Gå til innhold

Er alle Powered-by-ATI-korta like gode, eller...?


Trc

Anbefalte innlegg

Lurer litt på et ATI 9700 Pro, men så er det jo så mange som lager dem. :-? Foreløpig har jeg sett på Sapphire, siden de va ganske gunstige i pris, men jeg lurer på om noen vet om det er store kvalitetsforskjeller mellom f.eks. Sapphire, Hercules, Connect3d, Club3d og hva de nå heter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske store kvalitetsforskjeller på kortene.

Har du mye penger, og vil ha det beste, så er det ingenting som kommer opp mot Hercules

Kvalitet i alle ledd, og utrolig bra driver-support.

Sapphire på den andre side er billigere komponenter, og dårligere driver-support.

Du får som regel hva du betaler for.

 

Vil du ha ett skjermkort du kan leve med økonomisk, så velger du Sapphire eller noe annet. Vil du være tøffingen i gata, så velger du Hercules. :D

Lenke til kommentar
Ganske store kvalitetsforskjeller på kortene.

Har du mye penger, og vil ha det beste, så er det ingenting som kommer opp mot Hercules

Kvalitet i alle ledd, og utrolig bra driver-support.

Sapphire på den andre side er billigere komponenter, og dårligere driver-support.

Du får som regel hva du betaler for.

 

Vil du ha ett skjermkort du kan leve med økonomisk, så velger du Sapphire eller noe annet.  Vil du være tøffingen i gata, så velger du Hercules.  :D

 

Det er helt feil.....det er ikke stgore forskljellen på kortene siden de alle blir lagd av ATI.

 

Det eneste hercules har å by på er en liten diode i viften og kobber kjøleribber/vifte elelrs er det dønn samma kortet.....mht grafikk osv er det 0 forskjell på kortene. Kjøp den som er billigst du :wink:

Lenke til kommentar

Eh Drakaslave? Så du sier at Hercules er mye bedre og mye bedre kvalitet på kortene sine? For det første, å snakke om kvalitet på disse kortene er bare tull. Alle de andre produsentene følger ATi sitt referanse-design. Ikke nok med det, men veldig mange av disse "powered by ati"-kortene er faktisk "built by ati"-kort i tillegg. Hele kortet er med andre ord produsert av ATi. Lager ATi dårlige kort? Er ATi sitt referanse design dårlig? Jeg ser ikke noe galt med ATi sin driversupport i forhold til Hercules sin. Hercules bruker vel Catalyst de også.

 

Hercules har fram til nå designet kortene sine selv, og ofte brukt litt bedre/stiligere kjøleløsninger. Og i tester har jeg sett at hercules ofte ligger 1-4 fps foran de andre kortene takket være deres eget design. Men for den vanlige karen i gata har dette ingenting å si. Nå bruker vel også Hercules ATi sitt referanse-design? Jeg vet ihvertfall at Hercules Radeon 9700 pro er basert på det. Med andre ord vil også denne fordelen ved Hercules være borte...

 

Jeg har ikke noe mot Hercules, bare så det er sagt. De koster bare litt mye til å være verdt pengene synes jeg. Hadde Hercules kostet like mye som alle andre så ville jeg valgt Hercules ;)

 

Til trådstarter: Hercules koster såppass mye mer at kortene ikke er verdt å vurdere engang hvis bundelen på kortet er ekstravagant stor. Ikke bry deg om merket på kortene, det er ingen kvalitetsforskjell å ta hensyn til. Se på prisen, og hva som er med i bundelen og gjør valget ditt derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...