Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel P2602HWT (Telenor) Ustabilt/Ingen nett?!


Anbefalte innlegg

Hei, for noen uker siden tok mitt kjære speedtouch modem kvelden i tordenvær. Ikke alt, det som ble igjen var 1 ethernet kontakt og DSL kontakten. Så måtte skaffe nytt siden telefonene ikke fungerte. Spurte om å få samme type modem, men var gått ut av produksjon, fikk derfor et Zyxel.

 

Begynte å sette det opp med plata fra Telenor men fungerte ikke. Etter et par telefoner til Telenor så sa de at det skulle funke uten den (la gå). Det gjorde det ikke, trådløsen er helt håpløs og kabel hopper av og på konstant. Før fikk jeg en lastehastighet på 1.6mb/s men nå må jeg nøye meg med 30kb/s, nytter ikke. Har vært innom diverse tråder på forumet om samme typen router og prøvd diverse ting, men ingenting ser ut til å funke. Hva kan jeg gjøre siden jeg ikke har annet modem å koble til eller noe? Jeg skjønner meg ikke på det, holdt på hele helga med det nå men.. :(

 

Oppsummert:

Lastet ned nyeste firmware

Sjekket innstillinger på modemet (slik at de "er som de skal")

Snakket med Telenor (som sa det skulle funke)

Resatt sikkert 10 ganger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, for noen uker siden tok mitt kjære speedtouch modem kvelden i tordenvær. Ikke alt, det som ble igjen var 1 ethernet kontakt og DSL kontakten. Så måtte skaffe nytt siden telefonene ikke fungerte. Spurte om å få samme type modem, men var gått ut av produksjon, fikk derfor et Zyxel.

 

Begynte å sette det opp med plata fra Telenor men fungerte ikke. Etter et par telefoner til Telenor så sa de at det skulle funke uten den (la gå). Det gjorde det ikke, trådløsen er helt håpløs og kabel hopper av og på konstant. Før fikk jeg en lastehastighet på 1.6mb/s men nå må jeg nøye meg med 30kb/s, nytter ikke. Har vært innom diverse tråder på forumet om samme typen router og prøvd diverse ting, men ingenting ser ut til å funke. Hva kan jeg gjøre siden jeg ikke har annet modem å koble til eller noe? Jeg skjønner meg ikke på det, holdt på hele helga med det nå men.. :(

 

Oppsummert:

Lastet ned nyeste firmware

Sjekket innstillinger på modemet (slik at de "er som de skal")

Snakket med Telenor (som sa det skulle funke)

Resatt sikkert 10 ganger

 

Jeg har vært i samme situasjon som deg med Speedtouchen som ble tatt av tordenvær (2 ganger på en uke...). Jeg har ikke Zyxel, men har en Jensen Scandinavian WebLink:<xxx> (husker ikke eksagt nummer nå, for er ikke hjemme hvor den står. Pluss at jeg investerte i et overspenningsvern...

 

Dette fungerer bra og stabilt hos meg i alle fall. Har hatt problemer med det som telenor har angefalt meg av rutermodem og har tjent penger på å skaffe meg noe selv som denne Jensen Scandinavia rutermodemet.

 

Vet det sikkert ikke er en ideel løsning for deg å kjøpe ny, men det er i alle fall slik jeg har løst det.

Lenke til kommentar

Ja, sitter og tenker på det. Men virker ikke som de kommer noe som helst vei med det, skreiv en mail til dem nå da. Virker jo som om alle har problemer med dette modemet, det er i tillegg vanskelig i bruk i forhold til deres tidligere Speedtoch, håper å få noen svar her. Virker nesten som om dere har mer greie enn Telenor så :p

Lenke til kommentar

Noen i forumet sa det avhenger av hvitken sentral du er koblet til, hvis PPPOE må du kjøre CDen, hvis DHCP behøver du ikke.

Min personlig erfaring med denne ruteren er at uansett hvitken type oppkobling er du nødt til å kjøre den plata. Hvis ikke, har du kanskje nett men forferdelig ustabilt.

Prøv plata. Du kan kanskje mislykke noen ganger, med melding "ingen forbindelse med ruter" selv om du kobler med kabel(?), eller "har kontakt, men får ikke tildelt IPadresse", bare prøv til du får kjøre gjennom hele prosesse.

Siste firmware er 5

Lenke til kommentar

Er DHCP, nok så sikker der. Men plata sier jo blankt nei siden det er "Win7" selv om jeg vil kjøre i kompatibel modus ( :ninja: ) Men får vel gi det er forsøk til da. Er selvfølgelig på med kabel, trådløsen vil ikke i det hele tatt. Fikk kjørt plata på Vista maskin men får melding om "kan ikke koble til internett" ol.

Lenke til kommentar
Uhm, kom til det punktet der den prøver å koble seg til Telenor i veiviseren, etter at man har fått beskjet om å slå på modemet og sett i kabel til maskinen.

 

Du må nok kjøre gjennom hele prosessen. Jeg gjorde som deg, fikk nettet men var ustabilt. Ringte Telenor sa de at de ikke kunne se om jeg hadde nettet. Dvs. jeg ikke gjorde som det skulle, jeg fikk nett på et eller annet vis men var ikke helt riktig.

 

Når du fikk det til, ikke vær fornøyd med det, men oppgrader til ASC.5, det er mer stabil.

 

Foresten, kan du logge deg inn i ruteren?

Endret av Maika
Lenke til kommentar
Etter 2.5 timer fikk jeg tvunget den til å installere, så nå er det gjort. Var inne for å finne port forwardinger til den, fant det og la dem inn, men hatigheten er fortsatt elendig og hele nettet er ustabilt?!

 

du bør nok sjekke at qos er deaktivert for den skal vere default aktivert på zyxel, kan vere du må åpne en rule i firewall. den beste du kan gjøre med dette modemet visst du ikke kjønner dritten er og kjøre det i bridge modus og ha en ruter utenom med pppoe. :)

Lenke til kommentar
Hmm, thanks, skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb :)

Hvor ligger den instillingen ?

 

I mellomtiden satser jeg på fler svar her

 

husker ikke helt 100 prosent hva di menyene heter men mener den ligger under advanced eller noe....

men du kan prøve og sjekke linjen med zyxel www.speedtest.net velg en server nermt huset ditt, deretter kan du prøve med din gammle speedtouch visst den fortsatt funker og se ka som funker best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...