Gå til innhold

Noen som har tenkt til å kjøpe Acer GD235HZ/GD245HQ når den kommer?


norgeeek

Anbefalte innlegg

Er denne Acer skjermen kommet ut enda, ser ikke mange nettbutikker som har satt den ut heller, dustin og pixmania er vel eneste?

 

 

Finner den kun der jeg også, ingen av de har den på lager. Jeg tror jeg går for denne, ikke store spesifikasjonsforskjeller.

 

https://prisguiden.no/produkt/127180

 

På norek er den litt billigere: 2750kr

Da blir det mye billigere enn Acer fra dustin, og litt rimeligere en pixmania

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte Acer skjermen hos Pixmania den 24.06.10. Det stod da at den skulle komme på lager den 28.06. 3 ganger har leveringsdatoen blitt utsatt, og nå står det at skjermen skal komme på lager i morgen (08.07.). Kontaktet Pix, og de sa dette var datoer de fikk fra Acer. Kontaktet Acer, og de sa de ikke visste nøyaktig hvor Pix bestilte fra, så de hadde heller ingen informasjon.

 

Noen andre som har liknende erfaringer med Pix?

 

Satser egentlig på at Pix får skjermen på lager snart, da det ikke frister så veldig å avbestille og betale en 1000-lapp ekstra for å få den fra Dustin...

Lenke til kommentar

Bestilte Acer skjermen hos Pixmania den 24.06.10. Det stod da at den skulle komme på lager den 28.06. 3 ganger har leveringsdatoen blitt utsatt, og nå står det at skjermen skal komme på lager i morgen (08.07.). Kontaktet Pix, og de sa dette var datoer de fikk fra Acer. Kontaktet Acer, og de sa de ikke visste nøyaktig hvor Pix bestilte fra, så de hadde heller ingen informasjon.

 

Noen andre som har liknende erfaringer med Pix?

 

Satser egentlig på at Pix får skjermen på lager snart, da det ikke frister så veldig å avbestille og betale en 1000-lapp ekstra for å få den fra Dustin...

 

 

Avbestill å kjøp LG'n da... :thumbup:

Lenke til kommentar

Bestilte Acer skjermen hos Pixmania den 24.06.10. Det stod da at den skulle komme på lager den 28.06. 3 ganger har leveringsdatoen blitt utsatt, og nå står det at skjermen skal komme på lager i morgen (08.07.). Kontaktet Pix, og de sa dette var datoer de fikk fra Acer. Kontaktet Acer, og de sa de ikke visste nøyaktig hvor Pix bestilte fra, så de hadde heller ingen informasjon.

 

Noen andre som har liknende erfaringer med Pix?

 

Satser egentlig på at Pix får skjermen på lager snart, da det ikke frister så veldig å avbestille og betale en 1000-lapp ekstra for å få den fra Dustin...

 

Jeg bestillte den skjermen fra pixmania i mars, siden har dem utsatt datoen ca 67 ganger. Jeg avbestilte og gikk for en annen.

Lenke til kommentar

Bestilte Acer skjermen hos Pixmania den 24.06.10. Det stod da at den skulle komme på lager den 28.06. 3 ganger har leveringsdatoen blitt utsatt, og nå står det at skjermen skal komme på lager i morgen (08.07.). Kontaktet Pix, og de sa dette var datoer de fikk fra Acer. Kontaktet Acer, og de sa de ikke visste nøyaktig hvor Pix bestilte fra, så de hadde heller ingen informasjon.

 

Noen andre som har liknende erfaringer med Pix?

 

Satser egentlig på at Pix får skjermen på lager snart, da det ikke frister så veldig å avbestille og betale en 1000-lapp ekstra for å få den fra Dustin...

 

 

Avbestill å kjøp LG'n da... :thumbup:

 

Noen som vet noe om den i forhold til Acer'n?

 

Men hvis den bare utsettes og utsettes hos Pix blir det nok en avbestilling ja. Det er faktisk andre varer hos Pix som blir utsatt på akkurat samme måte. Til og med akkurat samme datoer... xD

Lenke til kommentar

Det er jo helt vanlig praksis, både Komplett / Norek, Netshop, TechData med flere gjør jo akkurat det samme, er de usikre på datoene tar de gjerne å bare setter opp et script som utsetter leveringsdatoen med et gutt antall dager helt til varen plutselig dukker opp.

Lenke til kommentar

Det er jo helt vanlig praksis, både Komplett / Norek, Netshop, TechData med flere gjør jo akkurat det samme, er de usikre på datoene tar de gjerne å bare setter opp et script som utsetter leveringsdatoen med et gutt antall dager helt til varen plutselig dukker opp.

 

Takk for meldinngen din.

 

Du vil vite hvorfor datoen for din produkt blir rykket.

 

Jeg kan se at din produkt ska komme in i lager 08/07/2010.

 

Når datoen blir rykt så er det for at leveringa ifra tilvirkeren til Pixmania blir rykket av tilvirkeren.

