Gå til innhold

Mr. Rafa's corner | Newcastle manager


Danielzu

Anbefalte innlegg

post-95709-1259327260_thumb.jpg

 

Den store Rafa Benitez tråden, der alt angående Rafa kan diskuteres, alt fra ros til ris.

Noen kaller denne mannen for en feit kelner, andre en taktiker mesterhjerne.

Vært manager for Liverpool FC siden 2004.

 

Facts!

Full name Rafael Benítez Maudes

Date of birth 16 April 1960 (1960-04-16) (age 49)

Place of birth Madrid, Spain

Height 5 ft 9 in (1.75 m)[1]

Playing position Midfielder

Manager: Liverpool (2004)

 

Meritter

 

Manager

 

Real Madrid U-19s

 

* Spain U-19 League

Winner (1): 1993

* Spain U-19 Cup

Winner (2): 1991, 1993

 

Extremadura

 

* Segunda División

Promotion:(1): 1997–98

 

Tenerife

 

* Segunda División

Promotion (1): 2000–01

 

Valencia

 

* La Liga

Winner (2): 2001–02, 2003–04

* UEFA Cup

Winner (1): 2003–04

 

Liverpool

 

* FA Cup

Winner (1): 2006

* FA Community Shield

Winner (1): 2006

* UEFA Champions League

Winner (1): 2004–05

* European Super Cup

Winner (1): 2005

 

Individual awards

 

* Don Balón Award

Winner (1): 2001-02

* UEFA Manager of the Year

Winner (2): 2003–04, 2004–05

* FA Premier League Manager of the Month

Winner (5): November 2005, December 2005, January 2007, October 2008, March 2009

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#1 - Til dere som sier: "Rafa sin feil at vi ikke har bredere stall". Hadde ikke Rafa solgt for å kjøpe hadde vi aldri hatt spillere som Aquilani, Torres, Mascherano, Johnson, Kuyt, Alonso. Vi hadde forsatt kjøpt en haug middelmådige spillere.

 

Bred, dårlig stall vs Tynn, god stall = Tynn og god. Første11eren vår kan kjempe med hvem som helst i verden.

 

#2 - HVEM skal inn om Rafa går? Hiddink er eneste jeg kan tenke meg som kunne ført Liverpool videre. Mourinho? Please. Mannen er en overvurdert manager, enda han har gjort mye bra så er han for det meste en mann med talekunster.

 

#3 - Ute av CL, langt bak i PL, ute av LigaCupen - Forsatt står vi bak Liverpool. Hvor mange andre klubber er slik? Svært få. Jeg går like stolt med Liverpooldrakten idag som rundt jul ifjor da vi ledet PL osv. Ser nesten aldri en Chelsea, Arsenal, United fan i Bergen by som traver rundt med drakten da laget nett har tapt en kamp - Liverpool derimot. (Dette er ikke noe stikk mot andre suppportere.)

 

#4 - De som så oppsummeringen av PL helgen på C+ i midtuken så intervjuene før og etter City kampene. De sa det samme hele veien: "We are Liverpool, we support the manager as long as he is the manager." Vi har holdt med managere gjennom tykt og tynt før, og slutter ikke med Rafa.

 

--- Gi mannen £100 mill og vi har PL i hendene, men neitakk. Jeg vil ikke ha PL gullet slik.

Lenke til kommentar
Tja, denne artikkelen gjør meg litt mer optimistisk.

 

Rafa vet hva han gjør.

 

Han bygger opp laget sakte og sikkert.

Bak har vi en keeper som muligens er verdens beste.

Forsvaret begynner og komme til rette med Agger som den spillende, ilag med Johnson og Insua/Aurelio på backene. Skrtel og Carragher som den hardtspillende.

 

På midtbanen har vi 2 "slitere" i Lucas og Mascherano. Vi har 2 mer spillende i Gerrard og Aquilani.

 

På vingene har vi Kuyt som balanserer ut midtbanen ilag med den mer offansive venstresiden med Babel, Riera og Benayoun. På topp har vi Torres.

