Mathias-S Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen? Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet?
JonChris Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen? Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet? Vel, enten har du 2 år eller 5 års reklamasjonsrett, ved tv vil jeg anta at 5 år skal være det riktige. Og ja, slik som det praktiseres nå så skal du da få 5 års reklamasjonrett på det nye ertstantingsproduktet.
Fiat justitia Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Dersom jeg kjøper f.eks. en TV som må sendes inn til reparasjon etter 2 år, og jeg i stedet får en ny, hva skjer med reklamasjonsfristen? Fornyes fristen når jeg får en erstatning, eller gjelder fristen fra den opprinnelige varen? Kan jeg, 4 år etter at jeg fikk erstatningsproduktet (6 år etter første TV-en), reklamere på erstatningsproduktet? Ved erstatningsprodukt (omlevering) gjelder NY reklamasjonsfrist fra den dagen du bytter. Altså, 2 eller 5 år fra byttedato. Påse at selger utfører et +/- bytte slik at du får NY kvittering på erstatningsproduktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå