Gå til innhold

htc Magic vs. htc Hero


Orwandel

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det er på tide med ny telefon, og følgende er viktig:

 

-Må være Android

-Mest opptatt av programmer og spill

-Foto/video/musikk er mindre viktig (dvs. trenger ikke være top notch)

-Pris (betaler helst ikke 4000+ for en telefon som blir utdatert ganske fort)

 

Har lenge siklet etter htc Hero, men prisen gjør den mindre aktuell. Så oppdaget jeg Magic, som vel er første Android-telefonen til htc. Denne får du ned i under 2500,- og det er en mye mer fornuftig prisklasse. Men spørsmålet er... hva går jeg glipp av med Magic i forhold til Hero? Ser ut til at Sense kanskje dukker opp til Magic også, så...

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC Tattoo kanskje? Ligger på ca 3000...Mindre skjermoppløsning, så ikke alle apps/spill som går til Hero passer til den enda...

 

Har hatt den siden mandag og synes den er utrolig bra! Tror ikke jeg hadde blitt mer fornøyd med Hero...Prisen hadde også en del å si for min del, og derfor endte jeg på Tattoo...Spør om det er noe du lurer på angående Tattoo ;)

Lenke til kommentar
HTC Tattoo kanskje? Ligger på ca 3000...Mindre skjermoppløsning, så ikke alle apps/spill som går til Hero passer til den enda...

 

Har hatt den siden mandag og synes den er utrolig bra! Tror ikke jeg hadde blitt mer fornøyd med Hero...Prisen hadde også en del å si for min del, og derfor endte jeg på Tattoo...Spør om det er noe du lurer på angående Tattoo ;)

 

Er det bare skjermen som er forskjellen? Den har sense og slikt?

Lenke til kommentar
Om Tattoo koster 3k er den jo dyrere enn Magic.. Du overlever sikkert uten Sense, og hardwaremessig gruser Magic Tatto. Og jeg har hørt du får litt stress med spill og apps på Tattoo da den har så sær oppløsning på skjermen.

Sence gjør det mer fingervennlig, og jeg har prøvd Magic! Helt forferdelig...Har litt store fingre, men det var intet problem på Tattoo...

 

Det er ganske mange forskjellige spill og apps til Tattoo også, da så det bør jo ikke være så vanskelig å finne noe...

 

En ting til jeg liker bedre med Tattoo er størrelsen! Den er ikke så veldig mye større enn min forrige telefon (LG KC550 som var noe av det kjedeligste jeg har sett...)

Endret av andhaj
Lenke til kommentar
Om Tattoo koster 3k er den jo dyrere enn Magic.. Du overlever sikkert uten Sense, og hardwaremessig gruser Magic Tatto. Og jeg har hørt du får litt stress med spill og apps på Tattoo da den har så sær oppløsning på skjermen.

Sence gjør det mer fingervennlig, og jeg har prøvd Magic! Helt forferdelig...Har litt store fingre, men det var intet problem på Tattoo...

 

Det er ganske mange forskjellige spill og apps til Tattoo også, da så det bør jo ikke være så vanskelig å finne noe...

 

En ting til jeg liker bedre med Tattoo er størrelsen! Den er ikke så veldig mye større enn min forrige telefon (LG KC550 som var noe av det kjedeligste jeg har sett...)

 

Får jo Sense til Magic også, bare ikke offisielt i Europa (ennå).

 

Siden Magic og Hero har samme teknologi på skjermen, kan jeg tenke meg de oppleves ganske likt. Så tror jeg skal greie meg (selv om jeg ikke har prøvd Magic).

 

Fant en grei sammenligning mellom Hero og Tattoo:

(liker størrelsen til Tattoo)

 

Hero vs Magic (på itali-engelsk ;) ):

 

Magic Sense: http://www.youtube.com/watch?v=q3IkbIHEV2s

 

Dette er ikke lett...

Lenke til kommentar

En Zune HD (!) og en HTC Hero inngår i innkjøpsliste over jul for meg :)

 

Grunnen til at jeg ikke vil ha Tattoo er at jeg vil surfe på nettet, og som deg, spille spill/bruke apps. Den listen over "online radio"-resultater var overbevisende nok for meg... Skjermen er rett og slett for dårlig for min smak. Hvertfall om du ser begge mobilene ved siden av hverandre. Fargene på Tattoo-skjermen virker veldig falske i forhold til Hero-skjermen. I tillegg til at resistiv skjerm betyr døden i gryta for deg om du er litt glemsk med hvilken lomme nøklene går i.

 

Hva man godtar og ikke i sammenheng med skriving etc. på skjermen er opp til den enkelte. Resistiv teknologi har jeg aldri klart å vende meg til. Den ene videoen sa klart at Tattoo var bra nok, men ikke vet jeg.

 

Taletiden på Hero er naturligvis litt bedre. Men om du ikke bruker mobilen så mye, er vel ikke det alt for viktig.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve begge mobilene. Nå om dagen er de utstilt ved siden av hverandre i butikken ;)

 

Jeg har selv råd til å gi litt ekstra for større/bedre glasskjerm. Jeg får uansett med et greit abbonement (Djuice phone) som kutter prisen uten å ødelegge lommeboka mi i året som kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...