 

Vi har et ganske ungt lag, der alle er under 30 år - utenom Carragher.

Lenke til kommentar

Reina er ikke verdens beste. Hvor lenge skal vi lure oss selv til å tro det?

Vi har en altfor dårlig venstreside til å matche "hvem som helst".

Insua= God offansivt, store plasseringsproblemer bakover.

Aurelio= Bedre en Insua bakover, gode dødballer.

Riera= Greit maxnivå, ræva bunnivå.

Benayoun= Glimrende på sitt beste, har en tendens til å være veldig varierende i prestasjonene, men slutten av fjoråret og til nå i år ser han ut til å ha blitt mer solid

Babel= Blir solgt.

 

Vår sentrale midtbane holder ikke mål med Mascherano og Lucas. Vi vet for lite om Aquilani enda, kanskje han slår til.

 

Kuyt er ikke god nok. I år har han vært en av de aller dårligste, greit nok han scora 12(?) mål i fjor, og har en tendens til å være der han skal i situasjonene foran mål, men brenner også mange sjanser og ødelegger angrepsflyten, veldig likt lucas.

 

Carragher har sin dårligste sesong på flere år og det har vi merket.

 

Dessuten når vi har sluppet inn 12 av 20 på dødballer, og vi ikke tar tak i det..... Da ber vi om å spille UEFA cup.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar
#1 - Til dere som sier: "Rafa sin feil at vi ikke har bredere stall". Hadde ikke Rafa solgt for å kjøpe hadde vi aldri hatt spillere som Aquilani, Torres, Mascherano, Johnson, Kuyt, Alonso. Vi hadde forsatt kjøpt en haug middelmådige spillere.

 

Bred, dårlig stall vs Tynn, god stall = Tynn og god. Første11eren vår kan kjempe med hvem som helst i verden.

 

#2 - HVEM skal inn om Rafa går? Hiddink er eneste jeg kan tenke meg som kunne ført Liverpool videre. Mourinho? Please. Mannen er en overvurdert manager, enda han har gjort mye bra så er han for det meste en mann med talekunster.

 

#3 - Ute av CL, langt bak i PL, ute av LigaCupen - Forsatt står vi bak Liverpool. Hvor mange andre klubber er slik? Svært få. Jeg går like stolt med Liverpooldrakten idag som rundt jul ifjor da vi ledet PL osv. Ser nesten aldri en Chelsea, Arsenal, United fan i Bergen by som traver rundt med drakten da laget nett har tapt en kamp - Liverpool derimot. (Dette er ikke noe stikk mot andre suppportere.)

 

#4 - De som så oppsummeringen av PL helgen på C+ i midtuken så intervjuene før og etter City kampene. De sa det samme hele veien: "We are Liverpool, we support the manager as long as he is the manager." Vi har holdt med managere gjennom tykt og tynt før, og slutter ikke med Rafa.

 

--- Gi mannen £100 mill og vi har PL i hendene, men neitakk. Jeg vil ikke ha PL gullet slik.

 

Vær så snill. Her var det mye svada.

 

#1: Dere vant CL med en stall som Benitez ikke rakk å gjøre mye med. Det var absolutt habile spillere her. Benitez har gjort det dårlig på transfermarkedet. Han har vel kjøpt 55(!) spillere i sin tid i Liverpool og fremgangen har ikke vært massiv med utskiftningene.

 

#2: Det finnes flere fotballdyktige trenere i verden. Spalletti og Zenga er begge på markedet. Mourinho en mann med bare talekunstner, overvurdert? Han vant Champions League, ligaen og cupen med Porto, ligaen og FA-Cupen med Chelsea, serien med Inter. Dere hadde vært heldige om dere fikk en mann med så god fotballkunnskap samtidig som han er en mester til å beskytte spillerene sine i media og gi de selvtillit.

