Gå til innhold

Test: HTC HD2


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan Amobil kan skrive "Fantastisk musikkspiller". Enig i at den er veldig fin å enkel å bruke, men hvor søker man etter sanger!

 

Det fins rett og slett ingen enkel måte å komme til en bestemt sang på.

Se for deg at du sitter i bilen, har, tja.... la oss si 500 sanger på mobilen.

Hva gjør du da for å spille av en sang som begynner på r eller s? Du må skrolle nedover og det tar umenneskelig lang tid før du når sangen på grunn av den trege scrollen. Gikk mye greier å spille av musikk på min gamle Nokia n95.

Og hvor blir det av æøå som egne taster? Dette får jo Iphone plass til på sin "lille" skjerm.

 

HTC HD 2 er heller ikke kompatibel med Parrot bluetooth systemet som visstnok sitter i Pioneers spilleren min i bilen.

 

En annen ting, dette skal jo liksom være en multitask konge? Men med mindre jeg laster ned tredjeparts programmer, må jeg dypt i instillingsmenyen for å få opp oppgavebehandling. En kamerat av meg viste hvordan multitasking fungerer på en jailbreaket Iphone, sånn skal det være!

 

Jeg kjøpte min HTC HD 2 med en gang dem kom ut og har nok vært uheldig.

Min telefon slår seg av tilfeldig, ofte på natta så alarmen ikke ringer når jeg skal stå opp. Videre går det ikke ann å sende SMS noe flere sliter med, HTC har kommet med en hotfix til dette problemet, men den fungerte ikke :(

 

Jeg må også si at det er forferdelig mye prakk med windows mobile. XDA er kjempegreier, og uten hadde Windows mobile vært et svært begrenset operativsystem med tanke på programmer. Det er jo blitt utviklet hele 14, eller noe sånt, "apps" på den norske marketplace! Som sagt kan man bytte til den amerikanske med litt knoting, men hvorfor må jeg knote så jævlig mye med den før den blir slik jeg vil ha den?

 

Men som sagt så kan det være jeg har vært svert uheldig, noe jeg tror. For om denne mobilen faktisk hadde fungert slik den skal, ville jeg elsket den, det er bare så mye lugging.

Fantastisk hastighet, skjerm, design, byggekvalitet, menysystem, surfing og et veldig fritt og åpent operativsystem.

 

Så får håpe alle mine problemer har ordnet seg når jeg får tilbkae mobilen fra "reparasjon" ;)

Endret av Too Tall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har dere ikke fått med dere at det er multi-touch på telefonen og samme type "knipse zoom" som på iPhone? "Du får se nettsidene i full bredde, og kan enkelt zoome inn der du vil lese nærmere ved å dobbelklikke på skjermen eller å dra fingeren over zoome-området under skjermen. "

 

Å det å bla i filutforsker feks. har skjermen egen "opp" knapp (på skjermen, nede til venstre), som tilsvarer "tilbake en mappe".. så det betyr at funksjonen finnes, og at "tilbakeknappen" ikke er ment til å ha noe med å bla i mapper å gjøre.

 

Så.. at ting kan bli små (i filutforsker feks) gjør ikke mye når man kan zoome på skjermen med multi-touch'en. At dere oversett dette viser at dere ikke engang har sett på intro-materialen som er innebygd i telefonen....

 

Et annet positiv, som ikker har med artikkelen å gjøre, er jo at man kan emulere ps1 spill på telefonen, og kan t.om kjøre dem med blutooth-kontoll lignende ps1-kontroller:

 

Too Tall:

Skaff deg "Voice commander" og velg sangene du vil komme til raskt via den.. så kan du bare si "Play rosa helikopter" og så gjør den det (men da via media player, noe som forverrer lydkvalitén en god del). Joke aside.. sitter du i bilen og leiter etter sanger er du teit. Lag en playlist før du setter nøkkelen i bilen og starter motoren.

 

Du sier du hadde problemer med telefonen når du kjøpte den.. men dette skreiv du 19 januar og klaget, har du fortsatt ikke oppdatert telefonen? Har ikke hatt andre problemer enn en litt treig telefon når jeg har litt for mange apps kjørende.. men det sier seg jo selv på 1Ghz.. prøv det på en PC du..... haha. Vær litt realistisk. Og ikke kom å sammenlign med iPhone, ville du ha et applesystem i bakgrunnen, sku du ha skaffet deg iphone, ikke en telefon med windows mobile..... men da får du også dine begrensninger (som er i alt av apple)

Endret av Luggruff
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ser i dag at amobil.no har testet kamerafunksjonen på ni ulike og populære mobiltelefoner, HD2 fikk en femer og dette ble skrevet.

 

Sitat:

"På kamerabiten gjør HD2 det veldig godt, og ligger i det øvre sjiktet når det kommer til bildekvalitet."

 

På denne testen her så var konklusjonen "minus: dårlig kamera."

 

Nå ble denne testen tatt i des.09 så jeg lurer på om dagens HD2 er blitt forbedret, stemmer det?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...