Gå til innhold

batteriet på mobilen er ødilakt?


fsx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om kun embalasjen/det ytre er ødelagt så er det ingen fare med akkurat det, men at batteriet er "skadet" og cellene er åpne så kan det føre til økt risiko for at selve cellene blir skadet eller/og ødelagt. Ødelagte/skadede celler i et LiPolymer batteri kan føre til en kjemisk reaksjon som utvikler MYE varme(= brann).

 

Anbefaler deg å få byttet batteriet ut med et nytt uskadet og kvitte deg med det gamle på en forsvarlig måte.

Lenke til kommentar
Om kun embalasjen/det ytre er ødelagt så er det ingen fare med akkurat det, men at batteriet er "skadet" og cellene er åpne så kan det føre til økt risiko for at selve cellene blir skadet eller/og ødelagt. Ødelagte/skadede celler i et LiPolymer batteri kan føre til en kjemisk reaksjon som utvikler MYE varme(= brann).

 

Anbefaler deg å få byttet batteriet ut med et nytt uskadet og kvitte deg med det gamle på en forsvarlig måte.

ja

lipo går i 2 000 grader så jeg veit det for på rc fly så er det lipo batteri

Lenke til kommentar

Den siste setningen der er(for meg) uforståelig.

 

Men ja, LiPolymer batterier(kalles ofte LiPo) blir mye brukt innen RC hobbyen pga batteriets evne til å holde et konstant spenningsnivå selv under høy last og når batteriet begynner å bli tomt. Dette er viktig i de fleste produkter, men spesielt i modeller som flyr da elektronikken kan kutte om spenningen blir for lav(og da mister man kontrollen).

 

LiPo i seg selv har fått et dårlig rykte på seg for å være mer skadelige/farligere enn andre batterier, og det er ikke nødvendigvis sant. Batteriene i seg selv har en kjemi som gjør at det utvikler høy varme dersom batteriet blir skadet/ødelagt, men under normale omstendigheter så skjer som regel ikke dette. Årsaken til ryktet er(innen RC hobby) feil lading og/eller dårlig ladeelektronikk som i sin tur skader batteriet(med for høy ladespenning, for mye utlading, for rask opplading osv). For å ikke nevne at et LiPo batteri som treffer bakken fort kan bli skadet :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ehh, Når du snakker om mobilen så hadde jeg et lite crash med det så batteriet har jeg ikke funnet!, jeg fløy radiostyrt fly setet mobilen på flyet for og filmet så bestemte jeg meg for og lande pluslig pang i en stolpe så har ikke set batteriet har bare funnet mobilen helt herpa :D

Endret av fsx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...