mtvw Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Tenkte å kjøpe optimal gaming bærbar som jeg kunne kombinere med studier, men fant ut at det kunne bli litt i overkant (les: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502368) Bestemmer meg derfor for å kjøpe en billig bærbar til dokumentbehandling + div andre økonomisk relaterte programmer, og selv sette sammen en ok stasjonær. Trenger derfor hjelp med å finne en rimelig bærbar, rundt 3k ish til studier maks 15" (skal være liten og robust), Og ett setup til stasjonær (skal selvbygges, skal inkl alt fra kabinett til strømforskyning osvosv.). Totalt skal ikke prisen overstige 12k. Jeg har ekstern skjerm (full hd 23" ) og trenger derfor kun selve pc'en og evt rimelig tastatur/mus til ca 9k. Når det kommer til selve performence så bør denne være ok+ takktakk
Pstereo Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Her er et forslag til den stasjonære Nesten 9k, men det er rimeligere i andre nettbutikker - f.eks. netshop.no eller dustinhome.no. Uten tastatur/mus!
pctil5000 Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Her er et forslag til den stasjonære Nesten 9k, men det er rimeligere i andre nettbutikker - f.eks. netshop.no eller dustinhome.no. Uten tastatur/mus! You forgot something! antistatisk armbånd!!!! HER
Pstereo Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Er ikke avhengig av det, men en grei forsikring til 99,- - for all del.
mtvw Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Skrevet 27. desember 2009 (endret) hehe ja. så på settuppen, villig til å gå inn med litt mer penger på prosessor, annet forslag? forresten så kan dere drite i tastatur og mus, fornøyd med det jeg har ; ) edit: kom gjerne med forslag til uber billig brukbar bærbar http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502112 rimelig pc til dokumentbehandling? Endret 27. desember 2009 av mtvw
Pstereo Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Alle nye bærbare fikser jo tekstbehandling Liker tanken din på å ha en kraftig stasjonær og en mini-bærbar - perfekte kombo i mine øyne. Hva mener du med "villig til å gå inn med litt mer penger på prosessor"? Prosessoren jeg valgte i oppsettet jeg linket til er den raskeste til gaming - period. Den slår både i5 og i7, så her får du mer ytelse til en lavere pris. Ikke værst, sant? Skulle jeg oppgradert noe i det oppsettet, ville det blitt hovedkortet. Evt. også ram med litt lavere CAS Latency. Evt. kjøpt enda en Samsung F3 500GB-disk og satt i raid0. Ellers er det mange tusenlapper som går for å få svært lite økt gamingytelse... Den mini-bærbare du linket til er sikkert grei, men ville selv valgt Asus og ikke Acer. Acer er kjent for å ha mye feil, Asus er kjent for å ha få .
pctil5000 Skrevet 28. desember 2009 Skrevet 28. desember 2009 Du må nesten ha AMD i den prisklassen, best til gaming i allefall.
mtvw Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Skrevet 28. desember 2009 Alle nye bærbare fikser jo tekstbehandling Liker tanken din på å ha en kraftig stasjonær og en mini-bærbar - perfekte kombo i mine øyne. Hva mener du med "villig til å gå inn med litt mer penger på prosessor"? Prosessoren jeg valgte i oppsettet jeg linket til er den raskeste til gaming - period. Den slår både i5 og i7, så her får du mer ytelse til en lavere pris. Ikke værst, sant? Skulle jeg oppgradert noe i det oppsettet, ville det blitt hovedkortet. Evt. også ram med litt lavere CAS Latency. Evt. kjøpt enda en Samsung F3 500GB-disk og satt i raid0. Ellers er det mange tusenlapper som går for å få svært lite økt gamingytelse... Den mini-bærbare du linket til er sikkert grei, men ville selv valgt Asus og ikke Acer. Acer er kjent for å ha mye feil, Asus er kjent for å ha få . Det va de prosessorene jeg tenkte på. har ikke alt for stor kompetanse så du har klar å overbevise meg. Trenger dog ikke mer displass (2t server på lur ) Vet du evt om noen har prøvd ut settupen du linket? synes den ser bra ut, så no first hand experience ville vært bra. Når det gjeler acern. Har hørt mye positivt om minibærbaren. men åpen for andre alternativer hvis du vet av noen ok til ca samme pris, Du må nesten ha AMD i den prisklassen, best til gaming i allefall. ble vist det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå