Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]alt går men ingen ting på skjermen-løst


Anbefalte innlegg

kjøpte pc i september fra komplett, er egentlig fornøyd, helt til i dag.

jentungen beskriver følgende: hun skrudde av pc`n, når hun seinere skulle skru den på finn hu svart skjerm med masse hvit skrift hvor det sto at hun måtte trykke F12-F8 osv for og starte. hun valgte F8 (?) og den startet som normalt. Hun gjorde hva hun skulle på pc`n og skrur av, når hun skal skru på noen timer seinere er alt svart.

 

alt av vifter går, jeg har byttet skjerm uten at det hjelp. jeg byttet grafikkort uten at det hjalp. setter inn cd så leiter den opp som vanlig og det virker ellers som den virker som den skall, bare at det ikke kommer noen signaler til skjerm?

 

må jeg sende hele greia inn og være uten pc i en mnd eller to, eller er dette noe jeg fikser lett på en annen måte?

 

 

mvh

 

 

pål

 

 

 

edit:

prøvde trikset øverst på denne siden om hvordan man resetter bios, og da virket det...

takk til forfateren av det emne:-)

Endret av skidrow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om jeg forstod hendelsesforløpet du beskriver, men det første jeg ville gjøre er følgende:

- Trykk F8 rett etter at maskinen har startet (etter Power On Self Test)

- Velg deretter fra menyen du skal få opp, å starte fra "sikkermodus".

- Hvis dette går greit og den starter i sikkermodus, gå inn i "Enhetsbehandling" (Datamaskin -> Egenskaper -> Enhetsbehandling.

- Lokaliser skjermkort i Enhetsbehandling og avinstaller dette derfra.

- Start maskinen på nytt.

 

Hvis dette ikke fungerer, gi tilbakemelding med evnt. detaljert feilinformasjon her.

 

Mvh.

Jon Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...