Gå til innhold

Ny telefon, trykkskjerm. mobil som har det meste


Anbefalte innlegg

Hei jeg er møkk lei av å ha mobiler som jeg går lei eller ikke er fornøyd med.

 

Akkurat nå har jeg en W995 som er helt ok men for det første så er sliden veldig dårlig, dårlig nettleser, litt liten skjerm

 

Har hatt Iphone som jeg var helt ok førnøyd med men det var bare touch, ingen knapper. Synes det er greit å ha sånn som det er på htc tattoo med piltaster og svarknapper.

 

Så det er vell det jeg er ute etter

 

di kriteriene jeg har er

 

- god på sms

- bra nettleser

- wlan

- god lyd

- mulighet for en del nedlastnings programmer

- stor og god skjerm

 

Noen som har noen meninger eller forslag på telefoner så fyr løs, er åpen for det meste av merker.

 

Men hvem mobiler har kapasitiv og resitiv skjerm?

Og hva er egentlig best?

Hva har iphone egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom kapasitiv og resistiv skjermer er ikke saa stor lengre. De nyeste resistiv er veldig foelsome.

 

Noen modeller med kapasitiv skjerm stotter dog "multi-touch" , noe som de resistive ikke gjoer.

 

Eksempler kapasitiv som stotter multi-touch: HTC HD2 , Motorola Millstone / Droid , Iphone og LG BL40

 

Eksempler paa resistive telefoner med bra foelsomhet: Nokia N97 Mini, Samsung Omnia 2 og HTC Touch Diamond 2

Lenke til kommentar

ok var en liten tur i butikken nå og så litt, fikk testet htc tattoo og samsung jet

 

Synes tattoo virker veldig bra men er litt liten skjerm, ellers virket den super, virker som bra respons. Jet virket ikke så reldig responssterk, følte jeg måtte trykke mer for å få den til å reagere.

 

Men synes htc har en veldig grei pris.

Lenke til kommentar

Du kan se på HTC Touch2.

Denne stiller vel omtrent i samme klasse som Tattoo.

Mulig litt svakere, i noens øyne, siden den kjører W6.5 og ikke Android.

Jeg endte opp med denne, dette pga. den ser etter min mening mye bedre ut, og at jeg fikk den til en god pris.

Skjermstørrelsen plager ikke meg nevneverdig, men så bruker ikke jeg den så mye på nett osv.

Går fint å skrive meldinger med tommelen, men det skal nevnes at jeg har små fingrer.

Når det gjelder nedlastningsprogrammer stiller vel Tattoo sterkere pr. dags dato siden Windows Marketplace er en vits.

Lenke til kommentar

jeg vil ha Wlan (viktig), bra nettleser, bra byggekvalitet, kamera trenger ikke være det beste, har ikke funnet noen butikk som har den telefonen som har den som utstillingsmodell så har ikke fått prøvd den :(

 

men har w995 på rep nå så får se om jeg er fornøyd når den kommer tilbake men tviler litt

 

er veldig misfornøyd med den nettleseren

Lenke til kommentar

Det er vel 2.6" på w995, om jeg ikke tar helt feil, så er du fornøgd med str. der så blir du det sikkert her også.

Eneste er som sagt at å skrive i qwerty med fingerne kan være problematisk om du har mannefingrer.

Med mine feminine stilker går det fin :blush:

 

Både Opera og explorer er forhåndsinstallert på min touch2. Jeg bruker bare Opera og må si meg fornøgd med den.

 

Hva med å se seg om etter en fint brukt Touch HD? Er av glimrende byggekvalitet og stor og nydelig skjerm.

Om du leter litt finner du sikkert en i god stand til en grei pris. Da får du stor nok skjerm til at surfing burde gå fint.

Så slipper du å kjøpe en telefon med for liten skjerm som du igjen vil irritere deg over og bytte ut, siden du nevner det som et problem.

Er det ikke da bedre å legge noen kroner ekstra i en telefon som du kan være fornøgd med?

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...