Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvorfor fungerer ikke opengl med ati?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei har akkurat fått nytt skjermkort. Ati radeon sapphiri 2600xt. Har lastet ned de nyeste driverene, men når jeg åpner cs 1.6 med opengl kommer det opp: Minnet kan ikke være read. Det går helt fint å åpne cs me d3d. Har windows xp. Noen som har peiling på hva som kan være probleme? Har søkt og søkt.

Endret av Uknuselig
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fikk opp dette når jeg skulle prøve opengl extensions:

System.AccessviolationException: Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other momory is corrupt.

at openglex.win32.oevclientInitialize()

at openglex.oevDetect.backgroundworker1_dowork(object sender, doworkeventargs e)

Trykker ok,så kommer dette opp:

Error: Opengl internal error code -4, GL context creation error

 

wtf?

Endret av Uknuselig
Skrevet (endret)

Det er mulig at OpenGL ikke ble installert helt rett, derfor kommer disse feilene. Prøv følgende:

 

1. Last ned Driver Sweeper fra Guru3D

2. Avinstaller driver via kontoll panel. Restart PCen.

3. Trykk F8 før XP begynner å laste, altså rett etter POST. Velg Sikker modus.

4. Kjør Driver Sweeper og merk av ATI Displayer Driver og klikk Remove eller Delete. Husker ikke helt. Dette skal fjerne alle spor etter Sapphire/ATI driveren. Restart PCen i vanlig modus.

5. Hvis XP prøver å installere ny driver automatisk, stopp den. Installer så driveren på nytt og restart PCen igjen. Mulig dette kan hjelpe.

Endret av Chavalito
Skrevet

Kortet er jo forholdsvist gammelt, det kan jo vere feilen.

Men kjører CS 1.6, CS:S og andre spill på mit HIS HD5770 UTEN problemer.

Det kan vere driverproblemer, men jeg anbefaler ett nytt kort. Prøv et 5750 eller i det minste 5000 serien.

Skrevet

Minner meg om min første PC for 10 år siden med ATI kort og jeg ville spille QuakeII.

Gikk ikka de heller med ATI og det ser ut som de går tilbake til gamle fakter for ATI har hatt støtte ofr OpenGL i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...