Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"uvell" etter samleie.


Gjest Gutt_20

Anbefalte innlegg

Går som gjest på denne tråden da jeg kjenner flere på forumet.

 

Forhistorie, for å sette dere inn i saken: Jeg er 20 og har kjæreste. Vi har vert ilag et par måneder og det er ingen store problemer i forholdet som er vert å sette fingeren på. Helt enkelt: Vi har det bra.

 

Problemet mitt er som følger: I den siste måneden ca, så har jeg altid følt meg veldig uinteresert i kjæresten min etter samleie, det å være nært henne føles rart og feil (ikke så feil at jeg vil forlate rommet hun er i selvsagt). Når hun vil kysse etter samleiet føler jeg at jeg må "tvinge" meg selv til å kysse henne. Jeg vil jo gjerne at hun skal ha det like bra etter samleiet som før og under, og ikke at hun skal få en følelse av "tøm og røm". Utenom samleie/like før samleie har jeg ikke dette problemet.

 

Det å ligge ilag i sengen/sofaen etterpå har jeg ingen problem med, så lenge vi ser på tv/film e.l. Men når hun begynner å kose, så vil jeg så gjerne gi kos tilbake, men jeg får ikke til, og det ender i at jeg på en måte overser en god del av tegnene hun gir som hinter om kos.

 

Når det har gått en halvtime ca, så føles det ikke slik lenger i det hele tatt, det å kysse/klemme/kose føles ikke feil lenger.

 

På dette punktet tenker vel flere: "Du er en mann, du fungerer slik."

Dette hjelper ikke meg så mye, jeg vil gjerne gå inn i meg selv å prøve å endre denne følelsen jeg har. Jeg vil kunne ligge ilag med kjæresten min og ikke føle dette.

 

 

Det jeg lurer på er da: Er det noen som kan/vil prate litt rundt dette temaet/er kjent med det selv. Og har meninger/tanker rundt dette?

Jeg vil gjerne rette på meg selv på dette punktet, men jeg kommer aldri fram til noen løsning, så derfor henvender jeg meg til forumet i håp om at noen vil prate litt åpent om problemet. Så kanskje jeg ilag med forumet kan finne ut hvordan jeg skal hjelpe meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er rimelig intenst for deg når du kommer og at kroppen din rett og slett er ladet ut. Ikke rart du ikke er interessert i noe som helst etterpå. Kan anbefale deg å få det til å gå for dama først, så kan du ligge der rett ut og gi faen når du har kommet.

Lenke til kommentar

For meg er det en prioritet at dama kommer først. Det hender jo selvsagt at det skjer at jeg kommer først. Men dette har egentlig ingenting med saken å gjøre. For hun er like kosete uansett om hun kommer eller ikke. :p

 

Jeg bare føler meg som en drittsekk som ligger å overser kosen hun vil ha/gi. Hun kommenterer også at jeg er fraværende etter samleiet. Har nevnt dette med at når jeg er ferdig, så er jeg ikke like kosete. Men ser på hun at hun savner kos.

 

Jeg vil uansett prøve å gjøre noe med dette temaet. Jeg skjønner jo til nå at det å være fraværende etter samleiet er vanlig. Slik som dere sier det.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det var Freud som først la frem en teori om akkurat dette. Det handler i bunn og grunn om at mannen etter samleie blir den dominerte, altså at kvinnen etter gjennomført samleie tar over mannens rolle som den dominerende. At mannen alltid vil hige etter en suksess som aldri kan bli oppfylt, etc.

Noe som betyr at uansett hvordan mannens prestasjoner er i senga vil han alltid føle seg rævva etter sex, mens kvinnen som bare krever ting av mannen ikke har noe press. Underbevisst kan mannen også føle seg utilstrekkelig i møte med kvinnens intimitet etter sex.

 

Vil ikke si at Freud (eller hvemdetnåvar) nødvendigvis har rett, men det er morsom lesning.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en artikkel i en eller annen nettavis om dette, der de mener de har påvist en kjemisk reaksjon som blant annet gjør at mannen blir veldig trøtt etter samleie.

Den kjemiske reaksjonen skjer kun i hjernen og er nok til at mannen ønsker helst å snu seg vekk å sove. Denne reaksjonen kan variere endel fra person til person og er tydligvis ganske kraftig hos deg.

 

Det er morsomt at dette er noe vi menn har møtt med mye kritikk, men at det har blitt påvist at dette er biologi, og ikke holdning og personlighet som spiller inn. Det kan helt sikker være at i noen tilfeller er det mer personligheten som spiller inn, men du utrykker jo at du ønsker at du var mer klar for kosing og kyssing etter samleie.

