Gå til innhold

Ned i vekt, bedre holdning


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ENDELIG meldt meg på ett treningsstudio. Faktisk er motivasjonen på topp, selv om jeg bare har vært der 2 ganger. Men dog, 2 ganger på en uke og har bare vært medlem i en uke

 

Uansett

 

Mine mål er som følgende:

*Miste fett, bli slankere

*Litt mer deffinert

*Få iallefall NOE muskler på brøstet og i armene

*Få bedre holdning og brukbare ryggmuskler så jeg ikke føler meg så hengette

 

Jeg fikk ett opplegg, men jeg vet ikke om det var litt vell fokusert på "bygge muskler"-delen. Selv om jeg vet det er bra for vekttap

 

Jeg starter med 15 min på løpebånd som oppvarming. Deretter hiver jeg meg løs på styrkeaparatene. Det jeg trener da er mage foran&på sidene, korsryggen, øvre del av ryggen, hele armen, lår&rumpe, bryst. Husker ikke helt hvor mange stasjoner det var, men det var en del. Og jeg gjør øvelsene 15 ganger med 3 repetisjoner.

 

Er det nok?

Forslag?

Tror dere fra ingen trening til dette vil vise seg i form av ialefall litt slankere i løpet av...tja, 1-2mnd?

 

Jeg er 182, veier 74, maks 76 og fra navlen og fra midjen og opp er det "0 muskler"

 

FIkk iallefall kjørt meg i dag, så mye at jeg sleit med de siste aparatene på lavt nivå XD

Endret av Stubbekropp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

"Mine mål er som følgende:

*Miste fett, bli slankere

*Litt mer deffinert

*Få iallefall NOE muskler på brøstet og i armene

*Få bedre holdning og brukbare ryggmuskler så jeg ikke føler meg så hengette"

 

Dette er elendige og ukonkrete mål.

 

Hva med

*Fettprosent på 10%

*100 kg markløft

*70 kg benkpress

*90 kg knebøy

*8 hangups

 

Du spiser ALT for lite, og du må lese det HValder linker til. Les det 5 ganger.

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å få dyttet inn 3 treninger pr uke, f.eks mandag, onsdag, fredag vil du nok få en god del mer ut av treningen. Fordelen med å trene såpass ofte er at det blir mye mindre sjokk for kroppen. Det gjør mao mindre vondt. ;)

 

PS: hvis du har svært lite muskler så skal det lite til å slite dem ut - får du vondt i en muskel (ikke støl/treningsverk), så skal du la den muskelen hvile til du ikke har vondt lenger.

Lenke til kommentar
hva mener dere om kardio før frokost?

 

Og hvordan jeg jeg få til 2 økter samme dag? Tenkte jeg skulle peise på nå som det er ferie og jeg har tid til det.

De 3 dagene jeg har styrke, ta kardio tidlig?

 

Kjør kardio rett etter styrkeøktene.

 

 

Yes, dette gjorde jeg i ca 2 månder. Egentlig la jeg ikke merke til spesielt mye forskjell. Husk at det er nesten håpløst å legge på seg muskelmasse når du kjører kardio. Bulk.

Lenke til kommentar
hva mener dere om kardio før frokost?

 

Og hvordan jeg jeg få til 2 økter samme dag? Tenkte jeg skulle peise på nå som det er ferie og jeg har tid til det.

De 3 dagene jeg har styrke, ta kardio tidlig?

 

Kjør kardio rett etter styrkeøktene.

 

 

Yes, dette gjorde jeg i ca 2 månder. Egentlig la jeg ikke merke til spesielt mye forskjell. Husk at det er nesten håpløst å legge på seg muskelmasse når du kjører kardio. Bulk.

 

Bare å spise mer, det.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg merker forskjell.

Gikk på vekta og veide like mye med klær på og mat i magen som for 3 uker siden om morgenen, naken uten og ha spist.

Og når jeg strammer magen så disser det ikke lenger om jeg slår på den. Så noe skjer

 

Men en ekstra økt om dagen i ferien vil ikke ødelegge min progresjon?

 

Slenge på en time kardio på kveldinga etter hver trening så det blir:

Mandag-Onsdag-Fredag: Styrke på morgen, kardio på kvelden

Tirsdag-Torsdag: Kardio på morgen, kardio på kvelden

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg merker forskjell.

Gikk på vekta og veide like mye med klær på og mat i magen som for 3 uker siden om morgenen, naken uten og ha spist.

