Gå til innhold

Macbook Pro: DVI->HDMI->TV=feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, sitter hjemme med en LG 42PQ1000 plasmaskjerm, som jeg gjerne vil koble macen min til.

Da kjøpte jeg en DVI til HDMI og koblet i PCen, men da får jeg bare en feilmelding om invalid format. Etter en del googling fant jeg et svensk forum hvor de sa at pq1000 ikke støtter DVI, noen som er litt kjipt.

Er det en mulighet for meg å få macen min til å sende ut signaler som den jævla dritt tven klarer å tolke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om tv-en støtter vga, gjør den det kan du jo bare kjøre det fra maskina.

Hvis det ikke heller støttes, kan du sjekke hva i allverden den i såfall støtter, også høre om adaptere finnes :)

Jeg må kjøre vga selv fra min Macbook da LG-en min ikke helt fatter hva som kommer inn HDMI-porten :hrm:

Skrevet

Mulig tv-en er veldig kresen på oppløsninger. Prøv å stille ned oppløsningen på mac-en.

Det er osgå mulig mac-en ikke kjenner igjen tv-en og bare foreslår en oppløsning som ikke støttes. (Veldig rart)

Er det mini eller micro-displayport på mac-en?

Skrevet

Vanlig DVI hunkjønn, altås 3 rader med 8 hull i hver, og så et kryss med fire hull i hjørnene. Prøvd alle oppløsninger, så jeg tror eneste muligheten for meg må være en adapter hvis det finnes noe slik. Er vel egentlig mer det jeg lurer på, om det finnes en "boks" som tar DVI signalet mitt og oversetter det til noe annet?

Skrevet

Lefdal har i allefall diverse slike overganger, men hvis de selger Mac har de sikkert eller kan skaffe ganske fort.

Godt mulig de har uorginale som funker også. Hør med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...