Gå til innhold

Nettbutikker og Skjermkort


Anbefalte innlegg

Har selv bestillt PC nå og venter ivrig på å få den hjem i posten. Men noe som irriterer meg noe fryktelig er ventetiden. Bestillte sent i november og fikk beskjed om at forventet sendingstid var 1. januar 2010, pga. skjermkortet som ikke var på lager. Nå for et par dager siden ble det oppdatert til 1. Februar. Dette irriterte meg noe fryktelig, og jeg bestemmte meg for å se litt rundt på andre butikker. Noe jeg oppdaget da var at absolutt alle nettbutikker var utsolgt for nesten alle skjermkortene fra ATI, og jeg begynnte å undre...

 

Noen som har noen ide om hvorfor alle nettbutikkene sliter med å ha nok skjermkort nå om dagen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv bestillt PC nå og venter ivrig på å få den hjem i posten. Men noe som irriterer meg noe fryktelig er ventetiden. Bestillte sent i november og fikk beskjed om at forventet sendingstid var 1. januar 2010, pga. skjermkortet som ikke var på lager. Nå for et par dager siden ble det oppdatert til 1. Februar. Dette irriterte meg noe fryktelig, og jeg bestemmte meg for å se litt rundt på andre butikker. Noe jeg oppdaget da var at absolutt alle nettbutikker var utsolgt for nesten alle skjermkortene fra ATI, og jeg begynnte å undre...

 

Noen som har noen ide om hvorfor alle nettbutikkene sliter med å ha nok skjermkort nå om dagen ?

 

Data industrien har skutt i været siden finanskrisen og blomster.. tror at siden nedgangen I salget har ikke buttiken hatt like store leveranser og har derfor gått tom. Prisene på skjermkort har også blitt billigere og kjenner mange som har gått og kjøpt GT 9000 serien og GTS serien ettersom de har blitt billigere og de har litt extra cash I lomma.. Nå må du jo også tenke at jula nærmer seg og Pc entusiastene trenger litt extra for penga xD.

Lenke til kommentar
Har selv bestillt PC nå og venter ivrig på å få den hjem i posten. Men noe som irriterer meg noe fryktelig er ventetiden. Bestillte sent i november og fikk beskjed om at forventet sendingstid var 1. januar 2010, pga. skjermkortet som ikke var på lager. Nå for et par dager siden ble det oppdatert til 1. Februar. Dette irriterte meg noe fryktelig, og jeg bestemmte meg for å se litt rundt på andre butikker. Noe jeg oppdaget da var at absolutt alle nettbutikker var utsolgt for nesten alle skjermkortene fra ATI, og jeg begynnte å undre...

 

Noen som har noen ide om hvorfor alle nettbutikkene sliter med å ha nok skjermkort nå om dagen ?

 

Produksjonsproblemer og ekstrem etterspørsel gjør at alle er tomme for HD 57XX og HD58XX kort.

 

Var jeg deg ville jeg vurdert å få levert maskin uten skjermkort og heller funnet det der det var tilgjengelig. Det dukker stadig opp noen få her og der. Kan være at du får en fungerende maskin langt raskere på den måten. Husk at 1. feb fort kan bli 1. mars også, at det er lang leveringsttid nå er ingen garanti for at det kommer på den datoen.

Lenke til kommentar

Jeg har også bestillt pcdeler for 4 mnd siden, fikk alle delene etter 3-4 dager unntatt skjermkortet HD5870 som var bestillt fra Datakjeden Webshopen i november som jeg enda ikke har fått.

Hvor havner min pc nå i lista etter 5\6 mnd da?

(Kan ikke slå på pcen uten skjermkort)

 

Leveringstiden var 01.Des.09 men siden oppdateres hele tiden og nå er den satt opp til 07.jan.10 som blir garantert leng etter det.

 

Hva har mann rett til å gjøre her? vente og vente, og vente enda mer?

Kan ikke vente lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har også bestillt pcdeler for 4 mnd siden, fikk alle delene etter 3-4 dager unntatt skjermkortet HD5870 som var bestillt fra Datakjeden Webshopen i november som jeg enda ikke har fått.

 

Nøyaktig hvilket kort er det snakk om?

 

Jeg bestillte et Sapphire Radeon HD 5870 rett før nyttår.. ringte inn til Dustin og de bekreftet at jeg hadde reservert et kort som nå var på lager (de er tomme nå). Har ikke fått det og kommer heller ikke til å få det though... ville ha Vapor-X isteden.

 

Så får vi se hvor smart det var :p antatt levering 22.01.10.

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort i November, nøyaktig 54 dager siden og antatt dato per idag er 12.01.2010 som utsettes igjen helt sikkert.

Fortjener kortet gratis etter 2\3 mnd!!

 

kjipe greier... men leste en plass at produksjonen begynner å få fart på seg nå... så da satser vi på det!

Endret av d4fF
Lenke til kommentar

Enkelt å greit så er grunnen til at nesten ingen i hele verden har fått tak i disse skjermkortene, er at det har vert mye uvær der kortene blir laget. Dette resulterer i at det blir for mye urenheter på kortene da støy og annen dritt blir dratt inn i fabrikkene. Både ATI og nVidia har slitt med dette nå, og det er i all hovedsak dette som er grunnen til lite kort som har blitt sluppet ut til allmennheten.

Lenke til kommentar
Jeg har også bestillt pcdeler for 4 mnd siden, fikk alle delene etter 3-4 dager unntatt skjermkortet HD5870 som var bestillt fra Datakjeden Webshopen i november som jeg enda ikke har fått.

Hvor havner min pc nå i lista etter 5\6 mnd da?

(Kan ikke slå på pcen uten skjermkort)

 

Leveringstiden var 01.Des.09 men siden oppdateres hele tiden og nå er den satt opp til 07.jan.10 som blir garantert leng etter det.

 

Hva har mann rett til å gjøre her? vente og vente, og vente enda mer?

Kan ikke vente lenger.

 

Hva med å kjøpe ett kort som er på lager hvis du absolutt må bruke PCen?

Eller var det et domt forslag...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en PC i deler fra Amentio 26/12 - 09, og fikk den i går. Alt var med bortsett fra skjermkortet, som er et ATI Radeon HD 5850. Dette er greit for min del ettersom jeg har et annet kort som jeg kan bruke mens jeg venter.

 

+ til Amentio for å sende meg det andre som var på lager.

 

 

Vi må nok bare smøre oss med tolmodighet enn så lenge...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...