Gå til innhold

32 GB Flashminne basert MP3 spelar til rundt 2000-2500kr?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg vil gjerne gå vekk frå min aldrande Creative Zen Vision:m 30gb mp3spelar til fordel for ein slankare flashbasert mp3spelar.

 

Eg er på utgikk etter ein ny mp3 spelar som ikkje er harddiscbasert(slik eg unngår å ha ein feit mp3spelar i lomma). Den må ha noke lunde stor skjerm slik eg kan sjå filmar i tillegg.

 

Wi-fi/surfing er eit artig element som eg vil ta i bruk.

 

Eg registerar at Ipod Touch 32gb er eit "hot" alternativ, men personleg har eg aldri særleg likt Ipod grunna itunes.

 

Er det fortsatt slik at f.eks avi/divx(etc) filar må konverterast før dei kan spelast av på Ipod(touch)?

 

Er det fortsatt slik at eg *MÅ* bruke itunes for å overføre musikken til mp3spelaren? Reknar med at eg kan bruke mp3 filar, og ikkje macbasert lydfilar?

 

Går alle duppeditt gadgets som Ipod Touch har ut over kvalitet på musikk og videoavspeling?

 

Eller skal eg gå for

Creative Zen x-fi2?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495159

 

Har den wi-fi?

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis Xvidstøtte er et pluss- noe touch ikke har- bør du se nærmere på Cowon S9 eller Samsung P3

S9: http://www.vostok.no/catalog/index.php?cPath=77_65

 

Xfi 2 bør du uansett ikke gå for...absolutt ingenting den har fordelsmessig over noen som helst spiller.

 

minuset med desse spelarane er vel at dei ikkje har wi-fi(?). Men på ei anna side har dei hyggelegare pris(samsung, anyway) og breidare støtte for filtypar..

 

Cowon S9 32GB har ikkje wi-fi altså?

 

Tek det lang tid å konvertere f.eks avi filar på 100-300 mb til MPEG med itunes?

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hva skal du med wifi? Altså hvilke bruksområder er det du trenger wifi til. Wifi sier bare hvorvidt den kan kobles til nettet, ingenting om hva den bruker den tilkoblingen til. Creative Xfi har for eksempel wifi, men bruker det overhodet ikke til noe fornuftig og kunne like gjerne ikke hatt det.

Lenke til kommentar
Hva skal du med wifi? Altså hvilke bruksområder er det du trenger wifi til. Wifi sier bare hvorvidt den kan kobles til nettet, ingenting om hva den bruker den tilkoblingen til. Creative Xfi har for eksempel wifi, men bruker det overhodet ikke til noe fornuftig og kunne like gjerne ikke hatt det.

 

Du kjem med gode poeng. Nei einaste grunnen eg kan tenke meg wi-fi er sidan mobilen min er ganske basic.

 

er "SAMSUNG MP3-spiller med pekeskjerm R'mix YP-R1 32 Gb - svart" : http://www.pixmania.com/no/no/3058654/art/...p;CodePromo=oui

 

den samme som samsung P3? http://www.youtube.com/watch?v=dK4x3rfs_00

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pixmania bør du styre unna. Grunnen til at de er så billige er at de holder til i frankrike, noe som de tydeligvis innbiller seg at er synonymt med å ikke måtte bry seg om norske lover. De sender varene, ikke noe problem, heller ikke noe toll eller mva, men du kan gi opp å noen gang returnere produkt av noen grunn eller ha noen rettigheter whatsoever,

 

Wifi på en ipod touch er ganske brukbart, gitt at du har bruk for noen av funksjonene- dvs 100000 programmer den kan bruke. Om xvidstøtte er viktigere, ville jeg sett på S9 over P3 uansett- AMOLED skjerm er noe for seg selv, og lydkvaliteten er bedre. Ikke den billigste spilleren dog. Kommer egentlig helt an på hva du vil ha i en spiller, går ikke an å peke på en spesiell uten noen konkrete krav

Lenke til kommentar
Pixmania bør du styre unna. Grunnen til at de er så billige er at de holder til i frankrike, noe som de tydeligvis innbiller seg at er synonymt med å ikke måtte bry seg om norske lover. De sender varene, ikke noe problem, heller ikke noe toll eller mva, men du kan gi opp å noen gang returnere produkt av noen grunn eller ha noen rettigheter whatsoever,

 

Wifi på en ipod touch er ganske brukbart, gitt at du har bruk for noen av funksjonene- dvs 100000 programmer den kan bruke. Om xvidstøtte er viktigere, ville jeg sett på S9 over P3 uansett- AMOLED skjerm er noe for seg selv, og lydkvaliteten er bedre. Ikke den billigste spilleren dog. Kommer egentlig helt an på hva du vil ha i en spiller, går ikke an å peke på en spesiell uten noen konkrete krav

 

Ok!

