Gå til innhold

skjerm til laptop


Anbefalte innlegg

Har 2 relativt nye laptoper som av forskjellige årsaker har defekte lcd skjermer. Har lett på nettet men finner ingen som selger skjermer i norge. Noe som har peiling på hvor man får kjøpt? Pris? eller må jeg kjøpe i utlandet? Noen har til og med sagt meg at det ikke lønner å skifte skjermer p.g.a. prisen, kan noe bekrefte dette?

Endret av opelrust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg sjeldent å levere maskinen inn for å få byttet skjermen. Det er som regel kostbart(avhengig av pris og alder). Men å bytte selv kan være en grei løsning, forutsatt at du får tak i en skjerm, kan gjøre selve byttet selv og at prisen ikke er for høy vs alder på maskinen.

 

Men, skal det i det hele tatt svare seg så må du utenfor grensen for å få tak i en skjerm. Usikker på hvor du bør begynne å se etter skjerm, men ebay.com kan jo være en grei start.

Lenke til kommentar
Det lønner seg sjeldent å levere maskinen inn for å få byttet skjermen. Det er som regel kostbart(avhengig av pris og alder). Men å bytte selv kan være en grei løsning, forutsatt at du får tak i en skjerm, kan gjøre selve byttet selv og at prisen ikke er for høy vs alder på maskinen.

 

Men, skal det i det hele tatt svare seg så må du utenfor grensen for å få tak i en skjerm. Usikker på hvor du bør begynne å se etter skjerm, men ebay.com kan jo være en grei start.

 

Ja, jeg har vært på e bay, der får man gjerne nye skjermer for rundt en 1000 lapp. Problemet er jo at man ikke kan vite helt hva man får og så bli det jo unødvendig dyrt p.g.a. toll og avgiftsbestemmelser.

 

PCene har vel en bruktverdi på rundt hendholdsvis 3000 og 5000 (med fungerende skjerm) så jeg kan tåle å bruke et par 1000 på de. Det er ikke aktuelt å levere inn på verksted i norge, det ligger jo repmanualer på nettet som kan lastes ned gratis.

 

Finnes det forresten noe bruktmarked for PC deler foruten finn.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...