Gå til innhold

D disk access denied


Anbefalte innlegg

Hei. Driver og tester Windows 7 64bit Ultimate.

Det var windows xp 32bit på C:\ disken. Den ba jeg win7 formatere og legge seg inn på. All good and dandy herfra, men.....:

 

 

Jeg har en ekstra partisjon på cirka 400gig. formatert som ntfs fra gammelt av. ( windows 7 har ikke hatt noe med disken å gjøre )

D:\

 

Når jeg nå skal klikke på den under my computer i win7, så får jeg ( access denied. disk is corruptet ) osv.

 

Den er selvfølgelig ikke det, men hvordan fixer jeg dette?

Jeg har heller ikke "Security" tab'en når jeg tar properties på disken. Windows 7 kaller disken for formatet RAW.

 

Er det noe poeng i å aktivere den skjulte Administrator kontoen og ta ting derfra? Kan det være en sammenheng med disken, og gode gamle XP som jeg hadde før?

 

Ekstra info:

Har sletta linux partisjonene mine, ( fra disk management under installering av Windows 7, før jeg installerte ferdig, Windows 7, og grub er da også borte fra boot. Windows 7 booter når jeg starter pc'en og vil gjerne ta en chkdsk på D:\ disken min, hver eneste gang jeg booter, og den finner ingen feil.

Begge partisjonene er på en og samme hardisk. Det er kun 1 hardisk i Pc'en.

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Endret av Neonlight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv MBRlister (se signatur), så kan vi sjekke det mest grunnleggende.

 

Tusen takk. Tester dette og kommer tilbake.

Har btw kjørt getdataback fra windows 7, og den finner innholdet på disken. Men jeg vil gjerne slippe å kopiere filene fra disken til et annet sted hvis mulig, for jeg vet med 99% sikkerhet at disken er helt iorden. Det er bare windows 7 som har "glemt" selve initieringen og, la oss kalle det, monteringen av partisjonen. Uansett, tester MBRLister senere ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...