exmx Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg holder på å lage en dropdown meny basert på Son of Suckerfish Jeg prøver å aligne den første submenyen etter slutten på topnivået. Slik den ser ut nå: Slik jeg vil ha den: CSS-filen finner du HER. JS-filen finner du HER. Menyen består av en generert liste: <ul id="nav"> ... <li class="top">OM OSS <ul> <li class="sub">Diverse_sub1</li> <li class="sub">Diverse_sub2</li> <li class="has_sub">Diverse_sub3 <ul> <li>Diverse_sub3_sub1</li> ... </ul> </li> </ul> </li> ... </ul> Er evig takknemlig hvis noen greier å hjelpe meg. Har sittet i flere dager med dette problemet :\ Endret 17. desember 2009 av exmx
funkyboy Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Heisann! Her er du nok nødt til å bruke position: relative og absolute. Husk at der du benytter position absolute, må parent- elementet ha position: relative for at ting skal kunne vises riktig. Altså kan du gjøre omtrent slik; ul#hovedmeny li { position: relative; } /* Relativ posisjonering uten å angi verdier for top, right, bottom eller left, forandrer i dette tilfellet ikke annet enn at det blir mulig å bruke position: absolute cross- browser- kompatibelt i child- elementer. */ ul#hovedmeny li ul { position: absolute; right: 0; width: 30em; z-index: 1; } /* Z-index på denne bør være høyere enn z-index på parent- element. Parent har 0 som default dersom ikke angitt. Plasseres (0px) fra høyre. */
exmx Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Skrevet 17. desember 2009 Med litt modifisering fikk jeg det til. TUSEN TUSEN TAKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå