Gå til innhold

Linux Mint 8 Helena er lansert


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så skal det sies at å convertere filmer og slik tar ca halvparten av tiden i 64 bit :)
?

 

Har du kildehenvisnng eller har du testa dette selv? Har litt vanskelig å tro dette.

 

Men enkeltkjerne/dobbeltkjerne burde spille en vesentlig rolle mhp hastighet. Men det er jo uvesentlig her da.

 

Forresten: (edit)

Hva er forskjellen mellom LinuxMint-8-Universal.iso og LinuxMint-8.iso sånn bortsett fra dvd/cd versjon? Har den ene mer drivere/codeks enn den andre?

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Mener akkurat det samme som flere andre her. Kunne fint brukt mint ved siden av arch, hvis jeg hadde fått 64-bit. Kjøper jo ikke masse ram for at den skal stå til pynt i maskina ;)

 

Synes de har fått i stand en god meny, synes openSUSE med gnome kunne fått fart på sakene når det kommer til menyen. Tull å måtte trykke på "andre programmer" for tilgang til flere programmer. Søkefunksjon burde de skaffe seg ihvertfall. 

Lenke til kommentar

Haha! Ja seffers hører jeg på Apple for jeg er hjernevasket til en grønnsak med åpen pengbok... Plz nei liksom.

Skal se om jeg finner frem diverse benchmark jeg så der de testet 32 bit og 64 bit linux.

 

Edit: Var encoding av Ogg som var ca dobbelt så rask.. såe det blir vel egentlig litt feil men men: Testy

 

Men yter ihvertfall litt bedre jevnt over og er ikke så ustabilt og dårlig som mange skal ha det til.

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Har ikke sett noe om ustabilt og dårlig her, men vet at det i alle fall for øyeblikket nok er flere som kjører 32-bit og at det av den grunn fortsatt er mest fokus på denne versjonen og støtten rundt denne.

 

I tillegg så er det enkelte ting som gir mer plunder og heft i 64-bit enn 32-bit, da gjerne på grunn av at de som lager programvaren ikke har gjort jobben godt nok. (Kan nevne flash og java som begge var en pain i 64-bit linux tidligere...)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har installert den på min netbook, aspire one a150.

Alt fungerte perfekt fra start. Eneste jeg har gjort maskinvaremesig er er å installere acerhdf (for å minske støy fra viften).

For første gang foretrekker jeg linux foran xp. Det ser bedre ut, er kjappere og virker minst like stabil.

ps nevnte jeg pakkebrønnene, alt er gratis. Installerte warzow (online fps). Kjørte faktisk helt smooth.

karakter 9.9/10

Lenke til kommentar
Flott at du fant et OS som passer deg! XP er jo rimelig avleggs nå. :)

 

Hva er det egentlig som gjør et os avleggs?

At det bygger på gammel dritt som oppdateres ca aldri :)

 

Og linux og unix bygger på?

Windows xp sp3 som ble sluppet i starten av 2009 er ikke oppdatering? Eller de oppdateringene som har kommet etter det?

Selv windows 7 bygger på nt-kjernen som kom når? Starten av 90-tallet?

Ser du på 7 som avleggs?

 

Og om det er bygget på noe avleggs, men fortsatt kan alt som de andre kan, er det da avleggs? (tenk freebsd her)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Hva er det egentlig som gjør et os avleggs?

 

 

At det kom på markedet i 2001, at det har kommet 2 nye operativsystemer i fra samme produsent etter nevnte OS. Det gjør XP gammelt og avleggs! Bruken av PC har endret seg på 9 år, både i arbeidsflyt og på nettet.

 

Jeg regner med at PC'en din fra år 2000 ikke er avleggs da? Det er jo fremdeles en PC og den virker sikkert fortsatt? ;)

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som gjør et os avleggs?

 

 

At det kom på markedet i 2001, at det har kommet 2 nye operativsystemer i fra samme produsent etter nevnte OS. Det gjør XP gammelt og avleggs! Bruken av PC har endret seg på 9 år, både i arbeidsflyt og på nettet.

 

Jeg regner med at PC'en din fra år 2000 ikke er avleggs da? Det er jo fremdeles en PC og den virker sikkert fortsatt? ;)

Jeg ser ingen grunn til at det skal være avleggs for det, det blir avleggs når det ikke lenger kan håndtere dagens oppgaver, og du er velkommen å påpeke noe som windows 7 kan som ikke xp kan (annet enn mer dilldall i interfacet).

 

En PC fra 2000 er avleggs, fordi den er alt for treg for å kunne brukes til mange av dagens oppgaver. Du kan jo se på inlegget mitt rett over ditt, og svare på det som står der ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...