Gå til innhold

Norman firewall rapporterer trafikk


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har Norman security suite. Denne rapporterer til stadighet at programmet "system" ønsker tilgang til internett på port 137,138 og 139 til bound adapter 10.43.1.22 eller 10.43.1.23. Som anbefaling står det at prgrammet simulerer windows fildeling og det er ingen program skal være slik og den bør blokkeres. Jeg gjør det men jeg får stadig samme forespørsel som jeg må svare på.

Er det noen som har opplevd samme problem ogvet hva man skal gjøre for å fjerne dette?

Har kjørt antivirus uten at den rapporterer noe samt Malwarebytes`anti-malware uten at den finner noe!

Prøvd å søke etter system på maskinen men det hjelper ikke noe.

mvh

Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig det er netbios-protokollen knyttet til fil- og skriverdeling som er aktivert. Er litt usikker på om dette egentlig er problematisk, men mulig man kan slå av denne protokollen om det er den som skaper disse varslene.

 

Hei, takk for hjelpen! jeg har nå slått av media deling, passorbeskyttet deling, skriver deling og deling av fellesmappe. Får ikke slått av fildeling (!) i kontrollpanel==>nettverks-og delingsenter. Knappen er "grået" ut slik at den ikke er tilgjengelig.

Trodde at når media deling er slått av ville jeg ikke få forespørsel om å dele win mediaplayer med andre. Når jeg slo på pcen i sted fikk jeg forespørsel om jeg ville dele media med en annen. Er det noen som vet hvordan man slår av dette?

Jeg har Vista og bruker administrator kontoen.

mvh

Jørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...