Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Få forholdet på rett kjør igjen


Gjest Guest_TS_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_TS_*

Hei dere,

Da jeg helst ikke vil få dette knyttet til den faste brukeren min, benytter jeg anonynymitetsfunksjonen her på forumet.

 

Jeg har vært i et fast forhold i 6 år til våren og har det selv helt topp. Jeg jobber i en 50% stilling samtidig som jeg holder på å ta en mastergrad slik at jeg får tjent inn noen kroner mens jeg får en god utdannelse som gir meg en solid inntekt fremover. Det som da er problemet er tid, og madammen har begynt å bli litt lei av at jeg er sjeldent hjemme. I løpet av det vanlige semesteret er det ikke noe stort problem, men akkurat rundt eksamenstider sitter jeg stort sett på skolen for å komme ajour med alt pensum når jeg ikke er på jobb eller hjemme og sover. Som dere da sikkert skjønner, er det ikke like lett å få tid til madammen rundt disse periodene.

 

Nå er eksamensperioden heldigvis over for denne gang, og jeg sendte blomster til arbeidsplassen til madammen i dag og unnskyldte at vi ikke hadde fått mye tid sammen siste månedene. Det satte hun heldigvis svært stor pris på, men jeg har lyst til å bruke resten av tiden frem mot jul og til skolen begynnerigjen over nyttår til å gjøre det lille ekstra som får forholdet vårt opp på topp igjen.

 

Igjen, på grunn av mangel på tid både for min del og hennes del da vi begge jobber i romjulen, blir det vanskelig å reise bort en plass. I beste fall måtte det blitt en helg, og ikke spesielt mer.

 

Det jeg da spør dere kjære forumbrukere om, er om dere har noen romantiske tips til meg som kan hjelpe å få forholdet på rett kjør igjen? Takk for at dere leste, og alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere ikke har tid til å reise vekk så lenge, så er det mye man kan gjøre ut av en helg, og ut av en leilighet så man kan skape følelsen av å reise vekk.

F.eks. en dag hun er på jobb og du er hjemme: Sprengfyr i leiligheten så det blir 25-26 grader. Flytt på de vanlige møblene, og sett inn hagemøblene, og kanskje en parasoll hvis dere har. Skap en restaurant-i-syde-setting med diverse effekter du har liggende, og sett på typiske sydhavstoner på høyttalerne.

Møt henne så i døren når hun kommer hjem i f.eks. badeshortsen din, og ha bikinien/badedrakten hennes klar til henne. Så tar dere en typisk syden-middagskveld med alt fra god mat til parasolldrinker..

 

Det var bare et av uttallige eksempler på ting du kan gjøre hjemme for å skape reise-vekk-følelsen. Det er litt arbeid, men det er kun fantasien din som setter grensene..

Og det er absolutt verdt arbeidet.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Det jeg ville gjort er og tatt med "Madammen" til et spahotell i en helg:)

Kun dere 2, massasje på dagen, romantiske middager, hoppe i boblebadet på kvelden:)

Dette har jeg faktisk tenkt en del på selv også. Det hadde ikke vært så dumt med en liten ferie nei.

 

*snip*

Hehe, utrolig god idé! Hadde det ikke vært for at vi ikke har noen hagemøbler, så hadde det vært knall. Den idéen skal jeg hvertfall ha i bakhodet til en senere anledning.

 

Det jeg egentlig er på jakt etter i første omgang er hverdagslige ting som gjør at vi kan få den kriblefølelsen tilbake igjen som vi hadde ved starten av forholdet. Jeg forstår at den første følelsen aldri vil komme tilbake, men så lenge det er i nærheten så er jeg (og vi forhåpentligvis) veldig godt fornøyde :)

Lenke til kommentar

Tror også det er viktig å tenke litt lengre enn bare en helg. Det nytter ikke med en helg hvis rutinene faller tilbake så raskt helgen er over.

 

Prøv å overrask henne med litt småting på hverdagene også. Theater billetter (hvorfor jenter er så glad i dette fatter og begriper jeg ikke), fjelltur/skitur,konsert, stand-up show eller quiz kveld i en lokal pub, eller ekstra god middag og en morsom film.

Litt småting og litt ekstra oppmerksomhet kan gjøre stor forksjell og det virker ut som spesielt jenter setter pris på det lille ekstra i hverdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...