Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Lyd i windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste er definitivt å gå innom hovedkortprodusentens hjemmeside og laste ned nødvendige drivere der. Ikke sikkert de nyeste chipsetdrivere er installert, og det betyr ofte krøll etterhvert.

 

Hovedkort, lydkort og skjermkort er noe du MÅ installere drivere for, og de finner du på de respektive hjemmesidene.

Å bytte skjermkortdriver fra Windows standard til nyeste fra skjermkortprodusent betyr ofte 30-100% bedre ytelse i spill.

Lenke til kommentar
Installer driverne fra Realtek sin hjemmeside. Hær. Etter jeg installerte Windows 7 virket bare den digitale lydutgangen på min box, det er mulig du har samme problem.

 

Dette om du har Realtek lyd selvfølgelig, men det har de fleste tør jeg påstå.

 

Har prøvd det der... Men den filen var korrupt stod det.. Og det tok 2 timer å laste ned

 

Det enkleste er definitivt å gå innom hovedkortprodusentens hjemmeside og laste ned nødvendige drivere der. Ikke sikkert de nyeste chipsetdrivere er installert, og det betyr ofte krøll etterhvert.

 

Hovedkort, lydkort og skjermkort er noe du MÅ installere drivere for, og de finner du på de respektive hjemmesidene.

Å bytte skjermkortdriver fra Windows standard til nyeste fra skjermkortprodusent betyr ofte 30-100% bedre ytelse i spill.

 

Har du i så fall en lenke til dette?

Lenke til kommentar
Installer driverne fra Realtek sin hjemmeside. Hær. Etter jeg installerte Windows 7 virket bare den digitale lydutgangen på min box, det er mulig du har samme problem.

 

Dette om du har Realtek lyd selvfølgelig, men det har de fleste tør jeg påstå.

 

Har prøvd det der... Men den filen var korrupt stod det.. Og det tok 2 timer å laste ned

 

Det enkleste er definitivt å gå innom hovedkortprodusentens hjemmeside og laste ned nødvendige drivere der. Ikke sikkert de nyeste chipsetdrivere er installert, og det betyr ofte krøll etterhvert.

 

Hovedkort, lydkort og skjermkort er noe du MÅ installere drivere for, og de finner du på de respektive hjemmesidene.

Å bytte skjermkortdriver fra Windows standard til nyeste fra skjermkortprodusent betyr ofte 30-100% bedre ytelse i spill.

 

Har du i så fall en lenke til dette?

 

For å gi deg en lenke til driverne, trenger vi å vite hva slags hovedkort og eventuelt grafikkort du har. disse driverne finner du på produsenten sin hjemmeside.

Lenke til kommentar

Det finnes sikkert 15 forskjellige hovedkortprodusenter, og hver av dem har omtrent 50 hovedkort hver i produktporteføljen sin. Å ramse opp alle de vil rett og slett ta for lang tid.

 

Anbefaler trådstarter å heller fortelle oss hvilket hovedkort og skjermkort du har. Det står muligens på fakturaen du fikk når du kjøpte pc'n, hvis det er en ferdigbygd pc fra f.eks HP/Dell så finner du drivere på hjemmesiden dems.

Lenke til kommentar
jeg har det samme problemet, men det funka ikke selv om jeg lasta ned driveren. :(

 

Den må også installeres, det er ikke alltid det hjelper å bare laste ned.

Spøk til side, har du etter installering og restart vært innom alle menyene for lyd, inkludert avansert volumkontroll, og sett etter at alle instillinger er rett satt?

Lenke til kommentar
på lyd instillinger står det bare no audio devices installed.

 

Prøv å installere en gang til og legg merke til om det kommer opp noen feilmelding, eller andre meldinger.

Eller du kan også gå til enhetsbehanding først og se om du finner den der, under lydenheter. (altså: høyreklikk min datamaskin, velg egenskaper osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...