Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høre på Ipod i bilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et spørsmål ang. minijack/AUX-kabel. Jeg har en sånn utgang på spilleren min, også har jeg testa iPod'en min i den - jeg lånte en tynn og kort liten kabel av en kompis. Syntes kvaliteten var ganske mye lavere enn å spille vanlige CDer (brent eller ubrent), men har allikevel lyst til å skaffe meg en kabel siden det er mye mer lettvint og da kan jeg lage spillelister og slippe å skippe sanger / bytte CDer hele tiden. Spørsmålet lyder; er det forskjell på disse kablene? Vil noen gi bedre lyd enn andre? (jeg vil helst ha en kort kabel (maks 30cm)) Hvilke anbefales, og hvor får jeg kjøpt disse? :)

Skrevet

Alt fra Clas Ohlson, Elkjøp/Expert/Andre lignende butikker til netshop/komplett/mpx.no eller Hifiklubben. Du får kjøpt kabler av bedre kvalitet enn andre ja, det synes ofte på prisen. Så du får hva du betaler for ;) Men er veldig enkelt og greit å bruke iPod i bilen, gjorde det i gamlebilen jeg og. Kvaliteten er ikke like bra som CD som du sier, men så har man tilgang på hele musikkbiblioteket sitt i bilen da.

Skrevet

Det kommer jo litt ann på bitkvaliteten på sangane du har på ipoden og rekner eg med.

Sidan CDer speler på ein del meir enn 128/192 bits. Laster sjølv ned kun i 320.

Men merker framleis tap i forhold til cd.

Men føler ikkje det er noko merktbart lydkvalitet forskjell, eigentleg berre at eg må bruke to hakk høgare på volumet, så er ikkje noko stress :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg også skaffet meg en minijack :D Kjøpte den på Class Ohlson, kr. 50,- og den funker bra. Også er den halvannen meter, akkurat passe lang så de i baksetet kan styre musikk fra iPod'ene sine :)

Skrevet

Når det gjelder slike minijack-kabler er det ett fett hva du velger, så lenge du bare skal spille fra iPoden din. Jeg lagde kontakt selv (lodding og greier), som fungerte helt perfekt i gamlebilen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...