Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Maskinen vil ikke boote etter Win7 installasjon


Anbefalte innlegg

Verifying DMI pool data har muligens ikke så mye med drivere eller Windows 7 å gjøre selv om jeg kan ta feil som bare det. Uansett så kan du prøve det som er beskrevet her om DMI Pool Data. Selv de snakker om Win 98 så er det BIOS du må bruke til dette så tror det kan hjelpe deg også.

 

NÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! Tusen innlegg da! :w00t:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nytter ikke å spamme F8 under boot, ingenting skjer. Jeg tror heller ikke det har noe med "Verifying DMI Pool..." å gjøre egentlig. Det er bare det som er siste steg før Windows bootinga skal starte.

 

Testa ut med Ubuntu 9.10 og det fungerer, men bare med retard-oppløsning 1200x1024 (5:4) og lavere.

 

Virker som at grafikkortet (ATi Radeon x1250 tror jeg) ikke har støtte for annet enn Vista og XP (som noen her sa tidligere). Jeg antar da at dette er grunnen til at Win 7 nekter å boote?

 

Noen som vet om det går an å hacke til en egen løsning for å få 1360x768 (det høyeste TVen min støtter) i Ubuntu 9.10 ? Redigere xorg.conf eller noe slikt? Jeg er helt grønn på linux.

Endret av xenoxz
Lenke til kommentar
Det nytter ikke å spamme F8 under boot, ingenting skjer. Jeg tror heller ikke det har noe med "Verifying DMI Pool..." å gjøre egentlig. Det er bare det som er siste steg før Windows bootinga skal starte.

 

Testa ut med Ubuntu 9.10 og det fungerer, men bare med retard-oppløsning 1200x1024 (5:4) og lavere.

 

Virker som at grafikkortet (ATi Radeon x1250 tror jeg) ikke har støtte for annet enn Vista og XP (som noen her sa tidligere). Jeg antar da at dette er grunnen til at Win 7 nekter å boote?

 

Noen som vet om det går an å hacke til en egen løsning for å få 1360x768 (det høyeste TVen min støtter) i Ubuntu 9.10 ? Redigere xorg.conf eller noe slikt? Jeg er helt grønn på linux.

 

"Verifying DMI Pool..." har absolutt noe med saken å gjøre fordi det er den siste informasjon BIOS sender til operativ system før det booter. Så det virker som at Windows 7 ikke mottar noe om DMI Pool Data eller at det har skjedd noe med hard disken slik at BIOS ikke greier å hente alle opplysningene det skal sende til Windows 7.

 

Et grafikkkort støtter alle OSer, det som er vanlig er at noen operativ systemer ikke har drivere for et grafikkkort. Så at grafikkortet gjør at Windows 7 ikke booter tror jeg ikke er feilen.

 

Når det gjelder å fikse oppløningen i Ubuntu er jeg litt på tynn is selv om jeg har Linux selv på min stasjonære PC. Har openSuSe, og det kan man konfigurere oppløsningen uten å bruke xorg.conf, men husker ikke hvordan. Men mener å huske at det bør være noe om skjerm konfigurasjon under System eller noe slikt. Er på reise og har kun laptopen til madamen med meg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det ATI-kortet er svært godt støttet med den åpne AMD/ATI-driveren, så normalt skal det ikke være noe problem. Bruker du analog eller digital skjermutgang? Vet at det kan forekomme problemer med digitale utganger, mens analoge skal være temmelig sikre. Det ligger massevis av info om dette på ubuntuforums (og seff andre steder), så du finner helt sikkert løsningen din der om du leter litt. Google == venn.

 

Du kan alltids begi deg ut på å hacke xorg.conf som ligger i /etc/X11/-mappa (husk at du må bruke superbrukerrettigheter når du skal gjøre sånt)

Lenke til kommentar
"Verifying DMI Pool..." har absolutt noe med saken å gjøre fordi det er den siste informasjon BIOS sender til operativ system før det booter. Så det virker som at Windows 7 ikke mottar noe om DMI Pool Data eller at det har skjedd noe med hard disken slik at BIOS ikke greier å hente alle opplysningene det skal sende til Windows 7.

 

Hvorfor funker det å boote Ubuntu da?

 

 

Det ATI-kortet er svært godt støttet med den åpne AMD/ATI-driveren, så normalt skal det ikke være noe problem. Bruker du analog eller digital skjermutgang? Vet at det kan forekomme problemer med digitale utganger, mens analoge skal være temmelig sikre. Det ligger massevis av info om dette på ubuntuforums (og seff andre steder), så du finner helt sikkert løsningen din der om du leter litt. Google == venn.

 

Bruker HDMI. PCen har kun HDMI og DVI, begge er vel digitale? Jeg _har_ brukt google en del og det er flere med Acer Aspire L5100 som sliter med Ubuntu, men jeg har funnet et par tråder med tips nå så skal se om jeg ikke får det til å fungere skikkelig i Ubuntu.

 

 

Men uansett er det utrolig rart at windows 7 ikke fungerer.. =/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har (nesten) nøyaktig samme problemet! med samme pc!

eneste forskjellen til meg er at jeg får en litt lengre beskjed

"Verifying DMI Pool Data... Update Success"

men der kommer den like vell ikke noe lengre... etter å ha prøvd diverse ting ga jeg opp, og installerte Vista igjen.. men da, akkurat det samme problemet!!

Endret av NightZircer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg brukte retail versjonen og hadde ikke noen problemer med installasjonen, første gangen prøvde jeg med en versjon jeg fant på nettet (jeg har nøkkel, så er ikke pirat kopi).

Da fikk jeg samme feil som dere. Men med retail versjon så funker det som bare det.

 

larion

Lenke til kommentar
jeg har løst det!

en utrolig simpel sak løser dette, putt inn W7 dvd'n din, boot fra den, gå til repair windows delen, start kommando linja, skriv: BOOTREC.EXE /FIXBOOT

restart, og ales in orden!

 

JA!

 

Dette fungerte faktisk! Jeg hadde egentlig gitt opp alt håp. Tuuusen takk :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Bumper denne tråden, jeg.

Har samme PC - samme problem.

Jeg kommer ikke lengre enn til

"Verifying DMI Pool Data

Boot from cd:"

 

Jeg har ikke en Windows 7-DVD. Jeg installerte Windows 7 med en USB-stick.

Samme hva jeg velger som boot device (HDD, DVD, USBROM) får jeg samme beskjed.

 

Er det sånn at jeg MÅ ha en Windows 7-DVD for å komme meg videre?

USB-sticken er boot-bar.

 

EDIT: Ser ut som det funker med Vista-DVD-en jeg har, så da får jeg skaffe meg en brenne-CD og brenne ut Windows 7 på den :)

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...