Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til retting av engelsktentamen! (HASTER!)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært så heldig å finnet ut oppgave vi får på tentamen som vi har imorgen, da har jeg selvfølgelig begynt å skrive stilen allerede idag. Trenger nå hjelp til å rette, fikse litt på stilen som blir viktig for meg. Er jo siste året! Så håper virkelig det er noen som kunne hjulpet meg litt, vet det er mye å be om, men hadde vært utrolig takknemlig om noen tok seg bryet.

 

Oppgaven var denne:

 

Task A

Write a text in which you describe the personal values that are needed to do a good job in an occupation that you are interested in or familiar with.

You may want to include the following:

• A description of the occupation and workplace • A discussion of the personal values that you think are important • Your opinion of these values • Use examples to illustrate your views

Give your article a suitable title

 

 

Min tekst:

http://www.mediafire.com/?zjl3i2kinqy

Endret av Tozva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende valg. Her er det mange småfeil. Jeg gidder ikke å fikse alt for deg (sorry), men her er en start.

 

A good advice or?

Dropp denne tittelen! Språket er dårlig, på norsk sier man et råd, men ikke på anglaise. De sier f eks I need good advice. Here's a piece of advice. Så dropp hele tittelen, siden txtn handler om stockbrokers http://en.wikipedia.org/wiki/Stock_broker og velg en tittel som har ordet stockbroker i seg, det er safe og informativt.

 

Eller ser det alt for mange småfeil som f eks apostrof (tror jeg, ser feil ut for meg), den skal være ', ikke ´ (aksenttegn) f eks é.

 

I’m interested stocks, so I am going to try to write about a stockbroker.

Jaha, hvem er så denne mannen? Setningen din tyder "jeg skal skrive om en handler", mens du mener "jeg skal skrive om handleryrket".

 

Innholdet i artikkelen vil jeg ikke kommentere. Men skriver du den slik kommer du til å få minst ti feil pga dårlig språk.

 

Noen eks på feil:

But back to me, I have bought some stocks that were recommended and they are one(ON) there(THEIR) way down. Temporally(TEMPORARILY) it is down twenty percent.

Den siste feilen er også elendig språk. Det er norskengelsk. Si heller so far, it's gone down 20%.

 

Fiks en venn som kan engelsk, og bruk staveprogrammer for å luke ut de groveste feilene. Og hvordan i faen fikk du tak i tentamenen dagen før :p

Lenke til kommentar
Vil du ikkje ved å legge ut stilen din her, få 100% plagiat når du leverer den inn i morgen? Plagiatkontrollen veit ikkje at dette er din stil veitdu....

Smart tenkt, det tar kanskje noen dager før kontrollen oppdager denne artikkelen, siden de sikkert bruker google elns med software for å søke. Men han burde i allefall tatt bilde av teksten og lagt et bilde ut i stedet, det er mye sikrere.

Lenke til kommentar

Unserheld, vil du bli vennen min :love: ? Går i 10.klasse, så det blir disse karakterene jeg kommer til å søke med. Får jeg 4 og oppover er jeg fornøyd, tror jeg hadde slitt veldig vist jeg ikke hadde vært så heldig å ha funnet oppgavene. Er ikke sikker på hvor jeg fant de, var en i klassa som viste meg de! Prøver å rette opp i litt feil, men er ikke så god!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...