Gå til innhold

Acer Timeline 1810TZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe ny bærbar pc og har sett på Acer Timeline 1810TZ.

 

Ser at den kan kjøpes med 3GB og 4GB minne.

Den med 3Gb minne koster 4790,-

Den med 4Gb minne koster 5490,-

Er oppgraderingen nødvendig og verdt 700,-?

 

Fant ingen andre forskjeller.

 

Finnes det andre pcer som er likebra for denne pris?

 

3GB-utgaven til 4790 er nok et mye bedre tilbud, i og med at differansen på 1GB normalt ikke skulle tilsi en prisforskjell på hele kr 700. For "vanlige" brukere er 3GB rikelig, har faktisk kjørt 2GB på min laptop i snart 4 år og aldri hatt noe problem (først Vista Ultimate 32-bits og nå Windows 7 Ultimate 64-bits). Bruker typisk rundt 1GB effektivt med noen nettlesere, e-post, videoavspilling o.l.

 

Men skal du bruke veldig krevende programmer (f.eks. videoredigering og enkelte tunge spill), er det fint med 4GB. På den annen side er ikke denne maskinen verken laget for eller egnet for så krevende programmer, i og med at verken prosessoren eller grafikkortet er noen racere (men det får du igjen i batteritid).

 

Mener bestemt at denne maskinen leveres med Windows 7 64-bits, sånn at den i alle fall kan utnytte 4GB minne fullt ut. Grafikkortet vil nok uansett spise en del (128 eller 256MB tipper jeg) av minnet.

Lenke til kommentar
Synd de ikke selger denne med SU3500 da SU4100 i utgangspunktet er en dårligere prosessor som også bruker dobbelt så mye strøm som SU3400. SU4100 maskinene blir også vesentlig varmere.

 

Hvordan kan du si at SU4100 er en dårligere prosessor enn SU3500? Det doble effektforbruket kommer jo av at SU4100 er en dual core, mens SU3500 er solo core. SU4100 bruker mer strøm, men er også vesentlig kraftigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...