Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 port ethernet switch


Anbefalte innlegg

Trenger en LITEN 2 ports ethernet switch. Vet jeg har sett dette før, men klarer ikke å finne noe når jeg trenger det...

 

Grunnen til at jeg trenger denne er at jeg har et langt strekk med cat 5 kabel, som jeg må dele i 2. Midt på denne kabelen er det en boks, i en fjøs, som jeg skal ha denne switchen i. Switchen skulle gjerne hatt mulighet for POE mating også. Korteste strekket fra switchen er 30m, så jeg regner med POE bør funke.

 

Noen som har sett noe slikt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel mer en "extender" du skal ha da.

 

Nei han må dele den i to sier han.

EDIT: tsja hmm... da skulle det jo vært 3 orter nødvendigvis, nå kom jeg selv i tvil på hva han mener...

 

Men... jeg lurer litt på hvorfor det ikke er like greit å strekke 2 kabler i stedet for... TPkabel på rull er passelig billig uansett. Ved mindre det er snakk om ganske lange strekninger så er sjansen stor for at det blir like dyrt eller dyrere å kjøpe en dings til å dele linjen i to som det koster å kjøpe litt mer TPkabel.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Oj, her var det forskjellige tydinger av problemstillingen min :)

 

Makky har tydeligvis skjønt det, for det er nemlig en extender jeg skal ha.

 

Dersom det ikke er mulig å få tak i en switch med 2 porter, så kan det gå med en 4-8 ports, så lenge den er liten nok til å passe i boksen jeg allerede har innfelt i veggen !

Lenke til kommentar
Oj, her var det forskjellige tydinger av problemstillingen min :)

 

Makky har tydeligvis skjønt det, for det er nemlig en extender jeg skal ha.

 

Dersom det ikke er mulig å få tak i en switch med 2 porter, så kan det gå med en 4-8 ports, så lenge den er liten nok til å passe i boksen jeg allerede har innfelt i veggen !

 

Hvor lang kabelføring er det egentlig snakk om da? Vær obs på at vanlig cat5 takler lett 100meter på full hastighet, og gjerne over det dobbelte i praksis uten snakk om mye tap. Det skal være ganske langt før det faktisk er bruk for repeater.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Oj, her var det forskjellige tydinger av problemstillingen min :)

 

Makky har tydeligvis skjønt det, for det er nemlig en extender jeg skal ha.

 

Dersom det ikke er mulig å få tak i en switch med 2 porter, så kan det gå med en 4-8 ports, så lenge den er liten nok til å passe i boksen jeg allerede har innfelt i veggen !

 

Hvor lang kabelføring er det egentlig snakk om da? Vær obs på at vanlig cat5 takler lett 100meter på full hastighet, og gjerne over det dobbelte i praksis uten snakk om mye tap. Det skal være ganske langt før det faktisk er bruk for repeater.

 

-Stigma

 

Jobber innen faget, så jeg vet rimelig godt hvor langt man kan legge en cat5 kabel, og dette strekket er nok litt for langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...