Gå til innhold

[Løst]SU7300 vs Pentium M 1.7ghz - Hvilken er raskest?


Taxman

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en bærbar (noen år gammel) som kjører på Pentium M 1.7.

Jeg lurer på å kjøpe meg den nye ASU'n som har en su7300 CULV cpu. Har forstått det slik at Culv er svakere enn "vanlige" cpuer, men samtidig er jo den forrige min ganske så gammel og utviklingen går jo bare en vei.

 

Her er spm : Er su7300 svakere eller kraftigere enn den jeg har i dag? Den jeg har i dag holder akkurat, og jeg vil ikke ha noe svakere, helst noe med litt mer "futt".

 

Sammenligning http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=27590,42791,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker.

 

Etter at du skrev kodeordet på cpu'n (dothan), klarte jeg å google meg fram til denne siden http://www.notebookcheck.net/Mobile-Proces...ist.2436.0.html Bra side - her er alle cpu'ene rangert.

 

Dothan 1,73 ghz plass 187 av notebook cpu mark06 737

Su7300 plass 148 av notebook cpu mark06 1146

 

Så det tyder på at su7300 er kraftigere (skårer 50% bedre på cpu mark). Da får jeg seriøst vurdere ASUS'n ser det ut som. 10 timer og mer CPU - høres veldig forlokkende ut :-)

Lenke til kommentar

Haster ikke. Blir nok ikke på denne siden av jula. Stoler ikke på at nettbutikk/posten klarer å få den fram i tide, og jeg blir sur hvis jeg bestiller noe, går og gleder meg til å leke med den i romjula og så kommer den ikke.

 

Ser helt klart at den kan være en fordle med dual gpu. Spiller jo litt, men det blir jo mest på den stasjonære hjemme.

 

Eneste jeg "virkelig" savner for at Asus'n skal bli helt komplett i mine øyne er intergret 3g. Men man kan jo ikke få alt her livet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...