 4 ohm blir 2 ohm), sannsynligvis er det for lav impedanse som gjør at forsterkeren klipper. Koble av ett av høyttalerparene igjen du... ;)

Lenke til kommentar

Beklager om jeg nå kommer til å virke noe negativ, men here goes..

 

Punkt 1. Selv om du har uttak til to par høyttalere er ikke strømforsyningen i den Sony'en laget for å drive to par høyttalere, og i alle fall ikke de to du har.

 

Punkt 2. VE 12 er ganske lettdreven, noe B&W ikke akkurat er kjent for, dette gir forskjell i volum.

 

Punkt 3. Selg det ene paret, eller kjøp en forsterker til, og vips så har du to anlegg.. Dette er nok den beste løsningen om du vil ha fire høyttalere.

 

Punkt 4. Forsterkeren leverer 4*70w i 4ohm Sin etter hva jeg kan finne på nett, ikke 110W, i åtte ohm blir vel det omtrent 4*35-40W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...