Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innlasting av internettsider stopper opp?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Enkelte ganger får jeg ikke lastet inn nettsider med en gang. Må ofte trykke oppdater, og da laster nettsidene inn som normalt. Dette kan skje på hvilken som helst nettside, og jeg får meldingen "venter på www.hardware.no...", og slik står det lenge (har prøvd opp til flere minutter). Dette skjer kanskje hver 5 gang jeg laster inn en nettside. Jeg har 2stk maskiner tilkoblet det trådløse nettverket mitt, og problemet skjer bare på den ene maskinen. Har kjørt scan med AVG, Ad-aware og hijackthis, og bare funnet noen cookies som jeg har fjernet. Problemet er både i Explorer 8 og Chrome. Har ikke merket noen forskjell i online gaming, men merket at streaming av video har hakket og stoppet opp. Hastighetstester har vært helt normale.

 

Noen forslag til hvordan jeg får løst dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som det problemet jeg selv hadde tidligere i år etter at jeg kjøpte ny PC. Jeg snakket med "eksperter" hos alle dataforhandlere her i byen + at jeg ringte uendelig mange ganger til min bredbåndsleverandør. Jeg byttet den nye PC-en to ganger siden jeg og alle eksperter jeg snakket med trodde at det var noe galt den. Etter ca to måneder med strev fant jeg ut at det var AVG som hadde skylda. Det ser jeg at du bruker også. Det antivirusprogrammet hadde jeg ikke brukt på den gamle PC-en, men hadde installert det på den nye. Problemet var Link Scanner i AVG. Så neste gang du får dette problemet, så gå inn i kontrollpanelet til AVG og slå av Link Scanner. Så trykker du på "oppdater" i nettleseren og ser om siden lastes. ;) Håper at dette løser problemet.

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Takk for mange raske svar!

 

Merker du noe andre symptomer til dette?

 

Faller internett ut helt?

Jobber pcen din annerledes?

 

Internett faller ikke helt ut nei. I alle fall ikke som jeg merker noe av. Tror heller ikke pc'n jobber noe annerledes. Kan kanskje forsøke å oppdatere nettverkskort driveren.

 

Problemet var Link Scanner i AVG. Så neste gang du får dette problemet, så gå inn i kontrollpanelet til AVG og slå av Link Scanner. Så trykker du på "oppdater" i nettleseren og ser om siden lastes. Håper at dette løser problemet.

 

Ja, det kan godt hende det er AVG som har skylden. Men jeg bruker for det meste Google Chrome og jeg såg inne i AVG menyen under Link Scanner at den kun støttet Explorer og Firefox?

Dersom jeg trykker "oppdater" rett etter at siden har låst seg, så laster siden som regel helt fint inn.

 

Jeg må også legge til at jeg har fått oppgradert linjen min fra 3,5Mbit til 7Mbit, og har et forholdsvis gammelt trådløst nettverkskort på datamaskinen med problemer. Jeg har dette netverkskortet. Og jeg tror at problemet ble værre etter oppgraderingen.

 

Men igjen, takk for svar. Skal prøve alt for å få bukt med dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...