Gå til innhold

Test: Logitech G110


Anbefalte innlegg

Men ja hva er poenget med lys i tastene, det er bare lol og helt unødvendig gimmick.

Ser du ikke tastene så bør du revurdere spillinga og du bør skaffe deg ett lys i rommet du sitter på, ikke noe diskusjon.

Slettes ikke. Det er meget behagelig å kunne bruke tastaturet uten å ha solstudio på rommet. Til vanlig skriving er det ikke noe problem, men det er ofte jeg har behov for å bare trykke en tast eller en tastekombinasjon, og da er det godt å lett kunne se tastene. Det har også hendt noen ganger at jeg skal åpne en ny fane mens jeg skriver et innlegg, men så bommer jeg og trykker Ctrl+R i stedet for Ctrl+T. Det er lite kult å refreshe siden når man har skrevet en del :p

 

 

Jaja skjønner den men ingen har sagt man behøver en 500W arbeidslampe der heller om man ikke fryser da så klart for de varmer bra.

Men en snerten liten lampe koster ikke for mye og man må jo ikke bruke maksimal watt styrke som lampa takler, voila, null solstudio og det å sitte i ett mørkt rom og bare glo på skjermen fucker bare huet og øynene dine.

Jeg skjønner ikke helt poenget med lys i tastene, samme som at noen ikke skjønner ett lydkort i tastaturet, men men.

 

Men alt i alt så vil jeg si jeg liker tastaturet selv om det har lys, det er bare en liten bagatell og har ingen betydning, men det koster 500kr sånn omtrent ifølge det man leser og er ikke fult av unyttige crap knapper man i sin villeste fantasi aldri vil få bruk for, ever noen gang også koster det ikke blodige 1300kr++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.

Dette virker nå som ett bedre valg enn G11 også for min del, syns det var greit å drive med.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nånå, bli nå ikke snurt bare fordi noen setter deg på plass etter du har vært nebbete.

Ikke bli snurt bare fordi noen minner deg om at du har hjernekapasiteten til en femåring.

Det er veldig få tastaturer som kjører en minimalistisk stil i forhold til de som ikke gjør det.

Nei, det er faktisk veldig mange minimalistiske tastatur der ute. Jeg har ingen problemer med å finne enkle fine tastatur når jeg kjøper inn for jobben. Det strømmer ikke akkurat på med nye basic tastatur, for det er strengt tatt begrenset hvor mye innovasjon man kan legge i et slikt produkt. Selv flere år gamle tastatur av den typen kan være en nytelse å skrive med, så hvorfor ønske seg nye tastatur av samme type?

Selvfølgelig er det ikke poengløst å kritisere dette.

Jo, det er fullstendig poengløst.

 

Får du inntrykk av at alle tastatur i dag er full av "dill" fordi det er disse som omtales? Venter du ivrig på en anmeldelse av BenQ i100?

Lenke til kommentar
Ikke bli snurt bare fordi noen minner deg om at du har hjernekapasiteten til en femåring.

 

Ingen spurte om definisjonen på ironi, men for all del, ingenting i veien for å være selvdestruktiv i møte med noen bedre. Det er bare naturlig.

 

Nei, dette har ingenting med hvilke tastatur som omtales/anmeldes (var det noen som sa det?), men med hvilke som er tilgjengelige, og de er det særdeles få av, sett opp i mot antallet som har en masse dill. Merk at jeg snakket om tastaturer av en viss kvalitet i mitt første innlegg.

 

Noen eldre tastatur er selvsagt fortsatt en nytelse å skrive på, men selve poenget her var at jeg gjerne ser at produsenter gjør som SteelSeries, og faktisk dyrker det minimalistiske i produkter som er forseggjorte.

 

Visst finnes det en del halvhjertede forsøk (av de billigere variantene), men jeg har ikke vært borti noen som kommer i nærheten av å faktisk være et virkelig godt produkt. Nå sitter jeg f.eks. på et Logitech K300 (som jeg synes irriterer pga. stygge farger, unødige lys og lavkvalitetstaster) som jeg kjøpte fordi mitt gamle Mist Oghma hadde enda dårligere taster og aluminiumspynt som var kuttet for stort for tastaturet (og dermed tøyt ut her og der). Dette er i tillegg til tidligere tastatur som f.eks. Ultra-X, og div Dell-tastaturer som har gått på dynga pga. de har vært elendige.

 

Det som er fjollete er at kvalitetstastaturer selger, og om produsentene hadde brukt litt mer tid og penger på det som faktisk er viktig på et tastatur (nemlig tastene), og mindre tid på farger, lys, ubrukelige knotter, lydkort(!) og annet dill, så hadde de fått penger fra meg, og sikkert en haug andre folk.

 

Nå må du ikke bli snurt og nebbete igjen fordi jeg påpeker at det er et gryende marked der ute for kvalitetstastaturer. Jeg sier ikke at du eller andre som liker dill ikke får lov til å kjøpe dill (spørsmålet var retorisk, ikke sant?), men det burde gå an investere penger i litt flere retninger enn én.