Og når jeg strammer magen så disser det ikke lenger om jeg slår på den. Så noe skjer

 

Men en ekstra økt om dagen i ferien vil ikke ødelegge min progresjon?

 

Slenge på en time kardio på kveldinga etter hver trening så det blir:

Mandag-Onsdag-Fredag: Styrke på morgen, kardio på kvelden

Tirsdag-Torsdag: Kardio på morgen, kardio på kvelden

 

To ting:

 

1. Skaff deg en måte å måle kroppsfettprosenten din, det er en mye bedre veileder for å måle progresjon enn kun å stole på vekta, som egentlig ikke sier deg så mye. Det du ønsker å vite er hvor mye fett du mister, og hvor mye muskler du legger på deg. Derfor kan det hende at vekta står stille mens du merker at du blir mer definert, klær passer bedre, folk kommenterer at du ser bedre ut osv. Link!

 

2. Det ser ut som du legger opp til ett treningsprogram med veldig høyt volum. Siden det virker som at du er relativt ny til det å trene, vil jeg anbefale å ta det med ro, trene opp solid grunnlag først og så begynne å legge til volum når kroppen din er vant til å yte. Jeg vil også anbefale deg å prøve ut et 3x5 eller 5x5 program som tar hele kroppen din under hver økt via. basisøvelser som knebøy, benkpress, markløft osv. Du kommer til å bli støl som juling i starten men etterhvert vil du bare bli sterkere og sterkere, og det er langt mer effektivt enn å kjøre isolasjonsøvelser på apparater.

 

Eller så kan du ta en shot med en eller annen sunn olje en gang om dagen.

 

En 4cl shot med olje gir 360kcal, det samme som 6-7 desiliter med melk.

 

Hva er næringsinnholdet i olje kontra melk da?

Mye dårligere, men her var det snakk om å få i seg energi, og det er lettere å få i seg 4cl enn 70cl.

 

Joda, men å drikke fett :dontgetit: Da er det bedre å bare få i seg en halvliter melk.

Endret av 1949
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg merker forskjell.

Gikk på vekta og veide like mye med klær på og mat i magen som for 3 uker siden om morgenen, naken uten og ha spist.

Og når jeg strammer magen så disser det ikke lenger om jeg slår på den. Så noe skjer

 

Men en ekstra økt om dagen i ferien vil ikke ødelegge min progresjon?

 

Slenge på en time kardio på kveldinga etter hver trening så det blir:

Mandag-Onsdag-Fredag: Styrke på morgen, kardio på kvelden

Tirsdag-Torsdag: Kardio på morgen, kardio på kvelden

 

To ting:

 

1. Skaff deg en måte å måle kroppsfettprosenten din, det er en mye bedre veileder for å måle progresjon enn kun å stole på vekta, som egentlig ikke sier deg så mye. Det du ønsker å vite er hvor mye fett du mister, og hvor mye muskler du legger på deg. Derfor kan det hende at vekta står stille mens du merker at du blir mer definert, klær passer bedre, folk kommenterer at du ser bedre ut osv. Link!

 

2. Det ser ut som du legger opp til ett treningsprogram med veldig høyt volum. Siden det virker som at du er relativt ny til det å trene, vil jeg anbefale å ta det med ro, trene opp solid grunnlag først og så begynne å legge til volum når kroppen din er vant til å yte. Jeg vil også anbefale deg å prøve ut et 3x5 eller 5x5 program som tar hele kroppen din under hver økt via. basisøvelser som knebøy, benkpress, markløft osv. Du kommer til å bli støl som juling i starten men etterhvert vil du bare bli sterkere og sterkere, og det er langt mer effektivt enn å kjøre isolasjonsøvelser på apparater.

 

 

 

Sant,sant.

Jeg tror jeg burde holde meg til mitt vanlige program så jeg ikke blir umotivert og overarbeidet.

Jeg tar 3 sett med 15 reps hver gang, føler det fungerer bra.

 

 

Og er en fettklype til og stole på? De har kroppsanalysesak pås tudioet, men fanden meg om jeg betaler 350kr hver gang

Alternativ til kardio når man er full av slim og småforkjøla? Nektar og falle tilbake så tidlig i løypa. Men på kardio i dag måtte jeg gå etter bare 30 min siden jeg var for full av slim til og fullføre. Fikk ikke nok luft.

Styrke går fint. Og jeg er ikke sånn kjempesyk. Bare nedslima i lungene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...