Gå til innhold

[Løst]Forslag til ny stasjonær pc, 4-4,5k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men den blir på 5500,- inkl OS Morten K? Den skulle koste 4-4,5 K. Forresten så går det an å spille på GT210, men selvfølgelig ikke Crysis. Sjakk, kabal, fotball manager-spill osv (som jeg tolker trådstarter har behov for) og filmtitting funker fett på den.

 

Jeg synes ikke E6300, 1 TB hdd, W7 og 4 GB ram er dårlige spesifikasjoner - selv om skjermkortet ikke er allverden.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Men den blir på 5500,- inkl OS Morten K? Den skulle koste 4-4,5 K. Forresten så går det an å spille på GT210, men selvfølgelig ikke Crysis. Sjakk, kabal, fotball manager-spill osv (som jeg tolker trådstarter har behov for) og filmtitting funker fett på den.

 

Jeg synes ikke E6300, 1 TB hdd, W7 og 4 GB ram er dårlige spesifikasjoner - selv om skjermkortet ikke er allverden.

Ytelsen på mitt oppsett er langt høyere enn på den HP'en.

Ser derfor ingen grunn til å velge HP.

Lenke til kommentar

Med frakt fra Datakjeden er den HP riggen med frakt på kr 4901,-, så klart vi kan bygge bedre rigg enn dette inkludert frakt, windows 7, som faktisk drar spill bra, samt er bedre i vanlige applikasjoner som støtter flere kjerner

 

ACE miditower m 500w psu

Windows 7 64 bit norsk oem

Seagate baracuda 500 gb hdd

Samsung DVD brenner

AMD AthlII X3 - 425 - 2,7 ghz 3 kjerner

4 gb DDR3 - 1333 minne

XFX radeon 4770-512 mb

Gigabyte 770 chipset hk

Mus

Tastatur

 

Totalt kr 4899,- Inkludert Frakt.

 

Er ikke spill en prioritet, men foto og videoredigering, ja så er amd 620 med 785 chipsettet et bedre valg, og da er vi på kr 4273,- inkludert frakt.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Takker for alle forslag. Har ikke behov for tastatur/mus/høyttalere og OS da jeg har disse fra før av. Skjermkort er ikke høyt prioritert da det ikke skal bli noe avansert spilling. Hadde vært fint å få til en pc med lavt støynivå, og så er det mest ønskelig med et intel-basert system...

Lenke til kommentar

Tenkte over det og konkluderte med at dette ikke er så vitkig likevel :p. Har gjort litt research og funnet dette oppsettet:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...54-EB4CEE78915D

 

Noen som kan sjekke om ale disse delene er kompatible med hverandre? Er ikke helt kjent med stasjonær deler, så er veldig usikker her. Virker dette som en grei oppsett? Tok et hovedkort med integrert gpu..har vel mulighet til å legge til en dedikert skjermort på kortet senere?

Lenke til kommentar
HK med 785g chipset bruker ddr3. 780g bruker ddr2

Det stemmer nok ikke. Det er sokkelen det kommer an på. AM2+ støtter DDR2 og AM3 støtter DDR3. Dette er et AM2+ hovedkort med støtte for AM3 CPU-er, altså må trådstarter ha DDR2 RAM, som han også har valgt.

 

Men oppsettet ser egentlig ganske bra ut. 785g gir deg det beste integrerte skjermkortet som er på markedet nå, så det skal nok holde for ditt bruk. Ville kanskje byttet harddisk med Samsung F3, som er litt kjappere.

Det kan også være lurt å sjekke i noen andre butikker (vet ikke helt hvor stabil prisguiden er for tiden), men du kan fort spare noen lapper på det. Feks DustinHome eller Amentio (sistnevnte om ikke leveringstid er det viktigste kriteriet). Komplett er generelt ganske overpriset.

Lenke til kommentar
HK med 785g chipset bruker ddr3. 780g bruker ddr2

Det stemmer nok ikke. Det er sokkelen det kommer an på. AM2+ støtter DDR2 og AM3 støtter DDR3. Dette er et AM2+ hovedkort med støtte for AM3 CPU-er, altså må trådstarter ha DDR2 RAM, som han også har valgt.

 

Men oppsettet ser egentlig ganske bra ut. 785g gir deg det beste integrerte skjermkortet som er på markedet nå, så det skal nok holde for ditt bruk. Ville kanskje byttet harddisk med Samsung F3, som er litt kjappere.

Det kan også være lurt å sjekke i noen andre butikker (vet ikke helt hvor stabil prisguiden er for tiden), men du kan fort spare noen lapper på det. Feks DustinHome eller Amentio (sistnevnte om ikke leveringstid er det viktigste kriteriet). Komplett er generelt ganske overpriset.

 

Har sjekka ut Dustinhome, man får gratisk frakt der for studenter :p.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...