Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke


Anbefalte innlegg

I går kveld avsluttet jeg maskinen normalt. Da den var ferdig avsluttet begynte et irriterende blått lys å blinke med en høy frekvens fra fronten av kabinettet, jeg trakk ut kontakten før jeg la meg (har PCen på soverommet...).

 

I dag satte jeg kontakten på plass igjen, trykket inn startknappen, og ingenting skjer. Det blå lyset blinker, og noe som høres ut som harddisken surrer i noen sekunder før det stopper. Eneste som fortsetter er det lille forbanna blå lyset som blinker, rett ved siden av startknappen, over et symbol om ser ut som ei sol.

 

Har åpner kabinettet, rengjort støv, tatt ut/inn skjermkortet og processoren. Fortsatt ingen reaksjon.

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
testa ta ut dine minnebrikker og starta pcn utan minnebrikker i om du har den interna högtalaren kopplad till borde du höra någon form av ljud.

sen kan du testa sätta i ett o ett og se när den slutar starta låter som minne problem

 

 

For sikkerhetsskyld ta også sjekk om du klarer å åpne pcen altså få av lokket og sjekk om kabelen som sitter fra pcen til skjermen er løs hvis den er det så sett den på plass og start maskinen på nytt se om det fungerer har hatt en god del problemer med det men det kan være grunnen til at pcen din ikke starter

Lenke til kommentar
For sikkerhetsskyld ta også sjekk om du klarer å åpne pcen altså få av lokket og sjekk om kabelen som sitter fra pcen til skjermen er løs hvis den er det så sett den på plass og start maskinen på nytt se om det fungerer har hatt en god del problemer med det men det kan være grunnen til at pcen din ikke starter

Trenger vel ikke å ta av dekselet for å sjekke om skjermkabelen sitter fast?

 

Uansett: Ta ut kabelen til strømforsyningen og la den stå helt uten strøm over lengre tid (minimum et par timer).

Kan virke som en jordingsfeil i kabinettet, så jeg ville også ha prøvd med en annen strømforsyning HVIS du har.

Lenke til kommentar

Sjekk strømforsyning og/eller sjekk hovedkort. Opplevde det samme selv for en del år tilbake, da hadde strømforsyningen tatt livet av seg selv og hovedkortet mitt i samme slengen. Når jeg skrudde på maskinen, så blinket power-LED'en i et høyfrekvent tempo og ting i maskinen virket som de fikk strøm, men bl.a vifter surret rundt veldig sakte. Kan selvfølgelig være noe annet, men bare som et tips.

Lenke til kommentar
testa ta ut dine minnebrikker og starta pcn utan minnebrikker i om du har den interna högtalaren kopplad till borde du höra någon form av ljud.

sen kan du testa sätta i ett o ett og se när den slutar starta låter som minne problem

 

Har testet dette nå. Ingen reaksjon...

 

 

For sikkerhetsskyld ta også sjekk om du klarer å åpne pcen altså få av lokket og sjekk om kabelen som sitter fra pcen til skjermen er løs hvis den er det så sett den på plass og start maskinen på nytt se om det fungerer har hatt en god del problemer med det men det kan være grunnen til at pcen din ikke starter

 

Man skal vel kunne starte maskinen uten at skjermen er koblet til?

 

 

Uansett: Ta ut kabelen til strømforsyningen og la den stå helt uten strøm over lengre tid (minimum et par timer).

Kan virke som en jordingsfeil i kabinettet, så jeg ville også ha prøvd med en annen strømforsyning HVIS du har.

 

PCen sto uten strøm over natta, trakk ut kontakten før jeg la meg. Regner med den sto helt uten strøm da. :p Jeg har ikke en strømforsyning til overs, men kan sikkert låne fra en kompis :)

 

 

Sjekk strømforsyning og/eller sjekk hovedkort. Opplevde det samme selv for en del år tilbake, da hadde strømforsyningen tatt livet av seg selv og hovedkortet mitt i samme slengen. Når jeg skrudde på maskinen, så blinket power-LED'en i et høyfrekvent tempo og ting i maskinen virket som de fikk strøm, men bl.a vifter surret rundt veldig sakte. Kan selvfølgelig være noe annet, men bare som et tips.

 

Hva skal jeg se etter? Har skjekket div ledninger fra strømforsyningen til hovedkortet og andre deler, og alt ser normalt ut (i følge mitt syn...). Når jeg skrur på maskinen virker det som at bare dette blå lyset får strøm. Ingen andre komponenter reagerer. :/

Endret av Argument
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...