Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]nybygget pc -stroem paa men inget bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du husket 4-pin 12V strøm til cpu?

 

Har du husket avstandsstykkene mellom hovedkort og kabinettet, og er de rett plassert i forhold til feste hullene på hovedkort?

 

Du bør ha ram brikkene i de svarte ram slottene, og hvilken ram prøver du med?

 

Hvilken prosessor prøver du med?

 

Har du prøvd å starte opp med minimalt med hardware, bare cpu, en og en ram brikke, skjermkort, strøm og kjøling. Alt annet fra koblet hovedkort, og da mener jeg alt!

 

Så tatt en clear cmos, og sett om du får bilde! Gjøres 10-20 sekunder etter at hovedkort er helt strømløs(bryter på psu/støpsel i vegg).

 

Edit:

 

534089.jpeg

 

Se også at "Overclock FSB Switch" er i Default, justeres også etter at hk er helt strømløst!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

har satt i 4 pin kontakten ved cpu. hk e montert med mellomrom fra kabinettet.

 

RAM er 1600 hyper x kingston. proevde 1 og 1 i hver av slottene

 

cpu phenom 955 quad. montert med stock kjoeler. her var det noe jeg tror er rn thermal pad / guffe som satt som limt paa heatsink. satt bare denne over cpu men det lukter litt rart. ikke brent, men rart... jeg brukte heller ingen skruer for aa montere kjoeleren, kun de klypene. men det sittrr veldig godt fast... er dette korrekt prosedyre?

 

har startet med kun 1 stk ram, cpu , hk , gpu- inget bilde. tattt ut batteri i min med samme resultat.

 

jeg har merket at baaee vifte paa cpu og gpu gaar paa full styrke. en sjelden boot i blant roer cpu eller gpu viften seg.

 

edit

 

 

resatt jumperen uten effekt.

 

har satt begge fsb oc til default ON

Endret av Newar
Lenke til kommentar

Cpu skal bli gjenkjent av første bios versjon, så det er ikke problemet.

 

Den skal jo også være kompatibel med 1600MHz DDR3 ram.

 

Trur nok du har montert cpu kjøler rett!

 

Ikke for å være frekk, men det er 4-pin strøm du mener, ikke 4-pin til cpu kjøler ;)

 

Du brukte avstandsstykker, men du har ikke montert noen ekstra, som kommer bort i hk på feil plass? Skal være 6 avstandsstykker!

 

Hvis du hadde en buzzer/system warning speaker å koble til hk, så kunne du prøvd å starte med bare hk,cpu og strøm. Da skal det pipe fordi ram mangler,hvis cpu og hk er i orden, sett inn ram, da skal det pipe fordi skjermkort mangler. Hvis det ikke piper når ram er satt inn, så er det noe galt med ram, og samme med skjermkort, hvis ram er ok.

 

534112.jpeg

 

Det er ofte at det lønner seg å ta ut alt, og starte på nytt igjen. Se om noen pinner på cpu er bøyd eller brent. Prøve å få bilde, mens hk ligger på bordet.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Du er en sann venn Ask. Jeg hadde ikke satt i CPU korrekt. Viste seg at det er en arm som ma trekkes opp og skyves igjen for og etter insettelsen av cpu en. Jeg tok alle deler fra hverandre og begynte igjen fra starten slik du foreslo. Jeg fikk da oye pa denne detaljen og resten er historie.

 

Na kan vi la denne traden do og aldri ta det opp igjen. -__-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...