 

Ser ut som det er berre pixmania som selger spelaren??

 

https://prisguiden.no/produkt/106336

 

Irriterande i tilfelle.. Den spelaren såg spennande ut.

 

Viss eg bruker wi-fi blir det berre surfing.. alternativt bruk av spotify, sjølv om det blir enkelt tilfelle når det er ein sang eg ikkje har allereie eg er ute etter å høyre.

 

Cowon S9 32GB virkar som er ein verkeleg HIGH END spelar, utan Wi-fi, med ein pris som er hakket over konkurrentane. Ser ut som at lyd og kjem godt ut dog...

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Samsung ser desverre ut til å gi relativt faen i Norge, vanskelig å få tak i MP3 spillerne deres her i landet.

 

S9 har fått en del firmwareoppdateringer, bedre videostøtte etc. Her finner du ut det meste: http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=90

 

Takk!

 

 

Er sjølve spelaren av plast? korleis har det å sei på "kvalitetsfølelsen"?

 

Og kjem Cowon med ny generasjon spelara i næraste framtid? Eller er det fullstendig verdt å bruke i overkant av 2000kr på den? :)

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er plastikk, men byggekvaliteten er fin.

 

Vet ikke om Cowon kommer med en oppfølger til S9 snart, men tviler. Den er knapt et år gammel, de pumper fortsatt ut firmware og forbedrer den. Cowon pleier å ha spillerne på markedet en god stund

Lenke til kommentar
Det er plastikk, men byggekvaliteten er fin.

 

Vet ikke om Cowon kommer med en oppfølger til S9 snart, men tviler. Den er knapt et år gammel, de pumper fortsatt ut firmware og forbedrer den. Cowon pleier å ha spillerne på markedet en god stund

 

Takk for gode svar. Eg har eit spørsmål til. Kan cowon s9 ta imot TV-signal? Såg ein reportasje frå VG(torsdag) der dei testa mini-tv. Testvinnaren, terningkast 6, var Cowon s9....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

DMB versjonen kan ta imot digitale signaler gitt at du er i en sone med dekning. Det er IKKE samme signalet som vanlig TV bruker- du må være i osloområdet for å ha dekning per dags dato

Lenke til kommentar
DMB versjonen kan ta imot digitale signaler gitt at du er i en sone med dekning. Det er IKKE samme signalet som vanlig TV bruker- du må være i osloområdet for å ha dekning per dags dato

 

Kjem sikkert til å bestille Cowons9 i dag(ikkje DMB versjonen dog).

 

Har du tips til kjøp av øreproppar til maks 250kr?

 

Har eit par til 75kr kjøpt på clas olhson, blir kanskje litt feil å bruke dei samans med S9, hehe.

Lenke til kommentar

Hva slags hodetelefoner kan du anbefale til en C9? Jeg er interessert i å skaffe en for å spille av FLAC-filer, og ville følgelig være interessert i et par som kan gjengi lyden skikkelig uten å gå for langt i den andre retningen og bruke altfor mye penger på hodetelefoner som spilleren ikke kan yte rettferdighet.

 

Fra før har jeg et par Sennheiser PX 100 innkjøpt til en Creative Zen Vision:M. Jeg funderer på HD 550 fra samme produsent som har fått topp karakter hos Lyd og Bilde og som i følge prisguiden kan fås fra Dustin Home for 819 kroner. Finnes det mer kostnadseffektive alternativer? På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

FLAC er fullstendig unødvendig på en bærbar spiller ved mindre du har flacfiler du ikke gidder konvertere. HD555 er greit valg, lavere i pris bør du ikke gå

Lenke til kommentar

Hva mener du med "fullstendig unødvendig"? Bare at forskjellen er for liten til at det er hensiktsmessig å ofre den ekstra plassen, eller at maskinvaren simpelthen ikke er i stand til å dra nytte av de ekstra dataene i FLAC-formatet sammenlignet med f.eks. 320 kbps MP3? Jeg er interessert i S9 fordi anmeldelser har fremhevet at den har veldig god lyd og fordi den støtter FLAC fra leverandørens side. Hva ville i tilfelle maksimal "utnyttbar" filkvalitet være? Igjen takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ørene dine har ikke bruk for flac. Med de hodetelefonene du prater om har du overhodet ikke bruk for flac, heck, om du så hadde hatt UE11 hadde du ikke hatt behov for flac. Musikkverdenen er fin i at folk kan rettferdiggjøre dumme formater og utstyr med den unnskyldning at det gir bedre lyd, men det er ikke tilfeldig at placebo er et virkelig konsept

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...