 

Det er nok ingenting galt med deg, men heller en kjemisk reaksjon som du selv ikke kan kontrollere (med mindre du dropper utløsningen) :)

Lenke til kommentar
Mener jeg leste en artikkel i en eller annen nettavis om dette, der de mener de har påvist en kjemisk reaksjon som blant annet gjør at mannen blir veldig trøtt etter samleie.

Den kjemiske reaksjonen skjer kun i hjernen og er nok til at mannen ønsker helst å snu seg vekk å sove. Denne reaksjonen kan variere endel fra person til person og er tydligvis ganske kraftig hos deg.

 

Det er morsomt at dette er noe vi menn har møtt med mye kritikk, men at det har blitt påvist at dette er biologi, og ikke holdning og personlighet som spiller inn. Det kan helt sikker være at i noen tilfeller er det mer personligheten som spiller inn, men du utrykker jo at du ønsker at du var mer klar for kosing og kyssing etter samleie.

 

Det er nok ingenting galt med deg, men heller en kjemisk reaksjon som du selv ikke kan kontrollere (med mindre du dropper utløsningen) :)

 

Dette visste jeg ikke, but it makes sense :)

 

Igjen.........kvinner og menn er fullstendig forskjellig bygd, både fysiologisk og mentalt. Så når mannen skal prøve å innrette seg etter kvinners måte å være på så føler de seg stadig mer utilstrekkelig. Det viktigste for både men og kvinner tror jeg er å akseptere forskjellene, være ærlige om dem og ikke forvente at den andre skal "forstå" hele tiden. Det er ikke mulig....... I et program jeg såg på fortalte en dame som hadde tatt kjønnsoperasjon til mann og blitt sprøytet inn med testosteron at: Plutselig begynte tankegangen og følelsene å forandres. Hun/han tenkte mer logisk, visste forskjellen på høyre og venstre, og skjønte mer av tidsperspektiv osv. Hun/han kan nok forstå en kvinnes tankegang fordi hun/han har vært der, men en mann som aldri har vært der vil heller aldri kunne forstå en kvinne på den måten både han og kvinnen noen gang ønsker. Aksepter forskjellen og vær heller det beste du kan i den kjønnsrollen du har ;)

Lenke til kommentar

Takk for mange morsomme og bra svar. :]

 

-itspersonal: Jeg tror jeg har lest den artikkelen og. Og synes det er rart det er slik. Men det ligger vel mere i genene. langt tilbake tid så var vel ikke menneskene monogame. Litt mer som løvene er nå.

Vel, jeg tror nok ikke at det å droppe utløsningen bare pga dette. Da hadde jeg blitt gal tilslutt. Først sende henne til himmelen, åsså skal jeg stå igjen på bakken. :p

 

-Skalle: Akseptere forskjellene er nok noe man må gjøre uansett. Man vil altid ha en del forskjeller. Hadde vi vert likens hadde forholdet vert veldig kjedelig. Så jeg må vel bare få henne til å forstå at slik er jeg bare..

Men i de tre første mnd av forholdet var det ikke slik, da hadde jeg ikke et like stort problem med kosingen som jeg har nå. Ikke misfofstå, følelsen var der, bare ikke så intenst som den er nå.

 

-nbmofo: Det du nevner med one night stands er akkurat va jeg føler jeg signaliserer til henne når jeg er ferdig. Som jeg sa: "jeg vil ikke at hun skal få en følelse av "tøm og røm". Jeg føler meg følelsesløs og ekkel.

Vi har nå vert ilag siden begynnelsen av mars. Iløpet av den tiden har det vert en del nedturer i forholdet, men det går bra nå. Er ikke forelska i henne lenger. Men jeg trodde forelskelse gikk over etter et par mnder, for jeg er gla i henne.

Lenke til kommentar

Må vel gjerne bare la forholdet gå sin gang, så får man se hvor dette går. Kjenner ikke jeg ble helt "yess" etter hva denne tråden har lært meg..

 

Men igjen, det blir ikke bedre enn man selv gjør det. takk for hjelp.

Lenke til kommentar

For all del, det kan ordne seg til å bli ganske bra (om det er sannsynlig er jo en annen sak), men da må du jobbe med det. Gjør småting for henne som gjør henne glad. Kom med små overaskelser i hverdagen, en blomst eller to kan holde. Bare det å gjøre slike ting kan gjøre at du får gnisten igjen, i tillegg kan det at hun er lykkelig gjøre deg mere forelsket.

Eventuelt så kan du innse at dette ikke fungerer,væroppriktig og gå ut på kjøttmarkedet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...