Gå til innhold

Da har jeg også gjort det store :cry:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og maskinen henger seg ved bios.

 

Etter Admin'c skrev dette har flere sagt at han skal prøve å boote fra CD/Floppy og installere Windows på nytt. Her er det da 2 mulige forklaringer: Folk gidder ikke lese threaden før de svarer eller 2: Nivået på dette forumet er skrekkelig lavt.

 

 

On Topic:

 

Admin'c: Har du prøvd å resette CMOS? Dette gjøres ved hjelp av en jumper (se manualen) eller ved å ta BIOS-batteriet ut ett par minutter. Tar du BIOS-batteriet ut må du dra ut strømledningen til maskinen.

 

Hvis dette ikke fungerer må du sansynligvis levere maskinen inn til Dell.

Lenke til kommentar

Har også vært borti dette problemet med en gammel Dell-maskin. Først oppstod problemet etter partisjonering av disken, deretter installering av usb-rs232 konverter. En senere forandrin av en instilling i bios førte også til heng. I alle tilfeller var resetting av bios løsningen (ved fjerning av batteri). I tillegg måtte konverteren fjernes i det ene tilfellet, og i det andre måtte det forandres tilbake til kun en partisjon på disken.

 

Mener det stod Optiplex GX1 på herligheten.

Lenke til kommentar

Jess fikk hetetokter når ikke noe bilde kom opp på skjermen etter bios resett, maskinen virket død og det gjorde tastaturet, men nå skremmer jeg dere bare, med ny skjerm og nytt tastatur så er maskinen oppe å gå. Tusen TAKK for all hjelp.

 

Mvh. Admin'C som nå har fikset maskinen :D

 

(får håpe jeg ikke tukler mer med den da :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...