Gå til innhold

Barton XP2500+ VS. Thoroughbred XP2600+


mFaFa

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilke av disse CPU'ene man bør kjøpe! Tilsynelatende gikk AMD tilbake til gamledesignet (Thoroughbred) etter dem lanserte XP2500+ (som var Barton). Fungerte ikke Barton-cpu'en tilfredsstillende? Leste litt her.. http://www.digital-daily.com/motherboard/amd-barton/

 

* Gjør Barton flere operasjoner pr.klokkesyklus enn Thoroughbred?

 

* Hvilke av disse CPU'ene er raskest (standard hastighet)?

 

* Generelt sett er Barton gode overklokkere?

 

* Bråker boxed-kjøleren til XP2500+ mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilsynelatende gikk AMD tilbake til gamledesignet (Thoroughbred) etter dem lanserte XP2500+ (som var Barton). Fungerte ikke Barton-cpu'en tilfredsstillende?/
Nei, det er kanskje lett å tro at alle modellene blir lansert i kronologisk rekkefølg, alt etter hvor høyt PR-ratinga deres er. Slik er det ikke. XP2500+ ble lansert en god stund etter XP2600+.

 

XP2600+ skal er vanligvis raskere enn XP2500+ (duh, den har høyere pr-rating), men forskjellen på disse to er veldig liten. Jeg ville valgt XP2500+.

Lenke til kommentar

xp 2600+ ble lansert før xp 2500+.

 

xp2500+ ble vel lansert som en ekstra cpu for å få mere tilgang på barton cpuer samtidig som xp2800+ (barton-versjonen) ble lansert.

 

Slik jeg forstår det så er også 2500+ veldig egnet til overklokking, så jeg ville satset på den :)

Lenke til kommentar

Jeg valgte xp2600+ i 133FSB utgaven den har en gangefaktor på 16 og er en meget villig overklokker, idag går den den som en xp2600 166FSB utgave men den har i lang tid gått på 1,7volt og med 2360 EKTE MHz med 195FSBx12 desverre klarer ikke periferi enhetene mine høyere FSB, for da hadde den enda gått noen hakk høere opp, og dette med en gjennomsnitlig luftkjøler "volcano9"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...