Gå til innhold

Kjøp av billig pc til eldre mennesker (80+)


Anbefalte innlegg

Hvor god/dårlig er egentlig denne?

 

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=440952

 

Fra før har de en eldgammel sak bestående av mine gamle deler... Pentium III, 192 MB RAM. Alt går som sirup, og de trenger noe nytt. Men de tilhører den generasjonen som bruker ting til de går i oppløsning, og det gjør nok ikke denne på noen hundre år ennå...

 

Jeg har verken tid eller ork til å bygge pc til dem nå, og derfor vurderte jeg denne, med tastatur, mus og Windows inkludert. Men hvordan vil egentlig denne være for epost, nettaviser, nettbank, og enkel bildevisning fra deres digitale kompaktkamera? Grei nok? Eller egentlig for treig?

 

 

Her er specs:

HP Compaq CQ2100SC stasjonær PC

 

Liten stasjonær PC som passer bra til kontor og internett bruk. HP Compaq CQ2100SC benytter seg av Intel Atom teknologi. HP Compaq CQ2100SC stasjonær PC leveres med Windows XP Home

 

Spesifikasjoner:

CPU : Intel® Atom™ 230 prosessor

Chipset : Intel® 945 Express-brikkesett

Skjerm : Kjøpes separat

Tastatur/Mus: usb-tastatur og optisk mus

Minne : 1 GB DDR2-SDRAM(1 DIMM-sokkel)

Harddisk : 160 GB SATA 3G-harddisk (7200 rpm), 13GB partisjon for systemgjennoppretting

Grafikk : Intel Graphics Media Accelerator 950 (VGA-port), 64 MB dedikert minne, inntil 251 MB totalt

tilgjengelig grafikkminne allokert av Windows Vista®

Optisk enhet : DVD-brenner SATA DVD RAM og Double Layer med støtte for LightScribe teknologi

Lydkort : High Definition Audio 5.1 (2 lydporter foran, 3 analoge lydporter bak)

I/U-porter:

1 PCI-Express 1x, 4 USB 2.0-porter (2 foran)

Kommunikasjon : 6-i-1 minnekortleser

Nettverk : Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt

Operativsystem : : Ekte Windows® XP Home 32-bits

Mål : 112 x 246 x 260 mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan vil egentlig denne være for epost, nettaviser, nettbank, og enkel bildevisning fra deres digitale kompaktkamera? Grei nok? Eller egentlig for treig?

 

De aller fleste maskiner som selges idag skal vel fikse dette, uten at det tar for lang tid. Sikkert helt grei til deres bruk.

 

Ville likevel kanskje kjøpt en maskin med Windows 7 til dem, som jeg regner med faller i smak. Men mulig de er avhengig av samme OS som før?

 

Evt. kan du jo titte på noen brukte maskiner - selv om jeg har vanskelig for å anbefale bruktkjøp av PC egentlig. Men må titte mer rundt for å finne beste ferdig-maskin for 2k. Ikke det man ser etter vanligvis, men det burde da finnes rimeligere alternativer (ihvertfall mer for pengene) enn hos komplett.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...