Gå til innhold

Sykkelhjelm - finns det noen stilige?


Frakkas

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å sykle til jobben hver dag hele neste år.

 

Nå er jeg på jakt etter en sykkelhjelm, men de som jeg har sett er ganske "teite". Jeg trenger ikke en lettvektshjelm i karbon med 45 luftehuller - som ser ut som en sopp på hodet.

 

Finns det "stilige"sykkelhjelmer? Eller noen som er mindre teite??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke sykkelhjelmer noe jeg ser noe særlig på, men de fleste ser nokså stygge ut. Så lenge de beskytter hodet ditt godt, vil nå jeg si at det er godt nok. Det er tross alt det viktigste. Tar jo ikke lange tiden å fikse håret når du kommer på jobb heller, så kan du heller fokusere på å se bra ut når du kommer, fremfor å se bra ut når du sykler.

Lenke til kommentar

Føler dette er en passende tid til å gjenfortelle en historie vi fikk høre fra en lærer på ungdomsskolen. En bekjent av han som bodde i Oslo-området kjøpte en sykkelhjelm i julegave til kjæresten. Et par dager før jul syklet han til jobb, og havnet i en ulykke. Syklet uten hjelm, og døde på sykehuset rett før jul.

 

Det viktigste er at hodet ditt er beskyttet.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

TryggTrafikk-linken var bra. Likte Yakkay og Nutcase hjelmene.

 

Fannt Yakkay-hjelmene her: http://www.ting.no/andre/9.html - noen som har erfaring med dem?

 

Nutcase sykkelhjelme selges her: http://www.sykkelhjelm.no/ Likte denne: Checkerboard :cool: , men kanskje er det mer "safe" å ta en av de ensfargede - denne Chocolate var jo stilig.

 

Hmmm.... valgets kvaler :roll:

Lenke til kommentar

Nå er det egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men Oslo Sportslager har halv pris på Giro Havoc. Om du skal ha en hjelm som ser ut som en hatt kommer hatten til å være så stor at det ser ut som du har vannhode.

 

cover_luzern_white.jpg

 

Lurer på om denne hadde gjort seg til Lhmr - Oslo og Birken, blir knall med de oransje karbonfiberskoene mine.

Lenke til kommentar

Hva er galt med tradisjonelle hjelmer, gjerne med luftehull?

 

Selvfølgelig er det ikke pent, men så skal du ikke være så råtøff eller skikkelig stilren når du sykler.

Tenker på noe slikt:

Giro-Lonos.JPG

 

Det blir ikke teit å bruke en slik hjelm, da de fleste sykkelhjelmer ser omtrent slike ut.

Endret av Jacques von Horn
Lenke til kommentar
Nå er ikke sykkelhjelmer noe jeg ser noe særlig på, men de fleste ser nokså stygge ut. Så lenge de beskytter hodet ditt godt, vil nå jeg si at det er godt nok. Det er tross alt det viktigste. Tar jo ikke lange tiden å fikse håret når du kommer på jobb heller, så kan du heller fokusere på å se bra ut når du kommer, fremfor å se bra ut når du sykler.

 

Som Henrik sier, gi F i hvordan sykkelhjelmen din ser ut. Den er ikke laget hovedsaklig for å se kul ut, men for å beskytte hodet ditt.

 

Hehe - og sko er primært laget for å beskytte føttene, men jeg syns likevel det er greit å bruke litt penger på sko med god design ;)

 

Det er riktig at sikkerheten er viktigst, men en hjelm fungerer nå best når den sitter på hodet... Jeg har en vanlig hjelm, men jeg syns den er så stygg at jeg ofte "glemmer" å bruke den :roll:

Lenke til kommentar
Hva er galt med tradisjonelle hjelmer, gjerne med luftehull?

Det er ikke noe galt med tradisjonelle hjelmer - bortsett fra at jeg syns de er stygge.

 

 

Selvfølgelig er det ikke pent, men så skal du ikke være så råtøff eller skikkelig stilren når du sykler.

Hvorfor skal man ikke være "stilren" når man sykler?

 

 

Det blir ikke teit å bruke en slik hjelm, da de fleste sykkelhjelmer ser omtrent slike ut.

 

Bare fordi alle andre mangler stil, betyr det ikke at jeg må unnvære det... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...