 

Dette er ikke noe som vi kan kontrollere eller bestemme over.

 

Jeg beklager at vi ikke har din vare på lager og håper du har forståels.

 

Hvis du ikke vil vente så ber jeg deg kontakte oss så vi kan refunder deg.

 

Jeg står til din rådighet dersom du har flere spørsmål

 

Med vennlig hilsen,

Kunderservicen

 

Var ikke akkurat det Pixmania sa til meg... xD

Lenke til kommentar

Da var leveringen hos Pix utsatt igjen...

 

Men er det noen som har noen formeninger om Acer'n vs. LG'n? Usikker på om jeg skal bestille Acer'n hos Dustin eller betale 800 kroner mindre for å få LG'n hos Abbo.

 

Panelet er neste helt likt, her er en veldig god test av skjermen: http://3dvision-blog.com/review-of-the-23-lg-w2363d-120hz-full-hd-3d-gaming-monitor/

 

 

Eneste jeg vet er at den har ikke muligheten til å foreta like mye justeringer på bildet som på aceren f.eks å ta av overdrive. Også skal den har en del input lag, men selve 3D biten skal være veldig god, for den som ikke er kresen er nokk 3D kvaliteten ypperlig.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Da var leveringen hos Pix utsatt igjen...

 

Men er det noen som har noen formeninger om Acer'n vs. LG'n? Usikker på om jeg skal bestille Acer'n hos Dustin eller betale 800 kroner mindre for å få LG'n hos Abbo.

 

Panelet er neste helt likt, her er en veldig god test av skjermen: http://3dvision-blog.com/review-of-the-23-lg-w2363d-120hz-full-hd-3d-gaming-monitor/

 

 

Eneste jeg vet er at den har ikke muligheten til å foreta like mye justeringer på bildet som på aceren f.eks å ta av overdrive. Også skal den har en del input lag, men selve 3D biten skal være veldig god, for den som ikke er kresen er nokk 3D kvaliteten ypperlig.

 

3D er egentlig ikke den aller viktigste delen med skjermen for meg. Skal hovedsakelig ha en skjerm som passer seg best for spill generelt, hvor 3D hadde vært en morro "ekstrafunksjon".

 

Vil da Acer skjermen egne seg bedre for meg fordi den f.eks. kan skru av overdrive (det har vel ikke noe å si for 2D gaming om den er av?...) og fordi den har mindre input lag? (Stod det ikke i testen hos 3D visjon blog at input lagen ble tilnærmet borte når THRU-mode var aktivert?...)

Endret av LeiNstEr
Lenke til kommentar

Da var leveringen hos Pix utsatt igjen...

 

Men er det noen som har noen formeninger om Acer'n vs. LG'n? Usikker på om jeg skal bestille Acer'n hos Dustin eller betale 800 kroner mindre for å få LG'n hos Abbo.

 

Panelet er neste helt likt, her er en veldig god test av skjermen: http://3dvision-blog.com/review-of-the-23-lg-w2363d-120hz-full-hd-3d-gaming-monitor/

 

 

Eneste jeg vet er at den har ikke muligheten til å foreta like mye justeringer på bildet som på aceren f.eks å ta av overdrive. Også skal den har en del input lag, men selve 3D biten skal være veldig god, for den som ikke er kresen er nokk 3D kvaliteten ypperlig.

 

3D er egentlig ikke den aller viktigste delen med skjermen for meg. Skal hovedsakelig ha en skjerm som passer seg best for spill generelt, hvor 3D hadde vært en morro "ekstrafunksjon".

 

Vil da Acer skjermen egne seg bedre for meg fordi den f.eks. kan skru av overdrive (det har vel ikke noe å si for 2D gaming om den er av?...) og fordi den har mindre input lag? (Stod det ikke i testen hos 3D visjon blog at input lagen ble tilnærmet borte når THRU-mode var aktivert?...)

 

Jo jeg bommet litt der, trodde det var sånn at den funksjonen var locked i 3D, og kunne taes av og på i 2D, men den er locket "på" i 3D. Dvs du kan ha THRU-mode av eller på i 2D, men bare på i 3D. Så skjermen skal være ypperlig til gaming generelt. Men noen som har skjermen i tråden kan jo kanskje skrive deres erfaring på 2D biten.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med LG skjermen hadde vært flott å høre, ja.

 

Men er det noen som også vet noe om input lagen i Acer'n? 3D Vision Blog skrev jo at input lagen var alt fra 0 - 15-16 ms, men at dette ikke var nøyaktige tall fordi oppløsninga ikke var riktig i forhold til Acer'n. LG'n skulle visst ha tilnærmet null input lag med THRU-mode aktivert, men er det noen som vet noe mer?

 

Hvis input lagen på Acer'n faktisk er oppe i 15-16 ms er vel dette egentlig altfor mye, er det ikke?...

