Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen error caused by device or driver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg får med ujevne mellomrom den nevnte feilmeldingen, og med errormeldingen til Microsoft får jeg følgende svar; http://wer.microsoft.com/Responses/Respons...9b-db2f420bd10e

 

Frekvensen er et par ganger om dagen, særlig ved oppstart av maskinen (både før windows er ferdiglastet og mens de ulike oppstartsprogrammene i windows starter), og av og til mens jeg ser på nett-tv eller en film. Har ikke forekommet under spilling.

 

Jeg er usikker på hvor feilen ligger. Første gang jeg oppdaget feilen var kort etter å ha byttet en harddisk (for filer, ikke OS), og mistenkte feil der. Men jeg fikk samme feil også etter å ha koblet fra harddisken. Så koblet jeg fra alle harddiskene untatt OS-disken, som er en 130 gb raptor fra WD, men fikk fremdeles feilen. Jeg tviler sterkt på at feilen ligger i raptoren; den har fungert utmerket i lang tid, og det er jo en kvalitetsHD. Jeg koblet fra CD-brenner (som er IDE, HDene er SATA), og frekvensen av feil gikk litt ned. Jeg begynner å lure på om feilen kan være at PSU'en, at jeg rett og slett trekker for mye strøm. Men jeg aner ikke hvordan jeg sjekker det.

 

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg isolerer feilen? Er det noe diagnostikk-program som kan fortelle meg noe om årsaken? Jeg har ikke utstyr til å teste hver enkelt maskinvare for seg.

 

Alle tips mottas med takk! Dette er en litt irriterende og vrien nøtt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for tipset! Nå har jeg akkurat hatt en ny blåskjerm, og da jeg sjekket dumpen så jeg at det er ntoskrn.exe og nv4_disp.dll som er problemet. Den første filen vet jeg ikke hva gjør, men den andre er en skjermkortdriverfil. Jeg skal avinstallere skjermkortdriveren, og installere den nyeste fra nVidia. Satser på at det er nok.

 

Men hva bør jeg foreta meg mht til ntoskrnl.exe? Må jeg foreta meg noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...