 

#3: Ikke noe stikk mot andre supportere? Du påstår regelrett at Liverpool-supportere er bedre supportere enn United, Chelsea og Arsenal-supportere. Jeg vet om flere Liverpool-supportere som ikke går med drakten sin dagen etter tap og jeg vet om flere United-supportere meg selv inkludert som med glede går i drakten dagen etter. Jeg antar at du ikke har noe spesielt grunnlag annet enn dette for å uttale deg slik: "Hvor mange andre klubber slik? Svært få"

Lenke til kommentar

Jeg har tro på Rafa, og han har jo absolutt gjort det bra siden han kom til klubben. Det er bare å se i de foregående 3-4 årene før han kom til Liverpool hvordan det sto til da.

 

Det som stadig irriterer meg med Rafa er han er for forsiktig med spillere, og at han sparer for mye på dem, noe som til stadighet gjør at vi taper poeng. Han har også mildt sagt mange rare bytter på samvittigheten sin også.

 

Men slike bytter blir ikke å skje lengre ettersom troppen blir større og kraftigere. Jeg har tro på Rafa, ja.

Lenke til kommentar
#1: Dere vant CL med en stall som Benitez ikke rakk å gjøre mye med. Det var absolutt habile spillere her. Benitez har gjort det dårlig på transfermarkedet. Han har vel kjøpt 55(!) spillere i sin tid i Liverpool og fremgangen har ikke vært massiv med utskiftningene.

 

#2: Det finnes flere fotballdyktige trenere i verden. Spalletti og Zenga er begge på markedet. Mourinho en mann med bare talekunstner, overvurdert? Han vant Champions League, ligaen og cupen med Porto, ligaen og FA-Cupen med Chelsea, serien med Inter. Dere hadde vært heldige om dere fikk en mann med så god fotballkunnskap samtidig som han er en mester til å beskytte spillerene sine i media og gi de selvtillit.

 

#3: Ikke noe stikk mot andre supportere? Du påstår regelrett at Liverpool-supportere er bedre supportere enn United, Chelsea og Arsenal-supportere. Jeg vet om flere Liverpool-supportere som ikke går med drakten sin dagen etter tap og jeg vet om flere United-supportere meg selv inkludert som med glede går i drakten dagen etter. Jeg antar at du ikke har noe spesielt grunnlag annet enn dette for å uttale deg slik: "Hvor mange andre klubber slik? Svært få"

 

HERLIG! En uten forståelse for fotball! Akkurat nå er jeg dritings men skal svar fordi.

 

55 spiller?!?! fantaisk av Rafa ikke sant? HVORFOR STÅR IKKE HAN GIJEN MED EN STØRRE TROPP? Hvordan kan Rafa bygge opp en tropp når han må BYGGE opp og får 200 mill hver sesong? Det er nok til 1 spiller som er nok til dette nivået.. Dere sier: SAF HAR KLART DET!! SAFhar hatt 20 år. Rafa får såvidt 5 år før hylekoret kommer. Rafa har gjort det perfekt. Vi her en ellver som kjemper med de beste.

 

#2 "Han vant Champions League, ligaen og cupen med Porto, ligaen og FA-Cupen med Chelsea, serien med Inter."

 

Oooh, ohohohoh. I Porto gjorde han det bra.......greit. ETter det har han viste sine svakheter gang på gang. Han vant med Chelsea, med penger ubegresnset. Når stjernene ble leie av benekne klikket han go alt falt smamen. Han duger 1 sesnong. Han her ingen SAF eller Wnger. Fuck Mourinho.

 

#3 gidder jeg ikke. Jeg er ful..

Lenke til kommentar

Må si meg enig i Wisbatov, liker ikke Rafa's catch and release program.

Ei ikke byttene han driver med i kamp, taktikkeren Rafa har ikke ymset mye taktisk iår egentlig. Men alle kan ha en off-season. Mye av grunnen til elendig start i år er for sene kjøp av Rafa og elendig lagutak i silly season.

Det må Rafa ta på sin egen kappe.

 

 

Men vil ikke sparke Rafa just yet. Vil gi han ut sesongen før jeg roper etter hode til Rafa.

Tror fremdeles,men det ymter skeptisme.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...