Gå til innhold

"Kraftig" pc for Solidworks \ inventor o.l. på studentbudsjett


Anbefalte innlegg

Hei.

Har prøvd å søke, men har ikke funnet en lik problemstilling.

Saken er ihvertfall at jeg tenkte at etter nyttår skal jeg kjøpe meg en ny stasjonær pc som jeg kan jobbe med SolidWorks på, eventuelt Autodesk Inventor.

Har prøvd på min nåværende stasjonær og laptop uten lykke.

 

Først og fremst, hva er viktig i en datamaskin for sånn arbeid?

Ser system requierments for SW ikke er så høye, men føler de er noe optimistiske.

 

Har pekt meg ut denne: Multicom 745 http://www.multicom.no/SystemConfigurator....0;c:100582;fl:0

Prisen på denne starter på lave 4600 og den ser ut til å ha imponerende specs til den prisen. Tenkte denne basisen med det skjermkortet man kan velge, GFX 260 , 4gb DDR3 minne og Phenom x4 955 black edition prosessor.

Vil dette fungere godt i praksis? Noen forslag? som topicen sier så er jeg student og budsjettet er deretter.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen råtass på pc, men har jobbet noen år med Dak/Dap, hovedsaklig Solid Edge og EdgeCam. Har holdt litt på med Inventor og siste halvåret (etter jeg har rota meg tilbake på skolebenken) tegnet en god del i SolidWorks....

 

Noe av det viktigste er mye minne dedikert til grafikkortet, jeg kjører SolidWorks uten problem på min laptop med ATI Radeon HD 3650 grafikkort (1 GB dedikert til skjermkort :) ) og AMD Turion X2 Dual RM74 2.2 GHz prosessor...

 

For noen år tilbake så ble GeForce korta nesten banlyst av folk som drev med dak, uten at jeg skal henge meg på det ( har kun brukt Quadro serien selv, de har funka utmerket )..

 

Vet om flere som det siste året har kjørt SolidWorks uten problemer på GeForce kort... så tror nok det skal gå greit...

 

De fleste Dak produsenter pleier å ha ei liste eller en database over anbefalte og testede skjermkort... du finner sikkert en del info på solidwork sine hjemmesider.. :thumbup:

 

 

edit: litt lesestoff

Endret av SolidFloyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...