G2Petter Skrevet 23. desember 2009 Skrevet 23. desember 2009 Hei. Jeg har satt opp muligheten for en SSH-tunnel mellom PC-en min og en server jeg har stående. Jeg bruker Windows med Cygwin på PC-en min. Når jeg skal bruke SSH-tunnelen starter jeg SSH-tilkoblingen mellom min maskin og serveren med Cygwin, og setter hvert program som jeg vil at skal bruke tilkoblingen (Opera, Firefox, Pidgin etc.) til å bruke den tilkoblingen som en SOCKS-proxy. Jeg synes det er litt tullete å skulle måtte endre disse innstillingene frem og tilbake, så jeg lurer på om det finnes en mer intelligent måte å gjøre det på. Jeg ser for meg at det skal være mulig å sette alle programmene til å bruke en SOCKS-proxy på en viss port, og så endre hva maskinen skal gjøre med trafikken på den porten på en enkel måte, altså at det enten kjører en SSH-tunnel, eller slipper alle tilkoblinger gjennom uendret. Er det noen som har noen tips?
G2Petter Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Skrevet 23. desember 2009 Det så bra ut, jeg skal kikke på det i løpet av kvelden. God jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå