Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor gammel var du da du prøvde snus, røyk, alkohol, sigar, snuff... for første gang?


Mariofrans

Alder når du prøvde snus, røyk, alkohol, sigar, snuff... for første gang?  

111 stemmer

  1. 1. Hvor gammel var du da du prøvde snus, røyk, alkohol, sigar, snuff... for første gang?

    • 0-3 år
      2
    • 4 år
      1
    • 5 år
      2
    • 6 år
      2
    • 7 år
      2
    • 8 år
      1
    • 9 år
      1
    • 10 år
      3
    • 11 år
      2
    • 12 år
      13
    • 13 år
      10
    • 14 år
      20
    • 15 år
      18
    • 16 år
      16
    • 17 år
      9
    • 18 år
      7
    • 19-25 år
      1
    • 26 år +
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første gang jeg puttet en røyk i kjeften var jeg 4 år. Husker at jeg løp rundt i nabolaget med røyken i munnvika og syntes at jeg var kjempekul :p Men jeg hadde ikke fyr på den så det tells vel egentlig ikke.

Første gangen jeg prøvde en røyk med fyr på, var jeg 14 år tror jeg. Nå røyker jeg ikke fast, men er festrøyker.

 

Første gangen jeg prøvde snus var jeg 14 år. Var en kompis som overtalte meg til å prøve. Et halvår senere var jeg fast snuser og har snust i noen år nå. Bruker ca 1 boks løs snus om dagen. Det svir i lommeboka det :hrm:

 

Første gangen jeg prøvde alkohol var jeg 14 år. Har ikke så mye minne fra den kvelden, men vet iallefall at jeg prøvde NOK alkohol :p

 

Nå drikker jeg alkohol ca hver helg.

 

Når jeg ser på avstemningens resultater så ser jeg at flertallet prøvde disse rusmidlene i en alder av 14 år :tease:

Lenke til kommentar

Veeel, når det gjelder andre ting, så må jeg komme med følgende:

 

Prøvde røyk i en alder av 7 år, men teller ikke da det ikke ble så veldig mye, erm, røyking ut av det. Første ordentlige gangen var vel rundt 12-års alderen.

 

Snus ble også prøvd, og var vel 11 år når jeg faila på å bake, som resulterte i masse klin og søl. Det tok noen år før jeg prøvde det igjen, da i pose. Det var vel rundt 13-år

 

Prøvde snuff en gang på LAN i en alder av 13 år.

 

Jeg drakk rusbrus da jeg var 11 eller så, men den gangen jeg ble nokså beruset var vel rundt 14 år, og et par ganger til i Juni da jeg var i Bulgaria. Var aldri snakk om å bli drita, men hadde det ekstra hyggelig i sosiale lag da alkohol har en tendens til å sprenge sosiale barrierer for meg. Ingen eller få negative opplevelser, men de skal i framtiden unngås :p

Lenke til kommentar
Har aldri snust, røyket, tatt en sigar eller snuff (ikke at jeg vet hva det er engang?). Men alkohol drakk jeg vel når jeg var 10 år eller noe.

 

Snuff, er sånn brunt pulveraktig sak som du sniffer opp i nesen :p Hvert fall de vi på skolen driver med, blir bare jævlig udigg i nesen etter det og får vondt i hele nesen :p

Vondt og vondt. Det er litt ubehagelig, og klarer du å kvele nyset, får du en uvanlig følelse.

Jeg pleide å sitte med det på toget den perioden jeg var alvorlig røyksjuk og ikke orka å snuse. Alltid en slager på fest :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...