Gå til innhold

lurer på hvilken teknisk utdanning jeg bør ta


cyberdel

Anbefalte innlegg

Er mann, 25 år, og bosatt i Aust-Agder. Lurer veldig på å ta en solid utdanning nå, siden jeg kastet bort mye av tiden før og gjennomførte ikke grunnkurs mekanisk i 2002. Så det er en god stund siden jeg har gått skole. Jeg har hvertfall gått noen kurs i etter tid, bland annet truckfører, industrirørlegger, sveisesertifisering og lastebil klasse C.

Jeg er lei av å måtte velge jobb hvor man ikke trenger noen spesiell utdanning.

 

Er nå motivert til å begynne skole, og vil velge en teknisk linje. Tenkte på ingeniør i mekatronikk, siden jeg interesserer meg både for mekanikk, elektronikk og data.

Men studiene er nok vanskelige, og jeg trenger ett-årig forkurs som er meget hardt for å komme inn på tre-årig ingeniør.

Derfor lurte jeg på om dette kunne være løsningen for meg http://www.fag-skole.no/Maskinteknikk_75127.htm

Kreves det noe mer en grunnkurs for å komme inn her? Jeg interesserer meg for mange av de fagområdene det inneholderm, blandt annet 3D (DAK) tegninger (har drevet med 3D før i ungdomstiden).

 

Jeg er veldig interessert i å ha en jobb med reisevirksomhet i oljebransjen. Har tidligere hatt noen få reisejobber som sveiser og "roughneck", etter de kursene jeg gikk i regi av Nav. Det ble veldig lite jobbmuligheter ettersom jeg ikke hadde noe fagbrev eller erfaring, og her sitter jeg igjen..

Er to-årig fagskole Maskinteknikk det samme som vk1-vk2 deretter lærling? Kan ikke finne noe informasjon om det.

Om det kreves fagbrev fra før av eller lignende for å komme inn der, er det noe annet dere kunne anbefalt som ville gitt meg en lignende jobb etter ca 2 år?

Endret av cyberdel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men studiene er nok vanskelige, og jeg trenger ett-årig forkurs som er meget hardt for å komme inn på tre-årig ingeniør.

Det stemmer helt enkelt ikke..

 

Folk dropper ut ja, det er fordi de ikke møter på skolen.

"Dette er vanskelig.. Jeg går.." <-- Funker ikke..

 

Med solid oppmøte og en grei studieteknikk, er det ikke mye fritids som må ofres for å få greie karakterer..

Endret av ano_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...