Gå til innhold

hunden min biter i stykker sengen!


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en schæfer som biter i stykker sengen sin hele tiden. hun biter aldri på den når vi er tilstede, men når vi sover så er det full fart.

Har prøvd å fjerne sengen hver gang hun gjør det også får hun den tilbake når hun er trøtt og sliten. men allikevel så skal hun bite den i stykker på natten. Hun er snart 1 år så hun har voksentennene. Blir fort veldig dyrt i lengden å bytte seng flere ganger i uken.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Mvh

nicolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Har en schæfer som biter i stykker sengen sin hele tiden. hun biter aldri på den når vi er tilstede, men når vi sover så er det full fart.

Har prøvd å fjerne sengen hver gang hun gjør det også får hun den tilbake når hun er trøtt og sliten. men allikevel så skal hun bite den i stykker på natten. Hun er snart 1 år så hun har voksentennene. Blir fort veldig dyrt i lengden å bytte seng flere ganger i uken.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Mvh

nicolai

 

Strø pepper på utsatte steder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisann

 

Har en schæfer som biter i stykker sengen sin hele tiden. hun biter aldri på den når vi er tilstede, men når vi sover så er det full fart.

Har prøvd å fjerne sengen hver gang hun gjør det også får hun den tilbake når hun er trøtt og sliten. men allikevel så skal hun bite den i stykker på natten. Hun er snart 1 år så hun har voksentennene. Blir fort veldig dyrt i lengden å bytte seng flere ganger i uken.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Mvh

nicolai

 

Strø pepper på utsatte steder.

 

Vi har hatt meget gode resultatet med Tabasco på tingene vår bernervalp beit på. Men, det å smøre på noe som smaker vondt, uansett hva det er, pleier å være veldig effektivt, om man ikke får tatt hunden i gjerningsøyeblikket.

Lenke til kommentar

Bikkja er knapt ett år gammel, det er ingen grunn til panikk.

 

Bikkja kjeder seg muligens. Gi den leker som utfordrer dyret. Utfordringer, noe å bryne seg på er viktig. Rasen er typisk "intelligent", og trenger svært mye stimulans og aktivitet. Blir det nok trim og turer?

 

Ellers er det (synes jeg) rimelig meningsløst å ha dyre hundesenger en er redd for å måtte erstatte. Bikkja vil av naturlige grunner alltid forsøke å "re opp" og ordne og styre litt med plassen sin. Et teppe, ei gammel dyne eller hva som helst som duger som en behagelig "plass" for bikkja er mer enn godt nok. Hun bryr seg neppe stort om prisen ;)

 

Og igjen, husk hun er bare ett år, og langt fra "ferdig".

 

Lykke til :)

 

 

PS

Det vil aldri funke å "ta hunden i gjerningsøyeblikket" i den form jeg her oppfatter bruken av ordet "ta"..

Det er en helt feil form for oppdragelse.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Bikkja er knapt ett år gammel, det er ingen grunn til panikk.

 

Bikkja kjeder seg muligens. Gi den leker som utfordrer dyret. Utfordringer, noe å bryne seg på er viktig. Rasen er typisk "intelligent", og trenger svært mye stimulans og aktivitet. Blir det nok trim og turer?

 

Som jeg skulle sagt det selv. Tenkte faktisk akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Har en schæfer som biter i stykker sengen sin hele tiden. hun biter aldri på den når vi er tilstede, men når vi sover så er det full fart.

Har prøvd å fjerne sengen hver gang hun gjør det også får hun den tilbake når hun er trøtt og sliten. men allikevel så skal hun bite den i stykker på natten. Hun er snart 1 år så hun har voksentennene. Blir fort veldig dyrt i lengden å bytte seng flere ganger i uken.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Mvh

nicolai

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er enig med jonlem, men sørg for at hunden også har masse tilgjengelig biteleker og hundebein og hver gang hunden begynner å bite på senga så kan du gi den biteleka/hundebeinet. Og husk å rose hunden når den bruker leka/beinet.

Det er sånn man gjør for at valpene skal slutte å bite i ting..

Høres ut som det ligger litt mer bak, enn bare bitelek..

 

Jeg tipper det er hjernen som må få noe mer å bryne seg på.

Lenke til kommentar
Det er sånn man gjør for at valpene skal slutte å bite i ting..

Høres ut som det ligger litt mer bak, enn bare bitelek..

 

Jeg tipper det er hjernen som må få noe mer å bryne seg på.

 

Tja, nå er jo hunden et år gammel... Så det er nok en valp ennå ;)

 

Det er en selvfølge at hunden skal ha mentale utfordringer også. Og er helt enig i at det også kan være en av årsakene. Nå kjenner jeg ikke hvordan denne hunden blir utfordret av eierene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...