Lenke til kommentar

Ikke kjøp LG men Acer sin 3D skjerm se her på testene :thumbup:

 

LG

 

http://www.digitalversus.com/lg-flatron-w2363d-p357_8104_35.html

 

Acer

 

http://www.digitalversus.com/acer-gd245hq-p357_7352_38.html

 

+ Responsen er 0.3 på LG og 0.15 på Acer som er bedre

+ Fargene er bedre på Acer syns jeg

+ Acer har også bedre kontrast

 

Ha litt tålmodighet med Acer skjermen kommer til Norge :!:

 

Alienware 3D skjermen og Acer sin er ganske like gode, men Alienware sin kan man justere høyden og sånt men så koster den + 1500kr mere en Acer dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring nå med 120hz Samsung 2233RZ i 2D jeg spiller ikke i 3D. Du merker faktisk forskjell i bare Windows tro det eller ei :thumbup: Musa beveger seg hakke fri som den skal. Maksimimerer og minimenerer vinduer ser også slik ut som det skal uten hakking.

 

Jeg så stor forskjell med en gang på 60hz vs 120hz. I Counter Strike Source så gikk det egentlig for fort med en gang men man blir vant med det og man kan reagere raskere en motstanderen. Mange som skriver cheater enda men jeg skriver bare ( I got a 120hz pc monitor and laser mouse LOL sier alle da :dribble: )

Har spilt Far Cry 2, Assassin's Creed, Need For Speed bilspilla, CS osv. Måtte teste World of Warcraft med 120hz også :D

 

Søk på youtube 120hz pc monitor så ser dere mange som tester de på spill, input lag osv. Er en film der som dere ser forskjell på 60hz vs 120hz med spillet left 4 dead.

 

Men de som skal bruke 120hz funksjonen husk å skru av vertical syncen i spilla eller så får dere bare vanlige 60hz.

 

Men det mange glemmer er at for man skal få 120hz så må man også få 120fps og da trenger man kraftig skjermkort helst 2stk hvis man vil spille på mask grafik som jeg må gjøre :whistle:

 

Jeg har 2stk ATI 5850 Crossfire PCB+ og ATI har endelig løst 120hz funksjonen at skjermen ikke flimrer :w00t:

 

Nå har alle de som er hard core gamere eller fps gamere som de heter kvitta seg med gamle CTR skjermene for de var avhengi av 120hz funksjonen og spilte med de gamle skjermene til nå :D

 

For å si det milt jeg går ikke tilbake til 60hz selv om de koster bare 1500kr :thumbdown: Men jeg er sugen på den Acer skjermer 24 tommer med 1920x1200 oppløsning så får jeg litt bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar Kraa :)

 

Men er det noen som vet hva overdriven har å si for 2D gaming? Er det slik at hvis man skrur dette av (som man kan på Acer'n) at responstida blir elendig, uansett om du spiller i 3D eller ikke? Eller har det kun noe å si for 3D gaming?

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar Kraa :)

 

Men er det noen som vet hva overdriven har å si for 2D gaming? Er det slik at hvis man skrur dette av (som man kan på Acer'n) at responstida blir elendig, uansett om du spiller i 3D eller ikke? Eller har det kun noe å si for 3D gaming?

 

Tok av Overdrive nå på min skjerm, merker ikke noe til det på 2D gaming, kanskje om du er ekstremt sensitiv, når jeg tar av overdrive går responstiden på skjermen litt opp, men ikke mye , bare slik at den ender opp på samme nivå som en "normal" monitor. Så vidt jeg har skjønt er overdrive nesten som en slags "overklokk" jeg kan se på måleren min at skjermen bruker litt mer strøm med Overdrive aktivert, enn uten. Uansett er det bare å kjøre med overdrive på 24/7.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar Kraa :)

 

Men er det noen som vet hva overdriven har å si for 2D gaming? Er det slik at hvis man skrur dette av (som man kan på Acer'n) at responstida blir elendig, uansett om du spiller i 3D eller ikke? Eller har det kun noe å si for 3D gaming?

 

 

Jeg kan bare si at LG'n og 3D er helt konge! Har ikke prøvd samsung/acer/alienware. Men det er i allefall helt konge å kjøre / spille i 3D.

 

Jeg er ikke så kravstor, så for meg spiller det ingen rolle om det er 60 eller 120hz.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

YO folkens nå har endelig Dustinhome fått Acer GD245HQ på lager :new_woot:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010456940.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1517

 

Jeg skal kjøpe en så får jeg selge min Samsung Syncmaster 2233RZ 120HZ skjerm for 1800kr eller noe håper jeg hehe :thumbup:

 

Men om det er noe lønnsomt å bytte skjermen er en annen sak :whistle: Jeg skal også selge masse pc deler snart som jeg kommer å legge ut på hardware sin bruktmarkede og på finn.no.

 

Asus Rampage Extreme 2 X58 Hovedkort, Gainward GTX 295 1PCB skjermkort, 3stk Raptor harddisker osv osv jeg ville bare si fra.

 

Det er ingen pixel feil på min Samsung Syncmaster 2233RZ 120HZ og jeg håper det ikke er noen på den nye Acer GD245HQ skjermen også.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...