Lenke til kommentar

meg0709: Jeg skjønner ikke helt poenget med lys i tastene, samme som at noen ikke skjønner ett lydkort i tastaturet, men men.

 

Selv om du ikke skjønner dette, må du no gota at en del faktisk liker å ha lys i knappene, inkludert meg selv. Vurderer dette tastaturet, men er litt nervøs på overgangen fra "slim" (bærbar) tastatur som jeg no har brugt over en lang, lang periode.

Lenke til kommentar
Det som er fjollete er at kvalitetstastaturer selger, og om produsentene hadde brukt litt mer tid og penger på det som faktisk er viktig på et tastatur (nemlig tastene), og mindre tid på farger, lys, ubrukelige knotter, lydkort(!) og annet dill, så hadde de fått penger fra meg, og sikkert en haug andre folk.

Vi lever i et forbrukersamfunn hvor det er blitt vanlig å kjøpe-bruke-kaste osv. Fordi produsentene vet at så lenge de produserer noe som er attraktivt for forbrukerne, så vil det selge. Og før produktet har levd x antall år, så ryker den slik at forbrukerne må kjøpe nytt tastatur. Hvis forbrukeren har vært fornøyd med produsenten, så kjøper han fra produsenten igjen og da tjener produsenten på dette. Kvaliteten varer så lenge det er lønnsomt for produsenten. Det er ingen produsenter som kan leve av å lage altfor bra produkter. Og det finnes aldri perfekte produkter, fordi alle vil en dag bli slitt og bli ødelagt.

 

Med tanke på G110, så synes jeg det var greit med lydutgang, fordi jeg plugger inn headset hver kveld (jeg har strengt tatt anlegg med jack-inngang på kontrollen som fikser den jobben for meg). Og det kan være greit å bruke den finessen på f-eks. laptop om man vil ha tastaturet litt vekk fra laptopen og slipper derfor å strekke headset-kabel for langt, for den kabelen er ikke alltid veldig lang.

 

Og det finnes produkter for alle og enhver. Nå vet jeg ikke hva du er ute etter, men kan anbefale Logitech Wave. Er herlig å skrive på, har aldri angret kjøpet. Hatt den i ca 3 år og er mer enn fornøyd. Bruker ikke noen av de ekstra knappene som er på tastaturet.

Lenke til kommentar

Ja, er det ikke bare å se etter?

 

Hvorfor skal jeg bruke tid på å se på amerikanske produktbilder?

 

Det er ganske kjent at små returns florerer selv på de mer populære valgene. Noe som har resultert i at jeg ikke har kjøpt nytt brett siden UltraX.

 

Logitech er jo et glimrende eksempel på de som har hoppet på denne trenden.

Lenke til kommentar
Ja, er det ikke bare å se etter?

 

Hvorfor skal jeg bruke tid på å se på amerikanske produktbilder?

 

Det er ganske kjent at små returns florerer selv på de mer populære valgene. Noe som har resultert i at jeg ikke har kjøpt nytt brett siden UltraX.

 

Logitech er jo et glimrende eksempel på de som har hoppet på denne trenden.

 

Første siden over de mest populære tastaturene i prisguiden har ikke et eneste bilde som støtter det du påstår, har du noen eksempler?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Tja.. Bare å liste opp Logitech i prisguide, deretter sortere etter popularitet.

 

På side én (24 stk) er det:

-18 stk med små returns

-4 er full size

-2 stk ikke-standard tastaturer

 

Av disse full size:

Ultra X - som jeg allerede har

Coordless ex100 - som er.. cordless

diNovo cordless

Cordless desktop comfort

 

 

På side to (24 stk) er det:

-15 stk med små returns

-4 stk full size

-Resten er ikke-standard

 

Av disse full size:

Ultra X - igjen som jeg allerede har

Logitech Media Keyboard Elite - som jeg har på jobben og ikke liker

Logitech Cordless Desktop LX 710 Laser - igjen, coordless

Logitech Media Keyboard PS2 - helt lik Elite-serien jeg har på jobben

 

Gidder ikke å ta de andre sidene. Men det er lett å merke hva som går igjen. Å si at Logitech ikke har satset på små return keys blir ikke riktig. Det er dette som gjenspeiler min kommentar, når det kommer et slikt produkt med kabel i tillegg så er det nærmest en sensasjon.

Lenke til kommentar
Tja.. Bare å liste opp Logitech i prisguide, deretter sortere etter popularitet.

 

På side én (24 stk) er det:

-18 stk med små returns

-4 er full size

-2 stk ikke-standard tastaturer

 

Av disse full size:

Ultra X - som jeg allerede har

Coordless ex100 - som er.. cordless

diNovo cordless

Cordless desktop comfort

 

 

På side to (24 stk) er det:

-15 stk med små returns

-4 stk full size

-Resten er ikke-standard

 

Av disse full size:

Ultra X - igjen som jeg allerede har

Logitech Media Keyboard Elite - som jeg har på jobben og ikke liker

Logitech Cordless Desktop LX 710 Laser - igjen, coordless

Logitech Media Keyboard PS2 - helt lik Elite-serien jeg har på jobben

 

Gidder ikke å ta de andre sidene. Men det er lett å merke hva som går igjen. Å si at Logitech ikke har satset på små return keys blir ikke riktig. Det er dette som gjenspeiler min kommentar, når det kommer et slikt produkt med kabel i tillegg så er det nærmest en sensasjon.

