Gå til innhold

Har installert Win 7 Pro, men har Ultimate-nøkkel


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har altså installert Windows 7 Professional (har ikke aktivert eller skrevet inn noen lisensnøkkel). Jeg har nå kjøpt Windows 7 Ultimate retail (planla egentlig å kjøpe Professional, men når det var under en hundrelapp i forskjell så ble det ultimate), og lurer på om det er mulig å bruke denne nøkkelen og få aktivert uten å reinstallere? Det er jo helt klart at det er teknisk mulig å gjøre dette (anytime upgrade), men jeg finner ikke noen måte i min situasjon. Starter man installasjonen og velger "upgrade" står det at kun anytime upgrade kan oppgradere fra en Windows 7 versjon til en annen.

 

Noen som vet om det er mulig å få til dette? Frister relativt lite med en reinstallasjon av alt av programvare akkurat nå :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok et problem, for en ultimate nøkkel vil ikke fungere på en Pro installasjon.

 

Tror heller ikke du får benyttet deg av Anytime upgrade muligheten da neste naturlig versjon fra Pro utgaven er Enterprise, som ikke selges til privatpersoner.

 

Om du kjører en piratversjon av Windows 7 Pro, burde du jo uansett installere Windows 7 på nytt for å være sikker på at du ikke har fått med ulumskheter i piratversjonen din.

 

Konklusjonen er i alle fall at du må ta en ny installasjon for å kunne benytte deg av Ultimate nøkkelen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...