Gå til innhold

Hvordan isolere et HK før Dice/LN2 runs


Anbefalte innlegg

**DETTE ER IKKE BIBELEN FOR ISOLERING. JEG ELLER HARDWARE.NO TAR IKKE ANSVAR FOR SKADER SOM MÅTTE SKJE VED BRUK AV DISSE METODENE**

 

I denne lille guiden vil jeg så bra og enkelt som mulig forklare hvordan du skal isolere med Kneaded eraser på et hovedkort. Kneaded eraser blir også kalt kunstner viskelær av oss i Norge. Dette kan være vanskelig å få tak i i Norge, men anbefaler at du hører med en Hobby eller kunstner butikk. Jeg vet også at du kan få kjøpt dette på El Corte Ingles i Spania f.eks.

 

Det du trenger for å isolere et hovedkort optimalt er dette:

Kneaded rubber eraser (kunstner viskelær)

post-192623-1258673787_thumb.jpg

Neopren (Isulasjons matte)

post-192623-1258673799.jpg

Arbeids tørkerull (Mer solid tørkepapir)

post-192623-1258673819_thumb.jpg

 

Det første som må gjøres hvis du ikke allerede har gjort det er å skru av den formen av kjøler som sitter på hk nå. Når den er tatt av er det bare å starte å legge små biter av viskelær på. Får å gjøre det enda letter å ta den fint på kan den varmes litt med hårtørkeren eller foran ovenen. Det trengs ikke mye varme, bare litt for å gjøre den lettere å forme. Legg et lag med viskelær rundt et område på ca. Denne størrelsen. Ikke glem å lag hull til festene til den nye kjøleren.post-192623-1258671322_thumb.jpg

post-192623-1258671391_thumb.jpg

post-192623-1258671467_thumb.jpg

Ta gjerne å teip over RAM slottene slik at hvis du skulle være så uheldig å miste en liten bit på den vil det ikke sette seg fast oppi. Dette skal litt til, men kan vær smart å gjøre det for det.

 

Når det området du har valgt å isolere er ferdig og har et gjevnt lag, ca med tykkelsen til cpu’en. Altså at cpu’en ligger på samme høyde som viskelæret. Når du har gjort alt dette, tar du å klipper ut arbeids tørkepapiret slik at det passer til omgivelsene

post-192623-1258671865_thumb.jpg

 

Når dette ligger fint klipper/skjærer du ut en bit av neoprenen som passer akuratt til hovedkortet. Viktig å gjøre plass til eventuelle NB og SB kjølere som stikker opp. Ikke glem hull til feste her heller.

post-192623-1258672119_thumb.jpg

 

Når alt dette er gjort er det opp til deg selv om du vil isolere baksiden av hovedkortet. Jeg anbefaler dette på det sterkeste. Dette er ekstremt nødvendig ved bruk av LN2 vil jeg påstå. På bilder er det et x58 hovedkort som blir brukt, ikke alle hovedkort ser like ut på baksiden. Hvordan du isolerer her er da litt opp til deg selv.

Start med å fylle i denne firkantet på baksiden. Denne er rett under cpu'en og blir derfor veldig kald og vil få mye frost på seg hvis den ikke blir isolert skikkelig.

post-192623-1258672458_thumb.jpg

Ved bruk av LN2 vil jeg anbefale å isolere enda mer rundt dette området. Legg så en ny bit med neopren oppå her slik at kjøler festet ikke skal komme i kontakt med hovedkortet.

post-192623-1258672617_thumb.jpg

post-192623-1258672638_thumb.jpg

 

Da er det bare til å montere det som skal kjøle ned prosessoren. Går ikke inn på isolering av den pga. Det finnes så mange forskjellige og de fleste finnes det bra guider til andre steder.

post-192623-1258672938_thumb.jpg

post-192623-1258672955_thumb.jpg

 

 

**DETTE ER IKKE BIBELEN FOR ISOLERING. JEG ELLER HARDWARE.NO TAR IKKE ANSVAR FOR SKADER SOM MÅTTE SKJE VED BRUK AV DISSE METODENE**

 

Bilder som ble brukt er mine egne og andre hentet fra:

www.kingpincooling.com

www.xtremesystems.org

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...