 

Nettopp. Amerikanske/engelske tastaturlayout på disse bildene. Det er flusst av logitech tastaturer som jeg vet 100% har stor enter tast og "normal" layout, som vises med amerikansk layout på bildene, og dermed liten enter tast. De gidder rett og slett ikke ta produkbilder av alle keyboard layouts, så enkelt er det.

 

Forøvrig er innebygget lydkort genialt. Det er nok av tastaturer med audioinngang på keyboarded. Men felles for de aller fleste av disse er at det bare er en skjøteledning ned til PCen. Her med denne løsningen slipper man unna med en USB kabel.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Tja.. Bare å liste opp Logitech i prisguide, deretter sortere etter popularitet.

 

På side én (24 stk) er det:

-18 stk med små returns

-4 er full size

-2 stk ikke-standard tastaturer

 

Av disse full size:

Ultra X - som jeg allerede har

Coordless ex100 - som er.. cordless

diNovo cordless

Cordless desktop comfort

 

 

På side to (24 stk) er det:

-15 stk med små returns

-4 stk full size

-Resten er ikke-standard

 

Av disse full size:

Ultra X - igjen som jeg allerede har

Logitech Media Keyboard Elite - som jeg har på jobben og ikke liker

Logitech Cordless Desktop LX 710 Laser - igjen, coordless

Logitech Media Keyboard PS2 - helt lik Elite-serien jeg har på jobben

 

Gidder ikke å ta de andre sidene. Men det er lett å merke hva som går igjen. Å si at Logitech ikke har satset på små return keys blir ikke riktig. Det er dette som gjenspeiler min kommentar, når det kommer et slikt produkt med kabel i tillegg så er det nærmest en sensasjon.

I repeat, hvorfor bruker du så lang tid på å se på amerikanske produktbilder?

Lenke til kommentar
I repeat, hvorfor bruker du så lang tid på å se på amerikanske produktbilder?

Beklager jeg tok sånn feil. Jeg ser at bildet er annerledes på nettsidene og at det ikke representerer layout riktig.

 

Selv om dette gjelder for mange av produktene, har jeg tidligere i vår gått inn på flere nettbutikker på leting og konkluderte med at det var for få med full size å velge i. Jeg baserte meg da på en gammel erfaring.

 

For øvrig er tastaturet uansett på ønskelisten.

Lenke til kommentar

Det var dårlig at dere ikke har testet lydkortet da. Er det noe liknende det man finner onboard på nyere highend kort? Er det noe ræl? Jeg bruker et X-fi kort og Beyerdynamic DT770, så vet ikke om det er noe praktisk for meg å ta dette i bruk. Syntes de burde ha laget en mediahub med extenders og splittere fra interne lydkortet heller, et eget lydkort var unødvendig.

 

Lys i tastene er knall for oss som tar noen runder cod litt utpå natten :) jeg har MIST Oghma nå, som er kjempebra, men sliter med dårlig byggkvalitet, det går et par i året.. så jeg lurer på å kjøpe meg dette, men ekke int. i noe fjortistastatur.

Er det noen som kan anbefale noen alternativer? Har likt det jeg har prøvd av steelkeys, men de virker så veldig dyre..

Lenke til kommentar
Det var dårlig at dere ikke har testet lydkortet da. Er det noe liknende det man finner onboard på nyere highend kort? Er det noe ræl? Jeg bruker et X-fi kort og Beyerdynamic DT770, så vet ikke om det er noe praktisk for meg å ta dette i bruk. Syntes de burde ha laget en mediahub med extenders og splittere fra interne lydkortet heller, et eget lydkort var unødvendig.
Det med eget lydkort er helt genialt synes jeg. Bruker 5.1 systemet for lydfra spill og ventrilo/Skype/Teampspeak med headsett. Dog tror jeg dette sammen med G13 kunne vært en fin komba da G110 savner display.
Lenke til kommentar

Tingen er jo at om du har bedre fra før, så er det jo ubrukelig da.

Dette kan jo kanskje ikke sammenliknes med G15, da det er mer stæsj og bling, dette er litt mer tilbake til røttene.

 

Det er nok bra til voice comms ja! Men jeg må bruke headsett i spill også, så da mikses alt inn i en smørje der. Film og skype ringetonen er på 5.1'en :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt eksemplar i dag.

Jeg ser mange her diskuterer lydkortet, og jeg må si at denne muligheten på et tastatur er for meg ypperlig. Tastene er gode å trykke på. Rullehjulet til lyd er også helt genialt.

Lys i tastene er veldig greit mtp g-knappene.

 

eneste negative med tastaturet er vel det som kommer frem i hw.no's test og det er at QWERTY ligger en smule lenger til høyre en man er vandt til, slik at det i starten blir litt feilskriving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...