Gå til innhold

Noe som kan hjelpe for å ikke miste/rote bort mobilen?


merkur

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg sånn at dama mi er veldig flink til å miste, rote bort og glemme mobilen sin på steder. Så derfor tenkte jeg at den perfekte julegave til henne burde blant annet være noe som kan hjelpe henne med å alltid ha mobilen med seg :p

 

Spørsmålet mitt er: Finnes det noe slikt som for eksempel en dings som kan varsle når hun er for langt unna mobilen eller ett eller annet som kunne hjulpet mot dette?

 

Kom gjerne med linker til ting man kan kjøpe på nettet etc. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Det har seg sånn at dama mi er veldig flink til å miste, rote bort og glemme mobilen sin på steder. Så derfor tenkte jeg at den perfekte julegave til henne burde blant annet være noe som kan hjelpe henne med å alltid ha mobilen med seg :p

 

Spørsmålet mitt er: Finnes det noe slikt som for eksempel en dings som kan varsle når hun er for langt unna mobilen eller ett eller annet som kunne hjulpet mot dette?

 

Kom gjerne med linker til ting man kan kjøpe på nettet etc. :)

 

Du kan kjøpe armbåndmobil til henne,

http://www.mobilen.no/wip4/armbaandsur-mob.../d.epl?id=13443

Lenke til kommentar

Sette på alarm som går av i det hun vanligvis drar fra ett sted. Da blir hun obs på den, eller noen finner den. F.ex. fast alarm hver hverdag kl. 1600 hvis det er da hun drar fra jobb.

 

Gi henne hodetelefoner, slik at hun hører på musikk/radio på mobilen, og må ha den med hele tiden.

 

Kjøpe belteveske som hun digger.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar
Du kan kjøpe armbåndmobil til henne,

http://www.mobilen.no/wip4/armbaandsur-mob.../d.epl?id=13443

Ikke dumt, men er ikke så lenge siden hun fikk ny mobil :p

 

 

Bukse med stor nok lomme..?

Joa, men hvis man sitter i sofa etc så detter den ganske fort ut igjen også ;)

 

 

Sette på alarm som går av i det hun vanligvis drar fra ett sted. Da blir hun obs på den, eller noen finner den. F.ex. fast alarm hver hverdag kl. 1600 hvis det er da hun drar fra jobb.

 

Gi henne hodetelefoner, slik at hun hører på musikk/radio på mobilen, og må ha den med hele tiden.

 

Kjøpe belteveske som hun digger.

 

Kan sikkert funke en liten stund, men så er det bare det å huske og gidde å sette på alarmen hele tiden..

 

Hu burde nesten hatt en belteveske ja, men hu går aldri med belte og liker heller ikke å gå med sånne ting..

 

Skal ikke være lett :p

Lenke til kommentar

For at hun skal bli varslet på at hun glemmer mobilen så innebærer det at hun på en eller annen måte har en dings på seg hele tiden, som igjen bruker avstanden til å avgjøre om mobilen er i ferd med å bli glemt.

 

Ser ikke helt poenget med å løse problemet med nok et mulig problem. Altså, hvilken dings skal hun ha for å passe på at hun har med seg dingsen som minner henne på mobilen? Hvilken dings skal hun ha for å passe på dingsen som hun har for å passe på at hun husker dingsen som minner henne på mobilen? Osv.

 

The solutions to the problem is within.

 

Eg har til tider to mobiler med meg, og glemmer sjeldent noen av de, til tross for at eg er lettere senil og rotete. Løsningen eg bruker er å enten ha ting(som mobil, lommebok, nøkler) på kropp(i lommer) eller samlet. Skal eg noe sted trenger eg nøklene mine, og da har eg som regel lommebok og mobil på samme sted. Problem løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...